Hvor skal vi bo?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

551 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. januar 2020

Anonym trådstarter

Hej med jer. 

Hvordan fandt i ud af hvor i skulle bosætte jer?

Vi flyttede fra en lejlighed i Århus til en mindre jysk by for at være tættere på familien, men efter 1 år er vi slet ikke faldet til og kan ikke se os i byen. 

Vi har så svært ved at finde ud af hvor vi skal begynde at kigge efter drømmehus henne!

Den ene af os arbejder stadig i Århus og den anden i en anden mindre jysk by. Ingen af os har et behov for at beholde de jobs vi har (jo økonomisk) men er ellers friske på nye jobs så vi kan ikke engang bruge beliggenheden af vores arbejde som en rettesnor.

Vi aner ikke hvor vi gerne vil bo, kun at det ikke skal være i en større by som Århus. Af hensyn til børnene (en i børnehave og en i dagpleje) kan vi ikke bare prøve os frem.

Hvordan tog i andre en beslutning om hvor i skulle købe hus og hvad vægte de højest? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvad med at se på nogen kriterier og så derefter kigge efter områder det matcher?  

Fx :

max afstand til familie

Max afstand til børnenes skole

Landligt område eller tættere befolket område 

Afstand til offentlig transport - Evt med god forbindelse til ungdoms uddannelser. 

Og hvad i ellers kan komme på. Og så derefter undersøg de mulige områder der er indenfor rammen så får i hurtigt skåret en hel del fra tror jeg. 

Mit første hus blev besluttet udfra afstand til familie og afstand til den skole vi ønskede vores børn på. Vi blev så skilt og skolen var ikke længere en mulighed med vores deleordning og fars nye bopæl. Så nu, er det næste hus bestemt udfra en max afstand til ogden skole ungerne er endt på, samt krav til området - vi ville gerne have et område med natur hvor man gider gå ture og sådan. Ikke bare en gennemkørselsby eller rene villaveje.  

Anmeld Citér

26. januar 2020

Janet1989

Altså , vi valgte at leje et hus i en lille by i Vesthimmerland (min familie bor mest i Aalborg og deromkring ) og min kærestes familie bor i Skive og den vej på - så vi fandt et lejehus midt imellem og købte i sommers så vores eget hus. Det er en lille , men god by vi bor i. 
billligt hus, men samtidig en by som er i kraftig vækst, og meget attraktiv for børnefamilier . 

Anmeld Citér

26. januar 2020

2018mor

Anonym skriver:

Hej med jer. 

Vi flyttede fra en lejlighed i Århus til en mindre jysk by for at være tættere på familien, men efter 1 år er vi slet ikke faldet til og kan ikke se os i byen. 

Vi har så svært ved at finde ud af hvor vi skal begynde at kigge efter drømmehus henne!

Den ene af os arbejder stadig i Århus og den anden i en anden mindre jysk by. Ingen af os har et behov for at beholde de jobs vi har (jo økonomisk) men er ellers friske på nye jobs så vi kan ikke engang bruge beliggenheden af vores arbejde som en rettesnor.

Vi aner ikke hvor vi gerne vil bo, kun at det ikke skal være i en større by som Århus. Af hensyn til børnene (en i børnehave og en i dagpleje) kan vi ikke bare prøve os frem.

Hvordan tog i andre en beslutning om hvor i skulle købe hus og hvad vægte de højest? 

Vi havde fra start sat en grænse der hed max en halv times kørsel til mine og min kærestes forældre. Derefter var kravet at det skulle ligge i cykelafstand til skole, så vores datter selv kan komme til og fra skolen, når hun er gammel nok til det. Vi ville også gerne have, som minimum, en brugs. 

Jeg havde et krav om to badeværelser, og det er faktisk ikke nemt at finde i et hus, som vi også havde råd til (typisk et 70’er hus, som kræver renovering).

Nå men vi endte med at finde er skønt hus, som lever op til alle vores kriterier. Så mit råd til jer er at sætte jer ned og lav en liste. Hvad VIL I hver især have, hvad vil I IKKE have og hvad kan I gå på kompromis med (her tænker jeg både beliggenhed og selve huset). Om ikke andet kan i få indsnævret feltet. 
held og lykke med at finde jeres drømmehus 

Anmeld Citér

26. januar 2020

Anonym

Vi flyttet tilbage til Nordjylland fra Svendborg. Med vores datter den gang 1. 5 år 

Vores familie bor i Frederikshavn og Hjørring og vi valgt at bo tæt på Aalborg fordi der er nem at finde job til mig (min mand arbejde udlandet)

For os var det at ha en have noget vigtigt til vores børn kunne lege i om sommen og til os. 

Tætter på familie og dog ikke helt 

Vi bor ca. 15 km væk fra Aalborg.

En lille børnehaven og en lille skole. Som betyder meget for os 

Vi fik også mere m2 pris da det ikke var inde i en stor by.

Da vi var på Fyn boet vi midt i byen og er glad for det her. 

Det var en vigtig ting for at vi Ikke skulle lave noget med huset at det bare var klar til at flytte ind. Da vi ikke har lyst til at gør det selv opgaver

En sidste ting ønsker vi at vores datter kommer til at lege på vejen. Li som vi gør da vi var børn og det kan man i vores lille by 

Anmeld Citér

27. januar 2020

serinasmor

Anonym skriver:

Hej med jer. 

Jeg ville starte med at se på, hvad det er I mangler der hvor I er nu. 

Er det venner? 

Cafe-liv ?

at kunne gå hen efter alle dagligvarer?

osv 

Nu ved jeg ikke hvor lille en by I har bosat jer i. 

Men er det én med godt sammenhold? 

En med foreningsliv eller er den helt død. 

Og så ville jeg kigge på om I har gjort en aktiv indsats for at få nye bekendtskaber. Da vi var yngre var det lettere at få en ny bekendtskabskreds når man flyttede til en ny by. Man startede på studie eller i et job med andre i samme livssituation. 

I voksenlivet er det sværere at flytte by og kræver en mere aktiv indsats for at indgå i lokallivet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.