Midlertidigt børnetilskud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

912 visninger
12 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. februar 2020

Anonym trådstarter

Jeg så en tråd for nylig om det nye børnetilskud. 
jeg var en af dem der fik det her den 30. Jeg fik for 3 måneder. Er der nogen der ved om det kommer fremover hver den 1. Eller hvordan? Synes ikke jeg kan finde noget på nettet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2020

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg så en tråd for nylig om det nye børnetilskud. 
jeg var en af dem der fik det her den 30. Jeg fik for 3 måneder. Er der nogen der ved om det kommer fremover hver den 1. Eller hvordan? Synes ikke jeg kan finde noget på nettet 

Det kommer jo an på hvor mange børn du har, om du er enlig og hvor meget du har mistet pga loftet. 

Du skulle gerne have fået breve i e-boks for hver måned du har fået udbetalt tilskuddet for, hvor du kan se beløbet pr måned

Anmeld Citér

4. februar 2020

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Det kommer jo an på hvor mange børn du har, om du er enlig og hvor meget du har mistet pga loftet. 

Du skulle gerne have fået breve i e-boks for hver måned du har fået udbetalt tilskuddet for, hvor du kan se beløbet pr måned

Enlig til 4 børn. Har mistet ca 2500.

nu her fik jeg for august, september og oktober og det var 3xxx pr barn. Har ikke fået andre breve efter. 

Anmeld Citér

5. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

nu her fik jeg for august, september og oktober og det var 3xxx pr barn. Har ikke fået andre breve efter. 

Shit, hvor meget får man egentlig i ydelser?

Tænker, at det er meget tæt på, at det ikke kan betale sig at arbejde, når man har 4 børn (der jo er arbejde i sig selv).

Anmeld Citér

5. februar 2020

MamaGulloev

Anonym skriver:

Jeg kan ikke forstå hvordan du kan få 3000 pr barn. Måske var det pr måned?

Satserne for enlige er (så vidt jeg lige husker) 600 (700 for de laveste ydelser) pr barn uanset antal og 650 enlig tilskud. Så du ville potentielt kunne få 4x600 + 650 (3050 kr) pr måned. Og så er der reglen om at man ikke kan få mere end man har mistet pga loftet. 

Jeg har selv fået 1350 for november hvor jeg var enlig med 1 barn og på uddannelseshjælp. Jeg regner med at få det samme for december, og så mere for januar hvor jeg fødte nr 2. 

Jeg har heller ikke fået flere breve endnu. Jeg mener at have læst at i februar kommer det også sidst i måneden, og så måske først i måneden fra marts. -det er jeg dog usikker på.

Anmeld Citér

5. februar 2020

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Jeg kan ikke forstå hvordan du kan få 3000 pr barn. Måske var det pr måned?

Satserne for enlige er (så vidt jeg lige husker) 600 (700 for de laveste ydelser) pr barn uanset antal og 650 enlig tilskud. Så du ville potentielt kunne få 4x600 + 650 (3050 kr) pr måned. Og så er der reglen om at man ikke kan få mere end man har mistet pga loftet. 

Jeg har selv fået 1350 for november hvor jeg var enlig med 1 barn og på uddannelseshjælp. Jeg regner med at få det samme for december, og så mere for januar hvor jeg fødte nr 2. 

Jeg har heller ikke fået flere breve endnu. Jeg mener at have læst at i februar kommer det også sidst i måneden, og så måske først i måneden fra marts. -det er jeg dog usikker på.

Altså jeg fik 12.200 udbetalt den 30. 

Anmeld Citér

5. februar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tænker, at det er meget tæt på, at det ikke kan betale sig at arbejde, når man har 4 børn (der jo er arbejde i sig selv).

I hvilke ydelser?

jeg ved ikke helt om jeg skal føle mig ramt af din kommentar? I mit tilfælde er jeg hvor jeg er pga kronisk sygdom, jeg er ‘låst fast’ i systemet lige nu. Dagen før jul sidste år kom jeg hjem på orlov fra sygehuset og blev endeligt udskrevet efter nytår efter et langt ophold på sygehuset.

Anmeld Citér

5. februar 2020

MamaGulloev

Anonym skriver:

Altså jeg fik 12.200 udbetalt den 30. 

Det passer jo også med at du har fået 3050 pr mdr for 4 måneder. Du har jo fået for august-november her i januar. I februar får du for december og vil derfor maks få 3050. Og det samme fremadrettet med mindre din situation ændrer sig.

Anmeld Citér

5. februar 2020

MamaGulloev

Anonym skriver:

Hun har ikke fået 3000 pr barn men pr måned. 

Det kan bestemt godt betale sig at arbejde frem for at være på kontanthjælp.

Nu er jeg på uddannelseshjælp på barsel, og jeg har færre penge mellem hænderne end når jeg er (studieaktiv) på su. Også med det nye tilskud. Jeg har mistet 3000 pga loftet, og kan maks få 1850 (fra marts, mindre indtil da). Så jeg glæder mig til at få flere penge når jeg vender tilbage til studiet efter barsel 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.