"Han skal jo lære det!"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

470 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. oktober 2009

hc=k

Hej allesammen. Jeg har en søn på lige knap 7 måneder, han er meget mor dreng for tiden og bliver rigtig ulykkelig hvis jeg er mere end 2 meter fra ham. Nu er det så at jeg har læst at det er en face hvor de små lære noget med afstand og lære at mor går, men hun kommer tilbage igen uden at det gør noget. Det har jeg det helt fint med og jeg synes det er helt iorden at han er som han er for det betyder jo bare at han udvikler sig som han skal. Nu her i weekenden skal vi til fødselsdag hos Kristophers faster som bliver 11 år og det holdes i en sportshal hvor der vil være forskellige sports kampe, Jeg har sagt at jeg ikke har lyst til at deltage i de forskellige ting fordi jeg gerne vil være sammen med Kristopher så han ikke bliver helt ulykkelig og bange, det kommer en helt masse mennesker som han aldrig har set før og hvis jeg kender dem ret så er de meget ivrige for at pille og holde og det kan han ikke holde til. Nå men tilbage til emnet, Jeg sagde at jeg ikke ville deltage og så er min svigermor så fræk at sige lige så fornærmet at han jo skal lære det!! Det skal han måske nok ja, men han skal ikke lære det lige nu og ikke på sådan en dag hvor han ikke kender nogle

Er jeg en tror hønemor???
Hvordan ville i selv have det / gøre det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2009

Sees

hc=k skriver:

Hej allesammen. Jeg har en søn på lige knap 7 måneder, han er meget mor dreng for tiden og bliver rigtig ulykkelig hvis jeg er mere end 2 meter fra ham. Nu er det så at jeg har læst at det er en face hvor de små lære noget med afstand og lære at mor går, men hun kommer tilbage igen uden at det gør noget. Det har jeg det helt fint med og jeg synes det er helt iorden at han er som han er for det betyder jo bare at han udvikler sig som han skal. Nu her i weekenden skal vi til fødselsdag hos Kristophers faster som bliver 11 år og det holdes i en sportshal hvor der vil være forskellige sports kampe, Jeg har sagt at jeg ikke har lyst til at deltage i de forskellige ting fordi jeg gerne vil være sammen med Kristopher så han ikke bliver helt ulykkelig og bange, det kommer en helt masse mennesker som han aldrig har set før og hvis jeg kender dem ret så er de meget ivrige for at pille og holde og det kan han ikke holde til. Nå men tilbage til emnet, Jeg sagde at jeg ikke ville deltage og så er min svigermor så fræk at sige lige så fornærmet at han jo skal lære det!! Det skal han måske nok ja, men han skal ikke lære det lige nu og ikke på sådan en dag hvor han ikke kender nogle

Er jeg en tror hønemor???
Hvordan ville i selv have det / gøre det?

Jeg ville reagere ligesom dig.
Godt nok er Emil en meget glad og mild dreng, og smiler til alle og enhver der snakker til ham, men det skal være sådan at han kan se mig, ellers bliver han pylleret. - Sådan er han altid ugerne efter han er blevet vaccineret.
Og jeg ved at jeg ikke ville kunne konsenterer mig om alle disse aktivitere, fordi jeg ville gå og kigge mig over skulderen, efter Emil i tide og utide. Så heller hygge mig, og heppe på de andre - Men en søn der er glad

Anmeld

22. oktober 2009

3rollinger

For mit vedkommende er det ikke noget de laerer paa den maade, men netop ved at man giver dem den tid de skal have. Jo mere tryghed du kan give ham nu, jo mere tryg kan han senere gaa ud i verden og opdage den. Det er som du siger en fase, men en fase man skal respekterer, og boernene kommer selv videre derfra.

Der er altid mange mennersker der har travlt med hvordan andre skal opdrage deres boern, men du skal lytte til din egen mavefornemmmelse.

Hernede har man meget med at sige at boernene ikke maa vaere i arme fordi saa bliver de netop pylrede og mor daarlige. Min mavefornemmelse har altid sagt mig at mine boern skulle vaere meget i mine arme, og jeg har to meget selvstaendige boern som er helt trygge ved at gaa ud og udforske verden fordi de ved at "hjemme" venter mor paa dem.

Anmeld

22. oktober 2009

Henriette72

Din svigermor skal blande sig udenom! Hvis du har det bedst med at være ved Kristopher, så skal du være det. Det er også en form for tryghed, som 3rollinger siger. Ved at du viser at du er der for ham nu, vil han vide at du altid vil være der for ham når han er utryg.

Så lad bare de andre spille alt det de vil og så kan du nusse om Kristopher

Anmeld

22. oktober 2009

Mumto3

Åh, følg dit hjerte og dit moder instinkt!!!

Selvfølgelig skal han ikke være væk fra dig! Han skal lære at verden er et trygt og rart sted at være, og når han har lært dét, SÅ er han klar til at gå ud og udforske verden alene.

Tror mig om ganske få måneder vil du tænke tilbage på denne tid med længsel! Når han bare stormer væk fra dig og ikke gider stå ved din side. Nu vil han helst være hos dig og det er der hans plads er!

Har du en slynge? Det ville være super at kunne have ham i den, så han er tæt på dig, der er nemt for alle mulige lige at tage ham op, og han har frit udsyn til at se alt det spændede der foregår og som han garanteret gerne vil se.

God fødselsdag!

-og husk så: Svigermor har haft mulighed for at opdrage børn som hun ville (hendes egne) og nu er det din tur til at gøre som DU vil!

Anmeld

22. oktober 2009

PrinsessensMor

Jeg har et problem med de mennesker der tror at de kan lære små bitte børn alt muligt om livet. Det er lige før de skal straffes som de voksne, selvom de er babyer! Og generalt siger psykologi-eliten også at man først skal 'lære børn' alt muligt fornuftigt fra de er 3 år, da de første 3 år bare skal have basic trust til omverden. Uden basic trust vil der måske ikke være en normal og sund udvikling, så man skal bare lade tingene komme normalt og når dit barn er parat til at forlade dig... jah, så skal det nok løbe afsted for at jagte de andre piger...  

Anmeld

22. oktober 2009

hc=k

Jeg er virkelig glad for jeres svar for det fortæller mig sgu at jeg ikke er helt underlig. Jeg vil følge min mavefornemmelse og gøre det jeg selv har lyst til og hvis folkene ikke kan lide det JA så kan jeg sgu tage hjem med Kristopher. Tusind tak for opbakningen

Anmeld

22. oktober 2009

Bondepigen

Altså nu har Emma altid været meget nem hvad det angår, så hun har egentlig bare siddet ved en masse, da hun var helt lille og osse endnu. MEN hvis hun virker bare det mindste utryg, så skal hun bare IKKE, så jeg synes det er helt fint, at du gør som du gør!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.