Er frustreret..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

455 visninger
2 svar
0 synes godt om
7. januar 2020

LigaH

Som overskriften lyder, så er jeg ret frustreret!

Jeg stoppede med p-pillerne i juni måned sidste år da vi ønsker graviditet. Jeg er 33 år og har i forvejen 2 piger, hvor jeg begge gange blev gravid med det samme, også efter p-pille stop. Derfor tog vi det begge som en selvfølge at den ville være der med det samme... 

Da jeg stoppede med pillerne, pletblødte jeg i godt 2 mdr. og havde normal cyklus de næste 2 mdr. men min mens udebliver både i november og december. Jeg har selvfølgelig testet, men ingen graviditet.

Jeg synes det er vildt frustrerende at der ingenting sker og at min mens udebliver. Min mens. har - før jeg startede på p-piller- altid været uregelmæssig.. der kunne gå måneder imellem ..  

Jeg føler virkelig med jer som er i samme båd, mht. ønske om graviditet og bare venter på at stå med en pind med 2 streger.

Kan jeg gå til lægen med bekymringen/frustrationen og ville de overhovet kunne gøre noget? Eller har nogen herinde et par gode råd?

Pfh tak fordi du læste med..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2020

Rockertand

LigaH skriver:

Som overskriften lyder, så er jeg ret frustreret!

Jeg stoppede med p-pillerne i juni måned sidste år da vi ønsker graviditet. Jeg er 33 år og har i forvejen 2 piger, hvor jeg begge gange blev gravid med det samme, også efter p-pille stop. Derfor tog vi det begge som en selvfølge at den ville være der med det samme... 

Da jeg stoppede med pillerne, pletblødte jeg i godt 2 mdr. og havde normal cyklus de næste 2 mdr. men min mens udebliver både i november og december. Jeg har selvfølgelig testet, men ingen graviditet.

Jeg synes det er vildt frustrerende at der ingenting sker og at min mens udebliver. Min mens. har - før jeg startede på p-piller- altid været uregelmæssig.. der kunne gå måneder imellem ..  

Jeg føler virkelig med jer som er i samme båd, mht. ønske om graviditet og bare venter på at stå med en pind med 2 streger.

Kan jeg gå til lægen med bekymringen/frustrationen og ville de overhovet kunne gøre noget? Eller har nogen herinde et par gode råd?

Pfh tak fordi du læste med..

Der skal desværre minimum gå 1 år, før du kan søge hjælp. 

Meget kan have ændret sig siden sidste graviditet; alderen, vægt, ny mand - du ved det bedst. Mange gange er der ikke nogen forklaring, og det er stadig normalt med en ventetid på op mod 1 år.

Du tænker, at der er noget galt, det behøver der ikke at være, men din mand skal selvfølgelig ikke lige skyde med mosevand, og det er svært at kende til status med ham, hvis han f.eks. har ændret levemåde.

Anmeld Citér

7. januar 2020

SKXXX

Profilbillede for SKXXX

Hejsa!

Jeg forstår godt din frustration. 

Jeg oplevede meget stor uregelmæssighed i min menstruation, efter jeg stoppede på p-piller, og jeg oplevede, at lægen gerne ville undersøge mig for at finde ud af, hvad det skyldtes. Vi mistænkte først PCOS, men det vidste sig, at jeg havde for lavt stofskifte, hvilket havde forstyrret min cyklus. Jeg sagde til lægen fra starten, at vi havde ønske om snart at begynde på projekt baby, og de var derfor ekstra motiverede for at udrede mig, selvom vi endnu ikke engang var gået i gang. 

Så jeg ville bestemt kontakte lægen og høre, om du ikke kan blive undersøgt på grund af din uregelmæssige menstruation. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.