Kærestens temperament og opførsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.591 visninger
5 svar
6 synes godt om
19. januar 2020

Anonym trådstarter

Hej  min kæreste og jeg har været sammen i fire år og boet sammen de sidste to. Vi er begge start trediverne.. min kæreste har et stort temperament og jeg synes især han taler hårdt til sin egen familie (mor og søster især). Det er som om, at så snart vi er sammen med dem går han i “forsvarsposition”. Jeg har ofte undret mig over det, jeg forstår det simpelthen ikke. Det første år vi var sammen var han også ret hård i tonen overfor mig, men jeg har altid sagt fra og gjort ham opmærksom på det, når han går over stregen og er sårende. 
Er der andre der oplever dette?? Vi har snakket om det flere gange, det er som om der ligger noget under overfladen, men jeg ved ikke hvad. Det er ubehageligt at se han tale sådan til hans familie og jeg bliver en smule vred indeni, for jeg kan næsten ikke genkende ham. De har også selv flere gange sagt “han kan ikke være nem at leve sammen med”. Men det er han faktisk, for han er betænksom og sød overfor mig. Det er meget mærkeligt, at den side kommer frem, når hans familie er der... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2020

Mops7

Anonym skriver:

Hej  min kæreste og jeg har været sammen i fire år og boet sammen de sidste to. Vi er begge start trediverne.. min kæreste har et stort temperament og jeg synes især han taler hårdt til sin egen familie (mor og søster især). Det er som om, at så snart vi er sammen med dem går han i “forsvarsposition”. Jeg har ofte undret mig over det, jeg forstår det simpelthen ikke. Det første år vi var sammen var han også ret hård i tonen overfor mig, men jeg har altid sagt fra og gjort ham opmærksom på det, når han går over stregen og er sårende. 
Er der andre der oplever dette?? Vi har snakket om det flere gange, det er som om der ligger noget under overfladen, men jeg ved ikke hvad. Det er ubehageligt at se han tale sådan til hans familie og jeg bliver en smule vred indeni, for jeg kan næsten ikke genkende ham. De har også selv flere gange sagt “han kan ikke være nem at leve sammen med”. Men det er han faktisk, for han er betænksom og sød overfor mig. Det er meget mærkeligt, at den side kommer frem, når hans familie er der... 

Jeg har en veninde som har præcis samme opførsel og vrede overfor sin forældre og hun er hverken sådan overfor os veninder eller hendes kæreste. Hun har dog fortalt engang hvorfor. Hendes forældre har det med at drikke for meget, hvilket isolerede hende lidt for meget i hendes ungdom fra at have veninder med hjem og de gør det stadigvæk. Hun havde den her indre vrede, fordi de blev ved med at love hende at stoppe. De kunne sagtens virke normale for os veninder at omgås med når vi hurtigt var der, men der skulle også mere til for at vi kunne mærke det på dem og ofte drak de jo først når vi tog hjem. Så tænker meget af hendes vrede ligger i den her sorg om at føle sig svigtet og hele tiden blive lovet guld og grønne skove, hvor der aldrig sker noget. De er ikke alkoholikere på den hårde klinge, altså de arbejder hver dag osv., men de drikker hver aften når de har fri og det påvirker hende altså, fordi de bliver pinlige, irriterende også overfor hendes kæreste osv. Også hendes bror har denne vrede overfor dem. hun fortalte, at hun i mange år har følt det har været pinligt, følt skyldfølelse, følt sig forkert, følt hun var den eneste med den her familie “skam”, som var flov over at have veninder med hjem osv osv. man ved aldrig hvorfor en man har nært agere som de gør, før de siger det. Der kan være mange grunde. Måske også en form for svigt på den ene eller den anden måde. Har du spurgt ham? 

Anmeld Citér

19. januar 2020

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Jeg har sådan vrede over min familie (mor) og jeg er enige i hvad. Hende over mig skriver.

Min mor har givet mig tag over hovedet. Og ikke mere. Men jeg har haft så mange svigt i min barndom, at du tror det er løgn. Jeg ved desværre ikke selv hvordan jeg kan styr det. Men sådan er jeg ikke med mine mand. Datter og venner. 

Jeg har fortalt min mand om min opvækst. 

Min mor virker sød. Kærlig og omsorgsperson. Venlig ovs. Det hele er facade... Og folk flader for det. Men sandheden er noget helt andet. jeg er 100% at hun er Narcissistisk

Anmeld Citér

19. januar 2020

Rosa Sofia

Da det er familie, (mor og søster) tænker jeg også straks, at der ligger noget (belastet) historie bag. Har jo selv en narcissistisk mor og jeg tænker faktisk, at folk ville have oplevet mig på samme måde som du oplever din kæreste, før jeg brød med hende. Jeg ville spørge ind til hvad der er på færde og lytte og anerkende. Men selvfølgelig sætte grænser for hvordan han opfører sig over for dig. Som du gør nu. 

Anmeld Citér

19. januar 2020

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar, det gjorde mig faktisk en hel del klogere på, hvad det måske kan skyldes  og er også en smule glad for at høre, at det ikke kun er min kæreste, som er sådan (selvom det ikke må være særlig rart at have det sådan med ens familie 

jeg er ikke i tvivl om, at der ligger noget under overfladen, jeg håber han engang vil åbne lidt mere op omkring det. Det er noget af en kontrast at se ham sådan, når han er så sød overfor både mig og min familie. Den meget korte lunte overfor hans mor er svær at tolke, men det er meget tydeligt at han lynhurtigt går i forsvar og “angriber”. Jeg er glad for, at han ikke er sådan overfor mig

Anmeld Citér

19. januar 2020

Anonym trådstarter

Jeg har snakket med ham om det flere gange, har altid taget emnet op nogle dage efter, så han ikke føler at jeg også “angriber” ham i situationen. Tanken omkring alkohol har før strejfet mig, da de drikker en del. Men jeg har altid tænkt, at de jo er velfungerende, fordi de går på arbejde hver dag, har et pænt hjem osv. Men der kunne godt være noget der, som jeg ikke ved noget om. 
Kan slet ikke forestille mig at have ingen/dårlig kontakt med min familie, det er trist at høre, hvordan nogle er blevet svigtet af deres forældre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.