Rejse Asien/Australien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

751 visninger
11 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. januar 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Vi planlægger at tage orlov i nogle måneder og tage på rundrejse i Australien. I stedet for at bruge 24 timer på at rejse derned, vil vi tage et ophold i Asien både på vejen derned og på vejen hjem. Ingen af os har tidligere været i Australien, og det er kun mig, der har været i Asien, hvor jeg har været i Tokyo og Hong Kong i nogle få dage. 

Er der nogle, der kan anbefale et rejsemål i Asien, hvor man kan bruge en uges tid på en blanding af afslapning med bademuligheder og at se noget? Vi overvejer enten at tage afsted i sommerferien eller i december/januar, hvor det er sommer i Australien, men har ingen erfaring med vejret i de forskellige dele af Asien på de to tidspunkter.

Jeg tager også gerne imod gode råd om rejse i Australien og anbefalinger af steder at bo og, hvad man skal se. Jeg er med i en god gruppe på facebook om rejser i USA, men det er ikke lykkedes mig at finde en lignende for Australien.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2020

Babilooo

Thailand er bedst fra dec-marts. En del steder er der jo regntid så check hvornår det er. 
jeg var afsted i 2 1/2 mnd. I Australien. Det var henover sommerperioden (i dk). Det var fint. 

Anmeld Citér

21. januar 2020

Sprit25

Grundet skovbrande ville jeg ikke tage afsted i deres sommerperiode!

Anmeld Citér

21. januar 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Tjullehej skriver:

Thailand er bedst fra dec-marts. En del steder er der jo regntid så check hvornår det er. 
jeg var afsted i 2 1/2 mnd. I Australien. Det var henover sommerperioden (i dk). Det var fint. 

Jeg har forsøgt at undersøge regntider, men min sædvanlige kilde dmi.dk er blevet umulig at finde rundt i.

Anmeld Citér

21. januar 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Sprit25 skriver:

Grundet skovbrande ville jeg ikke tage afsted i deres sommerperiode!

Skovbrande bekymrer mig ikke i forhold til vores rejse. Vi skal rejse rundt i landet uden en fast plan hjemmefra, så vi holder os selvfølgelig fra områder, hvor der udbryder brand. Vi kender nogle, der kom dernedefra for nylig, og de oplevede ingen problemer på trods af, at brandene har været slemme i år.

Anmeld Citér

21. januar 2020

Bettybom

Min søster er afsted i 100 dage med 3 børn og mand. 

de har pt været i Thailand (Chiang Mai ), sejlet på mekong floden til Laos. Derfra til Cambodia og nu er de tilbage i Bangkok. Jeg ved de også skal til Bali og gili øerne. 

hvor længe har i tænkt jer at være i Asien? For dette har jo også betydning. 
jeg har selv boet et halvt år i Hanoi (Vietnam) og været et par gange i thailand. 

Anmeld Citér

21. januar 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Bum bum. I Vietnam på den lille ø Phu Qouc, kan i få en ret lækker badeferie på et stort hotel, med nogen seværdigheder at køre til i løbet af ugen. Men, det kommer an på hvor store jeres børn er. En af de ting der især er et besøg værd, er nemlig deres coconut prison som er en konsentrations lejr fra Vietnamkrigen, men der er nogen uhyrlige illustrationer som små børn nok ikke vil have gavn af at se. Så de skal have en alder hvor man kan tale om krig og tortur og lign.

Der er også et kæmpe tempel som er ret flot og et vandfald som er et besøg værd og naturligvis markedet hvor du kan få alt  

Der kan man godt få en uges badeferie til at gå. Men det er meget turistet. 

Vi var aller gladest for vores ophold i junglen da vi var i Vietnam. Helt primitivt, roligt(når cikaderne altså ikke lige tog en ordentlig tur), smukt og en meget venlig og gæstfri ejer. Der fra tog vi  ud på nogen gode traveture og så aber, store skorpioner, firben  i alle størrelser og krokodiller Vi var også tæt på et bjørne rescue center.  Men der skal børnene også have en alder hvor de er i stand til at holde til en god gåtur - 5km ish. Men jeg vil varmt anbefale stedet hvis i er interesseret i noget i den retning  

Anmeld Citér

21. januar 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Bettybom skriver:

Min søster er afsted i 100 dage med 3 børn og mand. 

de har pt været i Thailand (Chiang Mai ), sejlet på mekong floden til Laos. Derfra til Cambodia og nu er de tilbage i Bangkok. Jeg ved de også skal til Bali og gili øerne. 

hvor længe har i tænkt jer at være i Asien? For dette har jo også betydning. 
jeg har selv boet et halvt år i Hanoi (Vietnam) og været et par gange i thailand. 

Asien er 2 x 1 uge, da hovedparten af rejsen bliver lagt i Australien, så vi skal ikke rejse rundt i de to uger i Asien. Tiden i Asien forventer vi kun at bruge som afslapning inden den store rundrejse i Australien og igen som en uges afslapning efter turen i Australien.

Anmeld Citér

21. januar 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Mor11 skriver:

Bum bum. I Vietnam på den lille ø Phu Qouc, kan i få en ret lækker badeferie på et stort hotel, med nogen seværdigheder at køre til i løbet af ugen. Men, det kommer an på hvor store jeres børn er. En af de ting der især er et besøg værd, er nemlig deres coconut prison som er en konsentrations lejr fra Vietnamkrigen, men der er nogen uhyrlige illustrationer som små børn nok ikke vil have gavn af at se. Så de skal have en alder hvor man kan tale om krig og tortur og lign.

Der er også et kæmpe tempel som er ret flot og et vandfald som er et besøg værd og naturligvis markedet hvor du kan få alt  

Der kan man godt få en uges badeferie til at gå. Men det er meget turistet. 

Vi var aller gladest for vores ophold i junglen da vi var i Vietnam. Helt primitivt, roligt(når cikaderne altså ikke lige tog en ordentlig tur), smukt og en meget venlig og gæstfri ejer. Der fra tog vi  ud på nogen gode traveture og så aber, store skorpioner, firben  i alle størrelser og krokodiller Vi var også tæt på et bjørne rescue center.  Men der skal børnene også have en alder hvor de er i stand til at holde til en god gåtur - 5km ish. Men jeg vil varmt anbefale stedet hvis i er interesseret i noget i den retning  

Børnene vil være 6 og 8 til den tid så lidt for små til koncentrationslejr. De er ok til at gå ture, men en hel uge med traveture i junglen vil være for meget for dem, men vi skal helt sikkert på nogle gå-ture i junglen nord for Cairns.

Anmeld Citér

21. januar 2020

Snoopy77

Skal I til øst eller vest i Australien? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.