Jeg valgte at skulle føde hjemme med min den første. Det var fantastisk og selve følelsen af at håndtere veerne herhjemme og ikke skulle stresse på hospitalet var skønt. Jeg mærkede stort set ikke udvidelsesveerne og det var kun fordi min mand tryglede en jordemoder om at komme at de dukkede op (tror han panikkede ved tanken om at skulle tage imod vores søn alene)
Da jordemoderen så kom og jeg var 9,5 cm åben tror jeg vist de blev lidt flove.
Anyways. Mit vand gik og det var grønt. Så er reglen at man skal på hospitalet. Jeg ville gerne have fortsat herhjemme, men jeg havde lovet min mand, at valgte vi en hjemmefødsel skulle jeg selvfølgelig på hospitalet, hvis jordemoderen mente det.
Ganske udramatisk blev jeg overflyttet til hospitalet. Der skete så det, som jeg havde haft bange anelser for ville ske for mig hvis jeg var på et hospital. Jeg lukkede i som en østers og fødslen gik fuldstændig i stå.
Efter mange mange timer fik jeg et akut kejsersnit.
Nu er jeg gravid igen. Jeg ville sådan ønske hjemmefødsel, men pga. kejsersnit anbefales det ikke. Jeg har været hos en privat jordemoder i anden forbindelse, som gjorde mig opmærksom på, at det kun er anbefalinger og at man ikke må nægtes at føde hjemme. Lige her tør jeg dog ikke løbe risikoen. Men der findes en facebookgruppe, som hedder noget med hjemmefødsel trods anbefalingerne. Her kan du læse mange beretninger om andre som har valgt hjemmefødsel trods deres første fødsel måske ikke er gået efter bogen.
Anmeld
Citér