facebook vs. playstation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

404 visninger
4 svar
5 synes godt om
2. februar 2020

Anonym trådstarter

Jeg har en dejlig dreng på 12 der er delebarn og meget gerne vil snakke/se begge sine forældre, halvsøskende og mange bedsteforældre. Når han er hos os bruger han gerne min messenger til at lave video opkald til min eller min mands side af familien, og vi snakkede så om at lave en Facebook profil til ham så han kunne bruge sin egen telefon, men det vil hans far ikke være med til.

Til gengæld har hans far givet ham lov til at have en PS4 på sit værelse med fri adgang til internettet og jeg kan ikke forstå det, taget i betragtning at de ikke har nogen ide om hvem han snakker med og hvad de siger til hinanden.

Min søster mener at jeg bare skal lave en profil til ham alligevel, men ville I mene jeg kunne tillade mig det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2020

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Mener vidst nok at de først må oprette en profil når de er 13 år på facebook. Tilgengæld kan du godt oprette børneprofil på PlayStation. 

Så jeg ville vente til han er 13 år. 

Anmeld Citér

2. februar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Jeg har en dejlig dreng på 12 der er delebarn og meget gerne vil snakke/se begge sine forældre, halvsøskende og mange bedsteforældre. Når han er hos os bruger han gerne min messenger til at lave video opkald til min eller min mands side af familien, og vi snakkede så om at lave en Facebook profil til ham så han kunne bruge sin egen telefon, men det vil hans far ikke være med til.

Til gengæld har hans far givet ham lov til at have en PS4 på sit værelse med fri adgang til internettet og jeg kan ikke forstå det, taget i betragtning at de ikke har nogen ide om hvem han snakker med og hvad de siger til hinanden.

Min søster mener at jeg bare skal lave en profil til ham alligevel, men ville I mene jeg kunne tillade mig det?

Facebook har en aldersgrænse på 13år. Og hvis den kun skal bruges til at ringe fra hvorfor så ikke installere skype eller er andet opkalds program på mobilen. Eller lav videoopkald bare på mobilen.

Hvad skal han bruge fb til? Vent når det nu er fars ønske 

Ja på Playstation kan han snakke med andre, men hvad har det at gøre med at han vil lave videoopkald? Og hvis du er bange for hvem han snakker med på PS4, snakker du med ham om det eller laver en børne bruger(mener jeg det er) 

Anmeld Citér

2. februar 2020

Ano18

Jeg ville mene i skal være enige om begge dele, men jeg forstår din mand fuldt ud ift Facebook. Min datter har ingen (hun er 13 og er grænsen ikke 14 ?) og der er så så så mange problemer i hendes årgang i folkeskolen med diverse grupper, mobning etc på facebook / messenger. Jeg holder min datter så lang tid som muligt fra sociale medier, for at skåne hende - men heldigvis ønsker hun det slet ikke selv, så det gør det jo en hel del lettere for mig. 
Det kan være svært men prøv at få en god dialog og løsning med din X for din søns skyld. Jeg har selv kæmpet en hel del - men det er bare ikke en god start at gøre noget uden at sige det/lyve. Det vil selvfølgelig også blive opdaget. Så hellere sige det og gøre det, hvis du endelig beslutter dig for det. 
Jeg kender ikke mega meget til Ps men jeg tænker ikke der er helt det samme problem som med messenger/facebook/ig etc men at man selvfølgelig skal have regler for forsigtig omgang på nettet.

Anmeld Citér

3. februar 2020

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Aldersgrænsen for Facebook er 13 år

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.