Jeg skriver herinde da jeg godt kunne bruge et syn på min situation udefra.. Jeg tror mine kognitive evner og mit ''overskud'' er en del lavere end andre unge.
Jeg er en ung kvinde (23) som er meget sensitiv og foretrækker at være i mit eget selskab. Det har jeg altid gjort, og jeg har ikke nogen veninder.. Fordi jeg ikke kan overskue det, og fordi jeg aldrig har følt mig ''normal'' som de andre. Min ægtefælle er egentlig den eneste som jeg kan betro mig til. Når jeg har noget på hjertet. Så synes jeg bare det er nemmest at være mig selv. Jeg elsker min datter og finder glæde i vores mange timer sammen. (når hun er hjemme fra dagpleje) Hun er en glad og begavet pige
Vi bor i en by på 2. år, men vi har ikke nogen relationer her, og det er ikke lykkedes os at få et netværk.
Jeg studerer til dagligt, men det er det eneste jeg har i mit liv. Mine medstuderende farer rundt på job, hvor at jeg ikke kan overskue det.
Jeg synes det er rigeligt med at have barn, studie, et hjem jeg skal tage mig af alene for det meste. Og min træning. Jeg er på SU og det er hårdt, men det går lige.
Min mand er en travl mand, der har store ambitioner og store armbevægelser. Han har sit netværk via sine hobbyer. Jeg er ofte alene med vores datter på 20 mdr. Han har ikke overskud til at hjælpe med de huslige pligter, så jeg tager mig pt. af alt i husholdningen. Rengøring osv. Jeg er bare irriteret på mig selv, at jeg ikke kan overskue flere ting. Men det kan jeg ikke
Jeg bliver faktisk lidt stresset og føler mindreværd når jeg kan se hvor dygtig min mand er. Med alle de bolde han jonglerer med. Men jeg er bare en sølle taber. Han har flere gange rykket for om jeg ikke skal få et job ved siden af studiet, hvor at jeg faktisk ikke har lyst til det.
Jeg mistænker mig selv for at have vanskeligheder.
Min lille bror på 18 er blevet udredt for autisme og test med psykologer viser at han er retarderet og ikke alders tilsvarende.
Jeg er bange for at jeg også har nogle træk af autisme.
Jeg læser til sygeplejerske, men jeg er også i tvivl om jeg kan klare presset på arbejdet. Flere gange har jeg af kliniske vejledere hørt at jeg ikke er god til at holde overblik, at jeg er mentalt fraværende osv. Men jeg har fortsættet på studiet selvom at jeg føler det muligvis ikke passer til mig og mine udfordringer med ikke at kunne overskue så meget pres. Faget interesserer mig, men i virkeligheden så er jeg ikke god til at holde styr på 1000 ting. Derfor overvejer jeg studieskift.
Jeg skal til lægen den 24. fordi jeg tænker jeg muligvis er ved at få en depression. Jeg føler mig ikke god nok til denne verden. Jeg får det faktisk skidt af at være sammen med andre kvinder, at se andre kvinder med deres barnevogne og børn. Jeg finder ingen glæde i det, da jeg bliver mindet om at jeg ikke kan overskue 1000 ting i mit hovede. Jeg foretrækker at være alene generelt, da jeg ellers samligner mig med andre.
Jeg tænker hvorfor kan jeg ikke bare have det normalt, men sandheden er at jeg knokler med mit studie og med al den udenadslære der er. Det er spændende, men jeg tænker også det kan være at dette studie slet ikke er det rette for mig.