vaccination med influenza A?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.410 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. oktober 2009

mama09

Den kan jeg få gratis på mit job hos DSB.. overvejer stærkt!

Er der andre der får/har fået den?

jaa vil gerne hører for og imod dette?

Tak

God aften - Trine som sidder på job til 20.00 GABBB!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2009

Vingummien

jeg burde kunne fp den gratis pga mine lunger men ved ikke hvad jeg syntes om det, de ved ikke engang om den virker og de siger jo at der er flere der dør af alm influenza end af den her. Og HADER nåle

Anmeld

22. oktober 2009

Nemesis

Ville fravælge den!

Selve vaccinen indeholder bla. kviksølv.
Den vaccine, som er indkøbt til ca. 1.5 millioner personer, produceres af firmaet GSK, og vil som den årlige influenza vaccine indeholde meget små mængder af en kviksølvsforbindels (thiomersal), som ikke anses for farlig. Det specielle ved pandemi-vaccinen, foruden at den skal gives to gange med ugers mellemrum, er at pandemi-vaccine indeholder såkaldt "adjuvans", som øger vaccinens evne til at stimulere kroppen til at producere antistoffer mod H1N1 virus partiklerne i vaccinen. Denne såkaldte adjuvans er i princippet en olie-vandblanding, som desværre også vil øge antallet af bivirkninger, både i form af lokal ømhed, hvor vaccinen gives, og i form af mere generelle ubehagssymptomer som f.eks.af feber.

Ang. bivirkninger siger GSK selv:
»Vi er først lige gået i gang med at teste vaccinen, så det ved vi ikke præcist endnu,« siger medicinsk direktør Ebbe Engløv fra medicinalfirmaet, GlaxoSmithKline (GSK), som producerer vaccinen, og som af staten har fået lov at afskrive sig selskabets ansvar for eventuelle bivirkninger.

Den aktuelle H1N1-vaccine, som mere end en million danskere ventes at få stukket i armen, er nemlig lavet efter andre metoder end de kendte vaccinationsprogrammer fra de almindelige sæsoninfluenzaer.

Blandt andet er der tilsat et særligt immunstof, ASO3, som gør, at medicinalselskabet kan spare på de kostbare vaccinestoffer per vaccinationsdose. USA har ikke tidligere villet godkende AS03, fordi studier påpeger, at injektioner med dele af stoffet, Squalene, kan medføre gigt og andre alvorlige sygdomme i immunforsvaret.

Nu er jeg allergisk overfor kviksølv så derfor skal jeg SLET ikke have den, men ville nu også takke nej alligevel.
:-) Sisse

Anmeld

22. oktober 2009

mama09

hmmm okay der var noget at tænke over, takker

Anmeld

23. oktober 2009

Millepus

Jeg Har faaet naesesprayen. Jeg arbejder paa et hospital og har allerede set flere patienter med H1N1, og jeg  har ikke lyst til at blive syg eller bringe noget med hjem til mine boern, saa naar de faar vaccinen hos laegen skal mine boern ogsaa have den.

Ikke alle vacciner har kviksoelv i dem. Bla. naesesprayen.

Camilla

Anmeld

23. oktober 2009

Tulle28

ladydan1 skriver:

Ville fravælge den!

Den vaccine, som er indkøbt til ca. 1.5 millioner personer, produceres af firmaet GSK, og vil som den årlige influenza vaccine indeholde meget små mængder af en kviksølvsforbindels (thiomersal), som ikke anses for farlig. Det specielle ved pandemi-vaccinen, foruden at den skal gives to gange med ugers mellemrum, er at pandemi-vaccine indeholder såkaldt "adjuvans", som øger vaccinens evne til at stimulere kroppen til at producere antistoffer mod H1N1 virus partiklerne i vaccinen. Denne såkaldte adjuvans er i princippet en olie-vandblanding, som desværre også vil øge antallet af bivirkninger, både i form af lokal ømhed, hvor vaccinen gives, og i form af mere generelle ubehagssymptomer som f.eks.af feber.

»Vi er først lige gået i gang med at teste vaccinen, så det ved vi ikke præcist endnu,« siger medicinsk direktør Ebbe Engløv fra medicinalfirmaet, GlaxoSmithKline (GSK), som producerer vaccinen, og som af staten har fået lov at afskrive sig selskabets ansvar for eventuelle bivirkninger.

Den aktuelle H1N1-vaccine, som mere end en million danskere ventes at få stukket i armen, er nemlig lavet efter andre metoder end de kendte vaccinationsprogrammer fra de almindelige sæsoninfluenzaer.

Blandt andet er der tilsat et særligt immunstof, ASO3, som gør, at medicinalselskabet kan spare på de kostbare vaccinestoffer per vaccinationsdose. USA har ikke tidligere villet godkende AS03, fordi studier påpeger, at injektioner med dele af stoffet, Squalene, kan medføre gigt og andre alvorlige sygdomme i immunforsvaret.

Nu er jeg allergisk overfor kviksølv så derfor skal jeg SLET ikke have den, men ville nu også takke nej alligevel.

GYS! Jeg har fravalgt den, men nu er jeg da FULDSTÆNDIG overbevist!

Anmeld

23. oktober 2009

Tulle28

ladydan1 skriver:

Ville fravælge den!

GYS! Jeg har fravalgt den, men nu er jeg da FULDSTÆNDIG overbevist!

Anmeld

23. oktober 2009

Rikke Houmøller Thaarup

I glemmer lige én ting:

Thiomersal
Thiomersal anvendes som konserveringsmiddel eller findes som en rest fra fremstillingsprocessen i visse inaktiverede vacciner, herunder influenzavacciner. Thiomersal har ikke været brugt i børnevacciner i Danmark siden 1992.  
WHO udsendte i august 2003 en udtalelse om thiomersal i vacciner. På baggrund af flere store undersøgelser af velernærede børn født til tiden konkluderer WHO, at kviksølvindholdet i vacciner ikke er forbundet med nogen sundhedsrisiko. Halveringstiden for ethyl-kviksølv, som er i thiomersal, er langt kortere (under 1 uge) end for methyl-kviksølv, som er i fisk mv. (1½ måned). Herudover bliver ethyl-kviksølv aktivt udskilt via tarmen, mens methyl-kviksølv akkumuleres i kroppen.  
Helt små børn og gravide er sårbare grupper, som man traditionelt vil give en særlig beskyttelse. Man kan til disse grupper anvende vaccine uden thiomersal. SSI har hjemtaget to influenzavacciner, hvoraf den ene er uden thiomersal. Begge vacciner er godkendt af Lægemiddelstyrelsen til vaccination af både børn og voksne.  ( www.ssi.dk)

Desuden, så kan jeg ikke se, hvor du har fået det med adjuvans fra.

Det er meget normalt at anvende en adjuvans for at give vaccinen bedre vilkår for at komme ind og virke optimalt.

Hjælpestoffet ASO3 (adjuvans) er tilsat som en vaccineforstærker for at gøre vaccinen mere effektiv.

Immunsystemets svar mod det aktive stof forstærkes, så man dermed får en bedre og længerevarende beskyttelse, som muligvis også dækker bredere mod mulige ændringer i influenzavirus.

Anvendelse af vaccineforstærker medfører også, at der skal bruges mindre af det aktive stof, og dermed kan der produceres flere vacciner.

I lighed med almindelige sæsoninfluenza-vacciner er pandemivaccinen fremstillet ved at dyrke influenzavirus i æg og herefter oprense det vigtigste virusprotein.

Det aktive stof er således overfladeprotein (hæmagglutinin) fra et inaktiveret (ikke-levende) influenzavirus, og vaccinen kan derfor ikke medføre influenzasygdom.

Pandemivaccinen indeholder desuden et hjælpestof (adjuvans AS03). Dette fungerer som en vaccineforstærker. og består af skvalen (10,7 mg), DL-alfa-tokoferol (vitamin E1) 11,9 mg og emulgator (polysorbat 80).

Skvalen er en olieagtig substans, der findes i alle planter og dyr, og som udvindes fra hajlever.

Vaccinen indeholder det kviksølvholdige konserveringsmiddel thiomersal. En dosis vaccine indeholder 5 mikrogram thiomersal svarende til 2,5 mikrogram ethylkviksølv.

Tiomersal, som er et godkendt og sikkert konserveringsmiddel i vacciner, er nødvendigt, fordi vaccinen leveres i 10-dosis-beholdere. ( http://influenzavaccination.dk/sp%c3%b8rgsmal-og-svar-om-pandemi-vaccinen-pandemrix-mod-influenza-a-h1n1v.htm)

Bare lige et øf fra mig.. Som mener at influenzavaccine kommer til sin gode ret for dem som er i risikogrupper.

Anmeld

23. oktober 2009

Miamaja

vi har ogsaa faaet neasesprayen mod influenza alle sammen. og guldklumpen og jeg skal ogsaa have h1n1,naar den bliver tilbudt-der er allerede 14 born der er dode af den, saa derfor vil jeg have den.dvs hellere risiko for gigt og div. bivirkninger end at do.

Anmeld

23. oktober 2009

Vingummien

Tror det bedste man kann gøre er at høre ens læge ad om hvad han/hun syntes man skal gøre og om de vil råde en til at få den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.