Jeg tilslutter mig de andre svar, find en god terapeut der kan hjælpe dig ud af den onde spiral.
Hvor længe har I været fra hinanden?
Da jeg blev skilt, gik vi faktisk sammen i "parterapi." Det var en tabt kamp og det vidste jeg godt(min eksmand havde som din også fundet en anden), men jeg tror det i vores tilfælde løsnede op for vores måde at kommunikere på, i forhold til vores fælles børn. Jeg tror vi var der sammen 3 gange.
Efterfølgende fortsatte jeg med at komme der og det hjalp mig sindssyg meget. Jeg fik nogle af de "dumme" øvelser med at gentage nogle ting foran spejlet. Jeg lærte også utrolig meget om mig selv. Der var en masse selvudvikling i det og jeg synes simpelthen det var givet så godt ud.
Jeg mødte også nogle mænd i løbet af min proces i at "komme ovenpå." Men jeg var ikke tilstede i det og det føltes aldrig rigtigt. Jeg fik det bedre og bedre i forhold til at få tingene på afstand fra min eksmand og jeg lærte at bruge min tid fornuftigt og på ting der gjorde noget godt for mig selv. Mindfulness var jeg vildt glad for, det gav mig ro og tid til at fordybe mig i mig selv og mine værdier.
Det kom sådan helt naturligt, da jeg mødte min mand. Det er mega surrealistisk at tænke på, men det var som om at jeg tog en beslutning om at fortid var fortid. Der var ting jeg aldrig ville tilgive, men jeg var nødt til at lære at leve med det. Jeg ville ikke gå at være ked af det, føle jeg var forkert eller at min eksmand og hans nye kæreste ligesom skulle "styre" mig. Jeg var lige pludselig klar til at indgå i et nyt forhold.
Og i det forhold jeg er i, kan jeg virkelig mærke hvor meget det selvudvikling har gjort - især i forhold til kommunikation. Jeg mindes kun én gang min mand og jeg har skændtes(hævet stemmen, vi skændes ikke) i det 8 år vi har kendt hinanden. Det er selvfølgelig ikke sikkert det er terapeuten der har været med til at afhjælpe det, men det er det jeg tror på.
Langt svar - men min pointe er selvfølgelig at du skal have dit selvværd 110% på plads og hvile i dig selv, så skal kærligheden nok kunne blomstre igen.
Anmeld
Citér