Mor på su??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

363 visninger
5 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. februar 2020

Anonym trådstarter

Da jeg fysisk ikke længere kan arbejde indenfor mit fag pga skader, vil jeg rigtig gerne tage en ny uddannelse. Men jeg har få spørgsmål, 

kan man få mere i SU som forældre hvis ens mand har arbejde . (Vi har hus, 2 børn og bil), hvilket gør at en alm SU ikke ville række pga udgifter. 
hvor meget må man tjene ved siden af SU? I måneden? Før skat/efter skat? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2020

newusername

Det står altsammen på www.su.dk

Det, der har betydning, er din mands indkomst.

Folk på SU må tjene ca. 13.500 kr. om måneden i de måneder, de modtager SU. Folk med børn må tjene ca. 28.000 kr ekstra om året. 

Anmeld Citér

6. februar 2020

MT_2011

Medmindre din mand har en meget lav indkomst, så nej så er det almindelig du sats og lånet ved jeg så ikke om du kan låne mere 

Anmeld Citér

6. februar 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg er på SU og manden arbejder .

Du kan få alm su, su-lån og forsøger lån. 

Hvad du må tjene ved siden af har jeg ikke styr på. Jeg kan ikke overskue at arbejde ved siden af. 

Det hele står på SU.dk og ellers så tag ind forbi en su-vejleder på et uddannelses sted  

Anmeld Citér

6. februar 2020

Anonym

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad jeres faste udgifter er. Vi er dog to på SU med studiejob, to børn, realkreditlån på 1,8 mio. og bil fra 2018. Vi har 19.000-21.000 kr. udbetalt om måneden (vi tager ikke SU-lån og har aldrig gjort det). Det er ikke de store udskejelser vi har råd til, men vi lever altså fint. Fx 4500 til mad og diverse om måneden. Handler det ikke om at I skal vænne jer til at leve for mindre, hvis du af den ene eller anden grund bliver nødt til at tage en uddannelse? 

Anmeld Citér

6. februar 2020

serinasmor

Anonym skriver:

Da jeg fysisk ikke længere kan arbejde indenfor mit fag pga skader, vil jeg rigtig gerne tage en ny uddannelse. Men jeg har få spørgsmål, 

kan man få mere i SU som forældre hvis ens mand har arbejde . (Vi har hus, 2 børn og bil), hvilket gør at en alm SU ikke ville række pga udgifter. 
hvor meget må man tjene ved siden af SU? I måneden? Før skat/efter skat? 

når nu det er pga af skader, kan du måske få revalidering ... snak med din jobcenter-konsulent

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.