Bilirubin tal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.109 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. januar 2020

Anonym trådstarter

Allerførst vil jeg gerne skrive , at jeg er klar over at jeg skal spørge egen læge . 

men måske der sidder nogle herinde evt sygeplejersker eller andet sundhedspersonale som kan hjælpe mig lidt på vej

jeg har fået taget en masse blodprøver og bilirubin ligger lidt højere end normalt (39) så ikke voldsomt . Jeg har forsøgt mig på google og kan læse frem til at det omhandler levertal . Snakkede kort med lægen som ikke er bekymret  men efter jeg var kørt derfra kom jeg til at tænke på et tjek hos øjenlæge for nogle måneder siden , som nævnte noget om gult i mine øjne .

mon der kan være en sammenhæng ? Som sagt vil jeg høre lægen i morgen men måske der alligevel sidder en som ved en smule om sådan noget

på forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2020

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg har selv haft gulsot, som blandt andet ses ved at det hvide i øjet bliver gulligt. Det kommer på grund af ophobning af bilirubin, så ja, der er en sammenhæng. 

Anmeld Citér

21. januar 2020

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Jeg har selv haft gulsot, som blandt andet ses ved at det hvide i øjet bliver gulligt. Det kommer på grund af ophobning af bilirubin, så ja, der er en sammenhæng. 

Lægen snakkede om at ved gulsot er tallet meget højere . Og det var selvfølgelig først bagefter , at jeg kom til at tænke på hvad øjenlæge havde sagt . Kan du huske hvad dine tal lå på ? Behandler man dette ? Ved jo små børn kommer i lyskasse men vel ikke som voksen

Anmeld Citér

22. januar 2020

asphodel

Jeg fik taget nogle blodprøver for nylig hvor de også testede bilirubiner. Jeg mener mit tal var på 34, så det var heller ikke specielt højt, kun lige over grænsen. Lægen spurgte om jeg så mere gul ud i huden eller om jeg havde ondt i venstre side. Da jeg svarede nej, var hun ikke bekymret. Jeg skal have taget nye blodprøver igen i marts, og hvis tallet stadig er forhøjet, så vil de undersøge hvorfor.

Jeg læste også en masse om det på nettet, inden jeg fik spurgt en læge.  Jeg synes du skal ringe til lægen igen og nævne det med øjnene, så behøver du ikke tænke mere på det.

Anmeld Citér

22. januar 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

For 3 mdrer siden fik jeg også tage en hulens masse blodprøver, fordi jeg over en længer periode, har været total energi forladt osv. 

Der ku de se, at jeg havde letter forhøjet levertal og lavet blodsukker, og lavt kolesterol, alle mine andre tal så rigtig fine ud. Så derfor sku jeg komme tilbage efter 3 mdrer, og ha taget nye blodprøver. Det fik jeg så gjort i sidste uge, og mine prøver viser det samme resultat, så nu ska jeg vente 3 mdrer mere, hvorefter jeg igen ska ha raget nye blodprøver. 

Lægen er ik bekymret over de forhøjet levertal, men vil gerne ha jeg går til tjek osv, så vi ka holde øje med om de ændre sig. 

For mit vedkommende, ku det hænge samme med nogen piller jeg får, men det var heller ik noget, jeg sku bekymre mig om, så det vælger jeg at tror på. 

Udfra hva jeg har gået at vide og har ku læse mig frem til, så er det normalt, i perioder at der ka vi lidt forhøjet levertal, fordi det er hele kroppens rense organ, og den ka være lang tid, om at "komme" sig. Vh Stine 

Anmeld Citér

22. januar 2020

Anonym trådstarter

asphodel skriver:

Jeg fik taget nogle blodprøver for nylig hvor de også testede bilirubiner. Jeg mener mit tal var på 34, så det var heller ikke specielt højt, kun lige over grænsen. Lægen spurgte om jeg så mere gul ud i huden eller om jeg havde ondt i venstre side. Da jeg svarede nej, var hun ikke bekymret. Jeg skal have taget nye blodprøver igen i marts, og hvis tallet stadig er forhøjet, så vil de undersøge hvorfor.

Jeg læste også en masse om det på nettet, inden jeg fik spurgt en læge.  Jeg synes du skal ringe til lægen igen og nævne det med øjnene, så behøver du ikke tænke mere på det.

Tak for svar . Lægen kunne fortælle at jeg havde fået taget blodprøve for 6 år siden , hvor tallet lå som nu . Så det har det jo nok gjordt længe uden det er nævnt . Jeg tænkte blot bagefter hvilken betydning det mon har og om der er en sammenhæng .

Anmeld Citér

7. februar 2020

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

For 3 mdrer siden fik jeg også tage en hulens masse blodprøver, fordi jeg over en længer periode, har været total energi forladt osv. 

Der ku de se, at jeg havde letter forhøjet levertal og lavet blodsukker, og lavt kolesterol, alle mine andre tal så rigtig fine ud. Så derfor sku jeg komme tilbage efter 3 mdrer, og ha taget nye blodprøver. Det fik jeg så gjort i sidste uge, og mine prøver viser det samme resultat, så nu ska jeg vente 3 mdrer mere, hvorefter jeg igen ska ha raget nye blodprøver. 

Lægen er ik bekymret over de forhøjet levertal, men vil gerne ha jeg går til tjek osv, så vi ka holde øje med om de ændre sig. 

For mit vedkommende, ku det hænge samme med nogen piller jeg får, men det var heller ik noget, jeg sku bekymre mig om, så det vælger jeg at tror på. 

Udfra hva jeg har gået at vide og har ku læse mig frem til, så er det normalt, i perioder at der ka vi lidt forhøjet levertal, fordi det er hele kroppens rense organ, og den ka være lang tid, om at "komme" sig. Vh Stine 

Var lige inde og kikke tråden igen og så du havde skrevet ( overset før ) beklager .

lægen kontaktede en afdeling ( medicin et eller andet ) og det sagde jeg skulle få taget en ny prøve - hvor resultatet er det samme .

det er taget en mere uddybende ( tror jeg han sagde ) og den er også forhøjet.

ringede til lægen idag men ham jeg snakkede med er vikar og er der først mandag . Min egen læge ville ikke uddybe svaret . Men nævnte noget med genetik .

lægen fortalte da jeg fik svarene tilbage den dag , at de også havde været forhøjet for 6 år siden men det havde ingen reageret. Så aner ikke hvilken betydning det har .

øjenlæge sagde da jeg var til tjek der for anden sygdom , at mine øjne var gule . Er altid voldsom træt men om det skyldes kroniske smerter eller andet må guderne vide.

lægen virkede heller ikke synderligt bekymret men blev undersøgt fordi der er ting med mine krop som ørelæge har reageret på , og efterfulgt at øjenlægen .

Anmeld Citér

10. februar 2020

Anonym trådstarter

asphodel skriver:

Vil lige komme med en kort opdate. Jeg fik taget nye blodprøver og min læge fik snakket med nogle omkring resultatet. Og det viser sig at det skyldes noget som heddder Gilbert syndrom , ganske ufarlig men en forklaring på de høje tal og det gule i øjnene

Anmeld Citér

10. februar 2020

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Vil lige komme med en kort opdate. Jeg fik taget nye blodprøver og min læge fik snakket med nogle omkring resultatet. Og det viser sig at det skyldes noget som heddder Gilbert syndrom , ganske ufarlig men en forklaring på de høje tal og det gule i øjnene. Så der var en forklaring på tallene

Anmeld Citér

10. februar 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Vil lige komme med en kort opdate. Jeg fik taget nye blodprøver og min læge fik snakket med nogle omkring resultatet. Og det viser sig at det skyldes noget som heddder Gilbert syndrom , ganske ufarlig men en forklaring på de høje tal og det gule i øjnene. Så der var en forklaring på tallene

Ej hvor fedt med en opdate. Har tænkt meget på dig!

Dejligt at der ik er noget at bekymre sig om. Det gir lige lidt ro. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.