Indskudslån af kommune

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

366 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. januar 2020

Anonym trådstarter

Jeg er blevet alene med mine børn, og er nødt til at søge om indskudslån ved min kommune. Hvilken rækkefølge gør man tingene i? 

Siger man "Ja tak" til tilbuddet først eller tager man og ansøger ved kommunen som det aller første ? 

Må jeg høre jer andres erfaringer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2020

Rikkelinde

Du får tilbudt lejligheden og inden du skriver under søger du ved kommunen om indskudslånet. Du må endelig ikkeskrive under inden du har indskudslånet på plads. 

Derudover så er der forskel på privat udlejning og gennem boligforening, som regel kan man kun få indskudslån til boligforening, mens man kan søge en enkelt ydelse til en privat lejebolig - sådan er det i hvert fald i min kommune. 

Anmeld Citér

28. januar 2020

Anonym trådstarter

Rikkelinde skriver:

Du får tilbudt lejligheden og inden du skriver under søger du ved kommunen om indskudslånet. Du må endelig ikkeskrive under inden du har indskudslånet på plads. 

Derudover så er der forskel på privat udlejning og gennem boligforening, som regel kan man kun få indskudslån til boligforening, mens man kan søge en enkelt ydelse til en privat lejebolig - sådan er det i hvert fald i min kommune. 

Okaj det er fra kommunens boliger, så man kan godt søge om indskuddet. Men man trykke kun Ja tak elektronisk og så får man at vide ved svarfristen, om man fik den. Så ved ikke om det elektroniske Ja tak er bindende  

Anmeld Citér

29. januar 2020

Aprilbarn

Anonym skriver:

Okaj det er fra kommunens boliger, så man kan godt søge om indskuddet. Men man trykke kun Ja tak elektronisk og så får man at vide ved svarfristen, om man fik den. Så ved ikke om det elektroniske Ja tak er bindende  

Det tænker jeg ikke, “ja tak”’viser at du er interesseret (tænker jeg) 

du må ikke underskrive lejekontrakten før du har fået afgørelse fra kommune om du kan låne pengene .. 

Anmeld Citér

30. januar 2020

Anonym trådstarter

Aprilbarn skriver:

Det tænker jeg ikke, “ja tak”’viser at du er interesseret (tænker jeg) 

du må ikke underskrive lejekontrakten før du har fået afgørelse fra kommune om du kan låne pengene .. 

Okaj super, tak! :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.