Engangsydelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

299 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. januar 2020

Anonym trådstarter

Er der nogen der har søgt om engangsydelse gennem jeres kommune før der kan fortælle mig om det er nok at vedhæfte PBS oversigt på udgifterne man skal have hjælp til eller om det skal være hver enkelt udgift der skal dokumenteres på? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Er der nogen der har søgt om engangsydelse gennem jeres kommune før der kan fortælle mig om det er nok at vedhæfte PBS oversigt på udgifterne man skal have hjælp til eller om det skal være hver enkelt udgift der skal dokumenteres på? 

Hvis alle udgifterne er på PBS så burde det være godt nok som dokumentation.

Men det er forskelligt fra kommune til kommune hvor firkantede de er med det.

Vi har også prøvet at skulle finde udbetalingsmeddelser et helt år tilbage og konti oversigt fra banken af der skulle dække de sidste 6 måneder så de kunne se at vi ikke skjulte penge andre steder osv osv...

Hvis du er i tvivl så ring og snak med dem der skal modtage ansøgningen :) de plejer at være gode til at vejlede og forklare.

Anmeld Citér

31. januar 2020

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Hvis alle udgifterne er på PBS så burde det være godt nok som dokumentation.

Men det er forskelligt fra kommune til kommune hvor firkantede de er med det.

Vi har også prøvet at skulle finde udbetalingsmeddelser et helt år tilbage og konti oversigt fra banken af der skulle dække de sidste 6 måneder så de kunne se at vi ikke skjulte penge andre steder osv osv...

Hvis du er i tvivl så ring og snak med dem der skal modtage ansøgningen :) de plejer at være gode til at vejlede og forklare.

Okay. Jeg prøver at sætte den ind og der hvad de siger. 

jeg prøvede at ringe til dem men fik bare at vide jeg skulle gå på borger.dk. Der var ikk meget hjælp at hente 

Anmeld Citér

31. januar 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Okay. Jeg prøver at sætte den ind og der hvad de siger. 

jeg prøvede at ringe til dem men fik bare at vide jeg skulle gå på borger.dk. Der var ikk meget hjælp at hente 

Det er så øv at opleve dem der ikke gider lige at bruge et øjeblik...

borger.dk er ofte så mangelfuld i oplysninger eller svært at forstå hvad der menes...

Anmeld Citér

31. januar 2020

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Det er så øv at opleve dem der ikke gider lige at bruge et øjeblik...

borger.dk er ofte så mangelfuld i oplysninger eller svært at forstå hvad der menes...

Ja der er ikk meget service over det mere. Men nu har jeg udfyldt skemaet og vedhæfter de dokumenter jeg tror de skal bruge. Og ellers ringer de vel til mig. 

ved du hvor lang tid det tager før man får svar?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.