Hvem er Mr. Larsen fra Huset på Christianshavn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.251 visninger
4 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. februar 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Sidder lige og diskutere om gamle danske serier med min svigerfamilie.. Og så falder snakken på Mr. Larsen fra Huset på Christianshavn og Egon Olsen.. 

Er de samme person/karakter? Mit bud er, at det netop er Egon Olsen, som har fået en tildels hæderlig hverdag/livsstil, og så har skiftet navn for ikke at blive berygtet, da han flyttede til Christianshavn.. 

Men mine svigerforældre er dog i tvivl, og mener, at det bare er tilfælde, at begge karakterer er indbrudstyve med speciale i pengeskabe.. 

Hvad siger I? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2020

AnoMor

Unicorn1 skriver:

Sidder lige og diskutere om gamle danske serier med min svigerfamilie.. Og så falder snakken på Mr. Larsen fra Huset på Christianshavn og Egon Olsen.. 

Er de samme person/karakter? Mit bud er, at det netop er Egon Olsen, som har fået en tildels hæderlig hverdag/livsstil, og så har skiftet navn for ikke at blive berygtet, da han flyttede til Christianshavn.. 

Men mine svigerforældre er dog i tvivl, og mener, at det bare er tilfælde, at begge karakterer er indbrudstyve med speciale i pengeskabe.. 

Hvad siger I? 

Jeg holder med dine forældre og siger at det er tilfælde 

Anmeld Citér

15. februar 2020

Soonmom

Enig med dine forældre.

De er optaget på samme tid og Olsen banden også efter

Karakterene har også to meget forskellige personligheder

Huset på Christianshavn 1970-77

Olsen banden 1972-98

Anmeld Citér

15. februar 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Altså, Erik Balling har jo været (med)skaber af begge karakterer, så han har uden tvivl overført træk fra den ene til den anden - men jeg tror ikke, han har tænkt dem som én og samme person. 

Anmeld Citér

16. februar 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Det er ikke samme person 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.