Antidepressiv - sexlyst og samleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

400 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. januar 2020

Anonym trådstarter

Min mand har været på antidepressiv medicin i nogle måneder efterhånden, og jeg har bemærket, at hans sexlyst har ændret sig til det dårlige. 

Har nogle af jer herinde en mand som er på den slags medicin/ eller har været, og kan fortælle om erfaringer ifm sex/samleje? Og er der håb om bedring eller skal vi forvente at dette er en kedelig bivirkning som vil vare ved så længe han er på medicinen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2020

Anonym

Nogen reagerer desværre sådan.. Det kan være i starten, hvor hjernen lige skal vænne sig til det, men det kan også være en vedvarende bivirkning. Antidepressiv virker ofte ved at man går mere i 'dvale'.. Altså hverken mere deprimeret, glad, vred osv. 

Jeg beskrev mig selv som en zombie da jeg var på det i flere omgange.. Ingen sexlyst overhovedet. Jeg lod dog som om 

Anmeld Citér

16. januar 2020

Anonym

Nu er det godt nok mig selv, der er på antidepressiv.. Men min sexlyst har også ændret sig.. I perioder er den fuldstændig væk, og i andre perioder kan jeg liiiigggeee få den frem.. Men er slet ikke tændt på samme måde, som jeg var før.. 

Men jeg håber, at det bliver bedre igen, når jeg kommer af dem.. Men det er meget normalt, at antidepressiv dæmper sexlysten

Anmeld Citér

17. januar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nogen reagerer desværre sådan.. Det kan være i starten, hvor hjernen lige skal vænne sig til det, men det kan også være en vedvarende bivirkning. Antidepressiv virker ofte ved at man går mere i 'dvale'.. Altså hverken mere deprimeret, glad, vred osv. 

Jeg beskrev mig selv som en zombie da jeg var på det i flere omgange.. Ingen sexlyst overhovedet. Jeg lod dog som om 

Er du mand eller kvinde ? 

Anmeld Citér

18. januar 2020

Anonym

Min mand var på anti depressiv for 8 år siden i et års tid. Hans sexlyst blev nedsat og han havde svært ved at komme når vi endelig var sammen.

Det ændrede sig igen da han stoppede med behandlingen .

Anmeld Citér

18. januar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min mand var på anti depressiv for 8 år siden i et års tid. Hans sexlyst blev nedsat og han havde svært ved at komme når vi endelig var sammen.

Det ændrede sig igen da han stoppede med behandlingen .

Org det er jeg glad for at høre, at det ændrede sig igen  Tak for dit svar 

Anmeld Citér

18. januar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Er du mand eller kvinde ? 

Kvinde ☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.