Hvad gør dig glad? Hvad giver dig overskud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

413 visninger
9 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. januar 2020

Anonym trådstarter

Som overskriften lyder, hvad gør dig glad, og hvad giver dig overskud i hverdagen?

jeg har selv to børn i børnehavealderen, og jeg kan mærke at jeg bliver gladere og mere overskudsagtig når jeg passer min træning, og derigennem ser nogle mennesker. Jeg føler faktisk jeg lader op når jeg er uden børn. 

Når jeg får trænet bliver jeg gladere, og er en langt bedre mor. 

Men så nogle gange slår det mig, følelsen af at det måske ikke er meningen det skal være sådan. Er jeg forkert fordi jeg ikke får energi AF at være sammen med mine børn, men har behov for at hente energien udefra, TIL mine børn?

for eksempel i weekenderne. Hvis jeg er mor døgnet rundt hele weekenden, uden at jeg ses med noget familie, venner eller noget bliver jeg mega drænet... men hvis jeg er til træning et par timer den ene dag, eller vi er til familiekomsammen eller lignende hvor jeg møder nogle mennesker, så føler jeg at jeg kan klare hele verden.

Giver det mening? 

Hvad gør jeg glade, og hvad giver jer overskud? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Som overskriften lyder, hvad gør dig glad, og hvad giver dig overskud i hverdagen?

jeg har selv to børn i børnehavealderen, og jeg kan mærke at jeg bliver gladere og mere overskudsagtig når jeg passer min træning, og derigennem ser nogle mennesker. Jeg føler faktisk jeg lader op når jeg er uden børn. 

Men så nogle gange slår det mig, følelsen af at det måske ikke er meningen det skal være sådan. Er jeg forkert fordi jeg ikke får energi AF at være sammen med mine børn, men har behov for at hente energien udefra, TIL mine børn?

for eksempel i weekenderne. Hvis jeg er mor døgnet rundt hele weekenden, uden at jeg ses med noget familie, venner eller noget bliver jeg mega drænet... men hvis jeg er til træning et par timer den ene dag, eller vi er til familiekomsammen eller lignende hvor jeg møder nogle mennesker, så føler jeg at jeg kan klare hele verden.

Giver det mening? 

Jeg har det helt samme måde  jeg får mere overskud af at være sammen med voksne (samtidig med min datter eller uden) end at være alene med min datter (vi bor alene), men føler ofte at det er tabu at give udtryk for det.

Anmeld Citér

17. januar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Giver det mening? 

Jeg har 7/7 ordning med min ex. Vi skifter om fredagen og så tager jeg i byen i weekenden. Nogle gange både fredag og lørdag og ofte også i hverdagene (dog ikke på samme måde). Der er jeg ude og møde nye folk, have det sjovt og det er min måde at koble af på. Når den lille så kommer hjem igen fredag. Så er jeg frisk og fyldt med energi og klar til en masse hygge 

Anmeld Citér

17. januar 2020

Miti's mama

Det er helt naturligt. At være sammen med børn nonstop er et krævende arbejde, og sådan er det. 

Vi får alle energi af forskellige ting. Jeg får energi af yoga, løbe en tur i skoven, bruge tid på mit arbejde. Til gengæld dræner det mig at gå i skole, skrive opgaver og lave budgetter. Jeg elsker også mine børn og at bruge tid med dem, men de giver ikke ret meget energi igen.

Så længe du kan balancere at få og give energi, så er der ikke mere i det, og det er bestemt ikke noget man skal skamme sig over. 

Anmeld Citér

17. januar 2020

lineog4

Kan se jeg er modsat. Der er en del, der gør mig glad og giver energi, og en af tingene er familietiden, den tid hvor vi enten er i pyjamas eller tager på nogle gode ture. 

Udover det så en solskinsdag som i dag, en lang gåtur både alene eller med familien, strikke, at, løse en bog, høre en bog, spille på min fløjte, synge super højt, få ryddet op, tage et bad og desværre også mad  sjovt nok også mit arbejde, det kan både give energi og dræne mig fuldstændig.

Anmeld Citér

17. januar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Giver det mening? 

Tror det er meget forskelligt fra person til person. Nogen gange bliver jeg drænet og andre gange bliver jeg ladet op af at være sammen med dem. Men ja det er meget tabubelagt at sige man bliver drænet af sine børn. Men tænker det er nok også afhænger af hvilken person type man er. Nogen gange skal jeg også lige lade lidt op helt alene på en gå tur eller lign.

Anmeld Citér

17. januar 2020

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg får det af at træne 

det giver mig så meget energi. 

men det giver mig også energi at være på tur med ungerne. Fx. Givskud zoo, en tur i skoven. 

Jeg tænker, det er meget normalt, det du skriver mine børn kan også dræne mig, og det er derfor jeg blandt andet træner- for at få et pusterum.

Anmeld Citér

17. januar 2020

Roselil

Profilbillede for Roselil

for Mig er det blandet, jeg har brug for andre, både voksne og mine børn, men jeg bliver også mæt og må lade op med alenetid. Men er jeg for meget alene blive jeg også drænet.

jeg kan dog ikke lade være at tænke på om du får skabt plads om dig når du er sammen med dine børn i weekenden? Efter mine børn er blevet lidt ældre, 5 og 9 gør jeg også klart for dem, at jeg f.eks. Vil have morgentid hvor jeg har lov at sidde og kukkelure med min kaffe i sofaen. Og så må de lege selv indtil jeg er vågnet lidt op og nydt friheden ved at have weekend.

alt behøver vel ikke at være på børnenes præmisser, det er vel også fint at ære, at de indgår i et fællesskab.

nå, men det var et sidespring og ved jo slet ikke om du har det sådan eller ej. Så er det helt ved siden af så bær over med mig

Anmeld Citér

17. januar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Giver det mening? 

Jeg får min energi ved træning , det er simpelthen det bedste . Eller en gå tur ved stranden hjælper også på energien ( og humøret ) jeg har med tiden erkendt at jeg har brug for alenetid for at kunne lade op . 

Anmeld Citér

17. januar 2020

Anonym

Jeg arbejder med voksne handicappet, og bruger mig selv rigtig meget gennem mit arbejde. Jeg skal hele tiden prøve at tolke og forstå, deres følelser, for at yde det bedste for dem. Nogen dræner det mig helt vildt og andre gange lader det mig op. 

Når arbejdet dræner mig, lader mine børn mig op. 

Andre gange har jeg bare brug for fred og ro, og det er min kæreste og unger rigtig god til at give mig, i form at af, at jeg feks får lov til at sove lidt længer, de dage, hvor jeg ikke har morgenvagt osv. 

Jeg elsker at gå en lang morgentur, med musik i ørene. 

Læser altid i 2-3 forskellige bøger, af gangen.

Være sammen med mine veninder. Frokost, drikke et glas vin, se en film eller være kreative sammen. 

Som familie elsker vi at tage på ture, i forlystelsesparker, ud i naturen, sov og strand. 

Det er sjældent at jeg er helt alene hjemme med ungerne, men nu er de så store, at jeg gerne tager dem med på museum, zoo osv da jeg ellers får total pip fnider af, bare at være alene hjemme med dem.

De er så også 11 og 7 år, så de er dejlig nemme, det meste af tiden. Andre gange kan de drive mig til fuldstændig vanvid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.