Facebook marketplace

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.471 visninger
8 svar
1 synes godt om
23. januar 2020

bøllen

Jeg har forsøgt mig på Facebooks marketplace , men forstår ikke helt reglerne . Eller det gør jeg men ikke altid hvorfor opslag bliver afvist . Igår ville jeg sætte nogle trøjer til salg men de blev afvist / de var imod reglerne .

nogen som er klogere på dette end mig ? Hvordan kan det være , at en annonce som ikke indeholder vare som i følge FB retnings linjer er forbudte bliver afvist ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2020

Rundtpågulvet

Det har jeg også oplevet et par gange. 

Jeg tror deres afvisnings-robot er lidt overaktiv til tider.

Jeg fik først afvist et salgsopslag på min svigerfars kørestol med begrundelsen at man ikke måtte sælge sundhedsartikler. Efter det følte jeg lidt at jeg var i søgelyset for så blev flere besynderlige ting afvist. 

Jeg ville sælge en sleich enhjørning, den blev afvist fordi det var et dyr 

Så sætte jeg billede på af en gruppe sleich dyr men tydelig tekst om legetøj. Den dumpede også.

Vi endte med at vente par dage og tage et billede i en anden vinkel  så lykkedes det.

Du kan finde deres retningslinjer et eller andet sted på Facebook. Man kan også bede om at det bliver genovervejet. Men sikke et mas jeg havde med det, så pøj pøj :-)

Prøv evt nyt billede 

Anmeld Citér

23. januar 2020

bøllen

Rundtpågulvet skriver:

Det har jeg også oplevet et par gange. 

Jeg tror deres afvisnings-robot er lidt overaktiv til tider.

Jeg fik først afvist et salgsopslag på min svigerfars kørestol med begrundelsen at man ikke måtte sælge sundhedsartikler. Efter det følte jeg lidt at jeg var i søgelyset for så blev flere besynderlige ting afvist. 

Jeg ville sælge en sleich enhjørning, den blev afvist fordi det var et dyr 

Så sætte jeg billede på af en gruppe sleich dyr men tydelig tekst om legetøj. Den dumpede også.

Vi endte med at vente par dage og tage et billede i en anden vinkel  så lykkedes det.

Du kan finde deres retningslinjer et eller andet sted på Facebook. Man kan også bede om at det bliver genovervejet. Men sikke et mas jeg havde med det, så pøj pøj :-)

Prøv evt nyt billede 

Det er nået underligt noget . Det giver ikke altid mening . Ingen af opslagene overskrider deres retningslinjer . Jeg søger som om gennemgang , men de bliver som oftes afvist . Har prøvet at formulere teksten anderledes for om det kunne have betydning . Men måske du har ret at man kommer i søgelyset . De sidste opslag jeg har slået op med trøjer er konsekvent blevet afvist .

jeg prøvet at vente lidt .

gad vide om man får en besked et sted hvor det står hvorfor den er afvist ? 

Anmeld Citér

23. januar 2020

Ano18

Jeg fik en besked hvor der stod mit opslag havde overskredet deres regler. Jeg trykkede genovervej eller hvad det hedder, og så blev det godkendt. Min svigermor har også tit oplevet det.

Anmeld Citér

23. januar 2020

bøllen

Ano18 skriver:

Jeg fik en besked hvor der stod mit opslag havde overskredet deres regler. Jeg trykkede genovervej eller hvad det hedder, og så blev det godkendt. Min svigermor har også tit oplevet det.

Jeg har også søgt om gennemgang men de bliver afvist ? Selv om det ikke er ting som burde være imod reglerne - f.eks nogle trøjer jeg har sat til salg .

Anmeld Citér

23. januar 2020

Ano18

bøllen skriver:

Jeg har også søgt om gennemgang men de bliver afvist ? Selv om det ikke er ting som burde være imod reglerne - f.eks nogle trøjer jeg har sat til salg .

Jeg har kun prøvet det den ene gang og egentlig blev jeg også overrasket over det lykkedes mig i sidste ende 

Anmeld Citér

24. januar 2020

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
bøllen skriver:

Nogle gange kan det være noget så simpelt som hvis du i teksten skriver at de er fra et hjem uden dyr. Eller hvis der er animalske materialer i trøjerne f.eks. uld eller silke. Så hjælper det at bryde ordet op og skrive d.y.r. Eller u.l.d. osv.

Anmeld Citér

24. januar 2020

bøllen

MummiT skriver:

Nogle gange kan det være noget så simpelt som hvis du i teksten skriver at de er fra et hjem uden dyr. Eller hvis der er animalske materialer i trøjerne f.eks. uld eller silke. Så hjælper det at bryde ordet op og skrive d.y.r. Eller u.l.d. osv.

Tak for svar . Har selv tænkt om det skyldes teksten men kan ikke lige finde ud af hvorfor i så fald . Der er ikke nævnt med dyr eller andet .

skriver fra røgfrit hjem men det burde vel ikke påvirke eller ?

måske mærket esprit ?

kan ikke helt gennemskue hvorfor nogle annoncer bare bliver afvist . 

Anmeld Citér

24. januar 2020

AnoMor

bøllen skriver:

Det er nået underligt noget . Det giver ikke altid mening . Ingen af opslagene overskrider deres retningslinjer . Jeg søger som om gennemgang , men de bliver som oftes afvist . Har prøvet at formulere teksten anderledes for om det kunne have betydning . Men måske du har ret at man kommer i søgelyset . De sidste opslag jeg har slået op med trøjer er konsekvent blevet afvist .

jeg prøvet at vente lidt .

gad vide om man får en besked et sted hvor det står hvorfor den er afvist ? 

Det gør man. Når du får notifikationen om at den er afvist og du trykker på den. Så oppe i toppen af opslaget står fer det her med retningslinjer og der kan du trykke. Så vil overtrædelsen stå der. 

fb er bare underlig. Har også fået afvist opslag for salg sf en hoppeko fordi de mente det var et dyr. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.