har det virkelig ingen betydning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.203 visninger
11 svar
3 synes godt om
10. januar 2020

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Børnehaven ringede til mig i formiddags og fortalte mig at min 5½ årige datter havde slået hovedet og klagede over at være svimmel, så vi blev enige om at lige tage en tur om skadestuen for at sikre hun ikke havde hjernerystelse.

Lægen spurgte hende om hun havde ondt og hun svarede "lidt". Jeg nævnte så for lægen at hun har høj smertetærskel og fik at vide at det ikke havde nogen betydning. Han tjekkede ikke andet og ud fra det, så bedømte han at hun ikke havde hjernerystelse og ikke behøvede observation, men fra vi kom hjem ca. 13 og indtil spisetid kl. 18 har hun ligget helt stille på sofaen - og er allerede gået i seng.

Kan det virkelig passe at det slet ikke har nogen betydning? Hendes smertetærskel er så høj at selv vores læge er overrasket.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2020

Nulle2020

Profilbillede for Nulle2020
Ms.Momo skriver:

Børnehaven ringede til mig i formiddags og fortalte mig at min 5½ årige datter havde slået hovedet og klagede over at være svimmel, så vi blev enige om at lige tage en tur om skadestuen for at sikre hun ikke havde hjernerystelse.

Lægen spurgte hende om hun havde ondt og hun svarede "lidt". Jeg nævnte så for lægen at hun har høj smertetærskel og fik at vide at det ikke havde nogen betydning. Han tjekkede ikke andet og ud fra det, så bedømte han at hun ikke havde hjernerystelse og ikke behøvede observation, men fra vi kom hjem ca. 13 og indtil spisetid kl. 18 har hun ligget helt stille på sofaen - og er allerede gået i seng.

Kan det virkelig passe at det slet ikke har nogen betydning? Hendes smertetærskel er så høj at selv vores læge er overrasket.

Ring evt. til vagtlægen hvis du stadig er bekymret  

Anmeld Citér

10. januar 2020

Ms.Momo

Nulle2020 skriver:

Ring evt. til vagtlægen hvis du stadig er bekymret  

Jeg blev enig med kæresten om at vi holder øje med hende, men det var mere det at vi kom ind og lægen overhovedet ikke rørte hende og kun spurgte hvad hun havde lavet og om hun havde ondt, og så sendte os hjem.

Anmeld Citér

10. januar 2020

Soonmom

Altså de plejer at lyse ind øjnene, men ellers gør de vel ikke så meget andet end at fortælle hvad forældrene skal være obs på

Anmeld Citér

10. januar 2020

Rockertand

I skulle meget gerne have fået commotio-varsel, som beskriver, hvordan I skal forholde jer.

Den vigtigste faktor overhovedet er, om hun har været ved bevidsthed hele tiden. Hvis hun kortvarigt var væk ved uheldet, så er der sandsynlighed for hjernerystelse, ellers ikke (grundreglen).

Anmeld Citér

10. januar 2020

Ms.Momo

Rockertand skriver:

I skulle meget gerne have fået commotio-varsel, som beskriver, hvordan I skal forholde jer.

Den vigtigste faktor overhovedet er, om hun har været ved bevidsthed hele tiden. Hvis hun kortvarigt var væk ved uheldet, så er der sandsynlighed for hjernerystelse, ellers ikke (grundreglen).

Vi fik intet. Det tog tre minutter fra vi blev kaldt ind til vi igen havde overtøjet på. 

Anmeld Citér

11. januar 2020

Rockertand

Ms.Momo skriver:

Vi fik intet. Det tog tre minutter fra vi blev kaldt ind til vi igen havde overtøjet på. 

Ikke i orden, det er standardprocedure at give det mundtligt OG skriftligt (da man ofte står med bekymrede forældre, der ikke får opfanget alle oplysninger). 

Håber, at det går bedre nu.

Anmeld Citér

11. januar 2020

Abracadabra

Rockertand skriver:

Ikke i orden, det er standardprocedure at give det mundtligt OG skriftligt (da man ofte står med bekymrede forældre, der ikke får opfanget alle oplysninger). 

Det ville være standard i en børnemodtagelse - men ikke nødvendigvis hos en vagtlæge, der ser barnet mange timer efter et mindre traume uden bevidsthedstab - traumet skal jo også være relevant ift observationen. Har barnet fx slået panden, og der er hverken blåt mærke eller lignende på panden, er det meget, meget svært at forestille sig en blødning eller skade indeni kraniekassen. 

Anmeld Citér

11. januar 2020

MinC

Min datter faldt ned fra en lille briks i dagplejen og landede uheldigvis på et stykke legetøj. Hun var hele tiden ved bevidsthed. 

Da hun kom hjem om eftermiddagen kastede hun op en enkelt gang. Vi tog selvfølgelig til vagtlægen, som sagde at hun helt sikkert havde hjernerystelse hvis hun havde kastet op. Han tænkte der var tale om en lille en, men vi fik at vide at vi skulle vække hende om natten flere gange og holde hende hjemme i minimum 2 dage. 

Anmeld Citér

11. januar 2020

Ms.Momo

Rockertand skriver:

hun har haft det meget bedre i dag, heldigvis

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.