.. Det er noget satans noget. På sin vis er det jo fint, at jeg ikke kan lide alkohol, for så bliver jeg sgu nok ikke lige alkoholiker. Men på samme tid kan det ærgre mig. Ikke fordi jeg vil drikke mig stangstiv, det er sgu ikke det værd med tømmermænd, når man har 3 børn
men synes det er træls, jeg ikke lige kan nyde et glas vin til middag med familie eller til fødselsdag. Eller et glas bobler nytårsaften. Eller drikke en uskyldig skid på til julefrokost med arbejde. Jeg kan godh lide følelsen af at være en anelse beruset til festlige lejligheder, især fordi jeg er ret indelukket og genert og det gør mig mere afslappet.
Men jeg kan simpelthen ikke finde nogen form for alkohol, jeg kan få ned. Hvis det bare har den MINDSTE antydning af, at man kan smage alkohol, så er jeg ved at brække mig. Jeg kan ikke en gang drikke en øl længere. Eller en mokai. Eller noget som helst.
Jeg HAR kunne, jeg drak virkelig meget som teenager, når jeg var til fest. Sad og drak hot n sweet og ikke andet, tequila shots, øl, drinks, jeg var bartender en årgang. Men bare det at tænke på de stunder nu, er ved at få mig til at kaste op. Jeg ved ikke, om jeg simpelthen har haft tømmermænd én for mange gange, og alkohol bærer de forkerte associationer med sig nu?
Og så er det også bare frustrerende med folks dumme kommentarer, når man må sige nej tak til vin til den fine middag og beder om cola eller vand. At man da ikke er blevet rigtig voksen endnu.. Samt jeg egentlig også føler mig som et lille bwrn, når de andre skåler i velkomstdrinks eller drikker fine drikke til de fine middage. Eller de skævende blikke og slet skjulte spørgsmål, der gør det klart, at folk tænker, at så er jeg nok gravid..
Mit spørgsmål er nok, om der er andre der har det som jeg?
Anmeld
Citér