Alkohol, eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

754 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. januar 2020

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg prøver at blive gravide. Men nu er vi inviteret til en fest, som vi inderst inde gerne vil med til. 

vi er ikke nogle der drikker meget, vi drikker højst 3 gange på et år.. men nu er vi blevet i tvivl. Jeg har haft ægløsning på det tidspunkt, og vi ved ikke hvor om det er en god ide at drikke når vi prøver, for tænk nu hvis der er bid, og det så skader fosteret? 
hvad havde I gjort selv?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg prøver at blive gravide. Men nu er vi inviteret til en fest, som vi inderst inde gerne vil med til. 

vi er ikke nogle der drikker meget, vi drikker højst 3 gange på et år.. men nu er vi blevet i tvivl. Jeg har haft ægløsning på det tidspunkt, og vi ved ikke hvor om det er en god ide at drikke når vi prøver, for tænk nu hvis der er bid, og det så skader fosteret? 
hvad havde I gjort selv?

Jeg havde fortsat mit liv og taget til fest. 

Selvom du er blevet gravid, lyder det til at det stadig er så tidligt at du ikke engang ville kunne teste positiv? 

Du behøver jo ikke at drikke dig stang stiv :-o) tag ud og hav det sjovt. Hvis du er gravid, kommer der en tid hvor du bliver mere begrænset i en periode.

Anmeld Citér

27. januar 2020

Anonym

Som ovenfor skriver. Hvis der er bid og du er blevet gravid vil du ikke engang kunne have testet positivt endnu på det tidspunkt og det vil på ingen måde skade da det endnu ikke er et foster på der tidspunkt  

så tag med og nyd en god fest 

Anmeld Citér

27. januar 2020

Baby.mamma

Det skader ikke. I deler ikke blod før uge 5-6 stykker eller så noget :-) 

Anmeld Citér

27. januar 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg har altid levet som jeg plejer mens vi har prøvet at blive gravid ( bortset fra at jeg lige har taget folinsyre og vitamin for gravide, men ellers ikke). Nej jeg har ikke taget på druk fredag-lørdag- søndag men det har jeg nu ikke gjort alligevel og det er vidst heller ikke det der er dit tilfælde. 

Når du først er gravid ( og måske skal amme) kommer der en laaaaaaang periode hvor der er begrænsninger og hvor du skal tænke over hvad du drikker og spiser, så før du ser to streger ville jeg ikke ændre noget. 

Men ved aldrig hvor længe det tager at blive gravid, hos os tog det 10 måneder første gang og det ville godt nok være nogle lange måneder hvis jeg som ikke gravid skulle opføre mig som en gravid��

Anmeld Citér

27. januar 2020

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

hvad havde I gjort selv?

Jeg var til klassefest (gensynsfest) i 2013 og blev fuld. 14 dage senere fandt jeg ud af at jeg var 5 uger henne. Jeg var også bekymret for barnet, men lægen sagde at jeg ikke behøvede at bekymre mig.

Anmeld Citér

28. januar 2020

Anonym

Jeg har været helt nedlagt af druk lige før eller efter begge unger er undfanget. Det er ikke noget jeg har haft nogle skrupler om - og har selvfølgelig ikke rørt en dråbe alkohol fra det sekund jeg vidste jeg var gravid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.