Familieliv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.211 visninger
11 svar
6 synes godt om
17. januar 2020

Jensen89

Kære mødre og kommende mødre 

Jeg har et spørgsmål til alle jer skønne kvinder og familier. Er der nogle derude, hvor den ene partner arbejder mandag til fredag om aftenen og evt. først er hjemme ved 22-23 tiden? 

Hvis ja, hvordan får I det til at fungere. Bringer den ene og henter den anden? 

Min partner er meget glad for sit job som er 14-22 mandag til fredag og hun er på nuværende tidspunkt ikke villig til at skifte job. Vi har været i fertilitetsbehandling i det sidste års tid, men hun er begyndt at trække på det at blive forældre da hun ikke vil miste dit job. Jeg kan godt gå på kompromis og være den der henter og handler, så længe hun er den der vækker og bringer og så kan vi glæde os til en weekend sammen. 

Hvad siger I andre? Er det egoistisk at hun ikke vil ofre sig eller er det mig der forlanger for meget. 

Knus Jensen89

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2020

Carina:-)

Trivsel i arbejdslivet giver overskud til familielivet. 

- self skal man også kunne gå på kompromis med egne behov for at det hele spiller - men hvis hun er med på.at trækket læsset andre steder , så tænker jeg i alle vinder på at hun beholder sit job.

Plus i er godt stillet mhs til barnets sygedage , have korte dage osv når du startet igen.

Anmeld Citér

17. januar 2020

Abracadabra

Min mand er aldrig hjemme før 18 - tilgengæld har han altid afleveret. 
Jeg har arbejdet meget skifteholdsarbejde og skal snart igen. Han synes, at det er max ufedt, men han forstår, at mit drømmejob koster på hans bekvemmelighed. 

Anmeld Citér

17. januar 2020

ErDuHerIkkeSnart

Begge jeres ønsker er jo fuldkommen reelle og lige “acceptable”, det handler velsagtens om, hvad man tillægger værdi?

Jeg tror fint at det kan fungere for de familier, hvor begge ønsker det. Jeg ville ikke selv have lyst til at agere “skiftehold” med min kæreste -og alene være familie i weekenderne. Dertil er der ganske enkelt for mange hverdage, som jeg insisterer på også skal være indeholde en masse familietid og nærvær, for det er sådan jeg personligt har lyst til at “drive familie” - det er livsværdi for mig - men det er jo ikke det samme som, at det er “mest rigtigt”. 

Anmeld Citér

17. januar 2020

Soonmom

Altså jeg synes da det lyder perfekt for børnene. 

De kan komme sent i institution hver dag og hentes i ordentlig tid . Perfekt.

Og man kan jo bare handle stort ind i weekenderne og lave mad til fryseren, så ser ingen hindring i jobbet andet end det går ud over jeres tid sammen (men det gør det jo om i har børn eller ej) - og hun har jo også rigelig tid til at handle sidst på formiddagen og forberede til aftensmad  

Anmeld Citér

17. januar 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Jensen89 skriver:

Jeg har et spørgsmål til alle jer skønne kvinder og familier. Er der nogle derude, hvor den ene partner arbejder mandag til fredag om aftenen og evt. først er hjemme ved 22-23 tiden? 

Min partner er meget glad for sit job som er 14-22 mandag til fredag og hun er på nuværende tidspunkt ikke villig til at skifte job. Vi har været i fertilitetsbehandling i det sidste års tid, men hun er begyndt at trække på det at blive forældre da hun ikke vil miste dit job. Jeg kan godt gå på kompromis og være den der henter og handler, så længe hun er den der vækker og bringer og så kan vi glæde os til en weekend sammen. 

Hvad siger I andre? Er det egoistisk at hun ikke vil ofre sig eller er det mig der forlanger for meget. 

Knus Jensen89

Jeg er fast aftenvagt. Arbejder dog mandag og tirsdag og hver anden fredag, lørdag og søndag 15-23. 
Har fast fri onsdag og torsdag. 

Jeg har altid afleveret og så hentet de dage jeg har haft fri. Ellers har min mand hentet mandag og tirsdag samt hveranden fredag. 

Det har fungeret til nu. Nu starter hun i skole og så må vi se om det ændrer på omstændighederne. 
Jeg vil også gerne beholde mine tider, da jeg er lønnet ligeså godt som en der arbejder fuldtid i dagtimerne. Men jeg arbejder kun 28 timer 

Anmeld Citér

17. januar 2020

321

Profilbillede for 321
Jensen89 skriver:

Knus Jensen89

altså er det fordi hun ikke vil aflevere om morgenen? For det vil være bedst for barnet så det kan få kortest mulige dage i institution.

Anmeld Citér

17. januar 2020

Øboen

Personligt var jeg kørt træt i det, vi har selv arbejdet så vi skiftede til at "arbejde sent", men der var vi alligevel senest hjemme mellem kl 17 og 19. Men man kommer jo bare hjem og spiser og når måske lige en time med barnet inden det skal i seng. Hverdagene skulle bare overstås så vi i weekenden kunne være familie. Selvom hverdagene "bare" er hverdage, så er hverdagene jo trods alt dem der er flest af, så jeg synes ikke man skal leve et liv hvor man går og venter på at kunne "leve" i weekenderne. Og selvfølgelig kan den som så henter lave hyggelige ting med barnet, men i længden bliver man nu ked af aldrig at kunne lave noget som familie.. lige nå i parken sammen, cykle en tur eller whatever. 

En ting er at du står alene med afhentning, aftensmad og putning af barn. Men det bliver jo et liv hvor barnet næsten kun ser mor i weekenden? Hvis barnet skal nå at danne sociale relationer og lege med de andre børn, være med til de ting som bliver arrangeret og vænne sig til at være i en institution, så skal det måske afleveres i børnehave kl 9 inden samling eller 9.30 efter samling.. Så har barnet kun morgenen med sin mor? Igen, jeg ville synes at det var synd for barnet. Men jeg kan så heller ikke forstå at man er så egoistisk omkring eget job at man kan leve med at være så lidt sammen med sit barn. Det ville jo være anderledes hvis man arbejdede væk fra hjemmet x antal tid og så havde fri tilsvarende, men det her er hver dag, hver uge hele året, hvor et lille barn skal undvære sin mor næsten 5 dage om ugen. Men jeg forstår så heller ikke hvordan tanken om et job næsten kan være vigtige end at få et barn. Det må være et meget vigtigt, fancy eller spændende job.  

Anmeld Citér

17. januar 2020

Soonmom

Øboen skriver:

Personligt var jeg kørt træt i det, vi har selv arbejdet så vi skiftede til at "arbejde sent", men der var vi alligevel senest hjemme mellem kl 17 og 19. Men man kommer jo bare hjem og spiser og når måske lige en time med barnet inden det skal i seng. Hverdagene skulle bare overstås så vi i weekenden kunne være familie. Selvom hverdagene "bare" er hverdage, så er hverdagene jo trods alt dem der er flest af, så jeg synes ikke man skal leve et liv hvor man går og venter på at kunne "leve" i weekenderne. Og selvfølgelig kan den som så henter lave hyggelige ting med barnet, men i længden bliver man nu ked af aldrig at kunne lave noget som familie.. lige nå i parken sammen, cykle en tur eller whatever. 

En ting er at du står alene med afhentning, aftensmad og putning af barn. Men det bliver jo et liv hvor barnet næsten kun ser mor i weekenden? Hvis barnet skal nå at danne sociale relationer og lege med de andre børn, være med til de ting som bliver arrangeret og vænne sig til at være i en institution, så skal det måske afleveres i børnehave kl 9 inden samling eller 9.30 efter samling.. Så har barnet kun morgenen med sin mor? Igen, jeg ville synes at det var synd for barnet. Men jeg kan så heller ikke forstå at man er så egoistisk omkring eget job at man kan leve med at være så lidt sammen med sit barn. Det ville jo være anderledes hvis man arbejdede væk fra hjemmet x antal tid og så havde fri tilsvarende, men det her er hver dag, hver uge hele året, hvor et lille barn skal undvære sin mor næsten 5 dage om ugen. Men jeg forstår så heller ikke hvordan tanken om et job næsten kan være vigtige end at få et barn. Det må være et meget vigtigt, fancy eller spændende job.  

Hvis barnet vågnet kl 6 og bliver afleveret kl 9:30

Barnet bliver hentet kl 15 og i seng kl 19, det er da kun 30 min mere, så jeg kan helt ærligt ikke se din pointe ,

(tiderne udfra mine egne børn) 

Anmeld Citér

17. januar 2020

Hjemmegaaende

Min mand er hjemme kl 19.00 hver dag og kører mellem   7-8.30 om morgenen. Han arbejder de fleste lørdage og nogle søndage (butik). Han er rigtig glad for sit nuværende job - tidligere var han i et job med 8-16 arbejdstider - om han hadede. Og helt ærligt - jeg vil hellere havd en glad mand hjem hver dag, som jeg får nu, end den sure og triste mand, jeg fik hjem tidligere , som jeg så godt nok havde hjemme i mange flere timer

han når nogle dage at se vores yngste mellem 15-30 min om aftenen - men ind i mellem er han puttet. Den store ser han 30-60 min. Om aftenen. Han afleverer nogle dage, men er ikke ligefrem et morgenmenneske, så han har faktisk ikke meget kvalitetstid med dem om morgenen. Det har `kostet` ham, at ungerne er MEGET mor-glade, men sådan er det jo alligevel i mange familier. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.