Udskudt forældreorlov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

455 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. januar 2020

Anonym trådstarter

Jeg er i tvivl om reglerne for den del af vores forældreorlov som min mand og jeg har valgt at udskyde. Jeg har forsøgt at google men er ikke blevet helt klog på reglerne alligevel.

Jeg har tjekket på borger.dk at der står at vi har 4 uger tilbage fra den ene barsel og 11 fra den anden, men så vidt jeg kan se, kunne de 4 uger ikke udskydes, da det er under 8 uger, så jeg forstår ikke at vi står til at have disse uger, hvis vi alligevel ikke kan få lov til at afholde dem.

Jeg har aftalt med min arbejdsgiver at jeg udskød en del af forældreorloven begge gange, men det har jeg gjort mundtligt og har ikke nogen bekræftelse på at arbejdet har informeret Udbetaling Danmark, så nu er jeg i tvivl om vi overhovedet kan holde de 11 uger hvis ikke chefen har direkte fortalt at vi har aftalt at udskyde en del af forældreorloven. 

Er der nogen der kan gøre mig klogere? Jeg kan selvfølgelig ringe til Udbetaling Danmark, men jeg har ikke mulighed for at hænge i en lang telefonkø i arbejdstiden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2020

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Jeg er i tvivl om reglerne for den del af vores forældreorlov som min mand og jeg har valgt at udskyde. Jeg har forsøgt at google men er ikke blevet helt klog på reglerne alligevel.

Jeg har tjekket på borger.dk at der står at vi har 4 uger tilbage fra den ene barsel og 11 fra den anden, men så vidt jeg kan se, kunne de 4 uger ikke udskydes, da det er under 8 uger, så jeg forstår ikke at vi står til at have disse uger, hvis vi alligevel ikke kan få lov til at afholde dem.

Jeg har aftalt med min arbejdsgiver at jeg udskød en del af forældreorloven begge gange, men det har jeg gjort mundtligt og har ikke nogen bekræftelse på at arbejdet har informeret Udbetaling Danmark, så nu er jeg i tvivl om vi overhovedet kan holde de 11 uger hvis ikke chefen har direkte fortalt at vi har aftalt at udskyde en del af forældreorloven. 

Er der nogen der kan gøre mig klogere? Jeg kan selvfølgelig ringe til Udbetaling Danmark, men jeg har ikke mulighed for at hænge i en lang telefonkø i arbejdstiden.

Jeg tænker ikke at det er noget arbejdsgiver skal meddele udbetaling dk da du kan nå at skifte arbejde mange gange inden du vælger at afholde det orlov der er tilbage. 

Anmeld Citér

25. januar 2020

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Jeg tænker ikke at det er noget arbejdsgiver skal meddele udbetaling dk da du kan nå at skifte arbejde mange gange inden du vælger at afholde det orlov der er tilbage. 

Det troede jeg heller ikke, men det var noget jeg fandt på FOAs hjemmeside.

Anmeld Citér

26. januar 2020

Bellabum

Min mand er lige kommet vendt tilbage til arbejde i mandags.  

Jeg kender ikke reglerne, men han har i hvert fald lige holdt 10 ugers udskudt barsel.

Han meddelte bare at efter hans reele barsel stoppede (med vores nummer 2 barn) så ønskede han at afholde de uger vi havde udskudt som stod på borger.dk.

Arbejdsgiveren havde ikke registret noget nogle steder da vi udskud dem for 4 år siden, og de skulle blot melde det ind til udbetaling Danmark ligesom når nogen holder barsel så de 11 uger burde der ikke bære nogle problemer med, men kan ikke svare dig vedr. De 4

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.