Evig dårlig samvittighed over for mine børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

608 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. februar 2020

Anonym trådstarter

Jeg har så dårlig samvittighed over jeg arbejder over for mine børn da jeg i denne uge skal arbejdet aften vagt kun, det vil sige ser dem kun om morgen stort set  jeg har det så dårligt over det men jeg bliver jo os nød til at arbejde og jeg vidste dengang jeg skrev under på kontrakten at det er med skiftende vagter, de er kun 2 og 4 år og jeg er så bange for de ser sig sure på mig fordi jeg ikke er hjemme hos dem. 

Er der andre med den dårlige samvittighed og hvordan gør i det så det fungere for en ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har så dårlig samvittighed over jeg arbejder over for mine børn da jeg i denne uge skal arbejdet aften vagt kun, det vil sige ser dem kun om morgen stort set  jeg har det så dårligt over det men jeg bliver jo os nød til at arbejde og jeg vidste dengang jeg skrev under på kontrakten at det er med skiftende vagter, de er kun 2 og 4 år og jeg er så bange for de ser sig sure på mig fordi jeg ikke er hjemme hos dem. 

Er der andre med den dårlige samvittighed og hvordan gør i det så det fungere for en ?

Jeg er vokset op med forældre med skiftende arbejdstider (primært min mor). Jeg elskede det. Jeg synes det var fedt at få alene tid med min far og det samme at få alene tid med min mor når min far var ude og rejse med arbejdet. 
jeg arbejder ikke selv med skiftende arbejdstider, men jeg har weekendarbejde og helligdage. Jeg hader at skulle afsted om morgenen og mine børn vil ikke give slip på mig, så jeg håber altid at jeg når at gå inden de vågner. Men ellers hvis jeg går og de græder efter mig, så er det jo glemt efter 5 minutter. De har jo deres far, som sørger for at lave det hyggeligt når mor er på arbejde. 
mine børn er forresten 2 og 5 år gamle. 

Anmeld Citér

3. februar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Sådan er det jo, der er også de forældre der er væk hele ugen. Det er surt, men det er jo heller ikke hver uge. 

Hvis det er, så sov nogle timer og så hent dem tidligt, alt efter hvornår mand er hjemme og du skal af sted. Ellers så aflever kl.9 og have nogle skønne morgener. 

Anmeld Citér

3. februar 2020

Abracadabra

Så små børn kan jo afleveres meget senere - jeg afleverede en gang min ældste kl 14.30 i vuggestuen. Det fungerede fint for os. 

Anmeld Citér

3. februar 2020

Ano18

Jeg arbejder fast aftenvagt og mine børn elsker det. De er hjemme hos mig om dagen og far om aftenen, eller min datter får en meget kort dag de dage jeg arbejder. Der er fordele og ulemper ved alt, så må man få det bedste ud af det. De har det godt hjemme hos deres far imens og jeg arbejder færre timer fordi lønnen er det højere om aftenen. Derudover er det jo hver anden weekend for mig, hvor jeg ser dem om dagen, så egentlig drejer det sig for mig kun om 2 hverdage den ene uge og 3 den anden. Jeg ville ikke bytte det

Anmeld Citér

3. februar 2020

Janet1989

Altså i det mindste ser du dem , og de har vel så kortere dage i dagpleje / børnehave ? 

min pige bliver afleveret 6.30 og hentet kl 15.45 nærmest hver dag .. hun er den første der kommer og den sidste der bliver hentet - tro mig, jeg har dårlig samvittighed. Men samtidig ved jeg, at det er bare sådan tingene er .. 

vi har ikke råd til jeg går hjemme :/ 

Anmeld Citér

3. februar 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har skiftende arbejdstider, plus hver anden weekend og helligdage. 

Jeg ser på det sådan her. Min kæreste og unger har mega kvalitet tid sammen. De nyder tiden og sådan har det altid været. Jeg elsker mit arbejde og tænker at den glæde jeg oplever derigennem, samtidig gør mig til en bedre mor og sjover kæreste. 

Jeg har altid nydt, mine ugentlige fridage, hvor mine børn har ku holde fri, komme tideligt hjem fra børnehave, have en fridag med en ven på besøg, på en hverdag.

At ku bage boller, kage og ha frugtskålen klar, når de kommer fra skole osv osv osv. 

Alternativt ville jeg sku ud og arbejde i feks en børnehave, med normale tider, hvilket ville betyde længer dage i pasning, hvor jeg var sammen med andres børn og ik mine egene....

Så jeg vælger at se på plus siderne, og nyder mine børn, når jeg har fri. Vh Stine 

Anmeld Citér

3. februar 2020

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Altså i det mindste ser du dem , og de har vel så kortere dage i dagpleje / børnehave ? 

min pige bliver afleveret 6.30 og hentet kl 15.45 nærmest hver dag .. hun er den første der kommer og den sidste der bliver hentet - tro mig, jeg har dårlig samvittighed. Men samtidig ved jeg, at det er bare sådan tingene er .. 

vi har ikke råd til jeg går hjemme :/ 

Ja problemet er bare den mindste går dagpleje 12 km væk vi har kun en bil som min mand bruger på arbejde og han når ikke hjem til jeg skal møde på arbejde og kan derfor ikke have dem hjemme kan dog aflevere senere og tage bussen ind med den lille og den store skal afleveres senest kl 9 da de kører i bussen ud til skoven der ( han går i skov børnehave )  så det er virkelig ærgeligt man ikke kan beholde dem hjemme en hel dag andet end når jeg har en fridag

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.