Rigtig eller forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

728 visninger
15 svar
22 synes godt om
7. januar 2020

AnoMor

Jeg har lige set en dokumentar på DR der hedder faren der fødte sit barn. 

handler om en transkønnet mand som har beholdt sin livmoder og æggestokke og vælger at købe sæd og bæger og føde sit eget barn. 

personligt har jeg ingen problemer med det overhovedet. Og om han så er mor eller far bagefter er for mit vedkommende helt op til ham. men indrømmer også at jeg synes det er underligt at vælge at skifte køn fordi man føler sig som en mand for samtidig at føde sit eget barn som en kvinde. Understreger lige at jeg ikke ser noget forkert i det. 

men er nysgerrig at høre hvad mener i andre? Er det rigtig eller forkert ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2020

Nadije

Med risiko for at blive savet midt over, så svare jeg alligevel. Jeg synes det er forkert, og det er synd for barnet. Jeg synes det er synd for de børn os, som vokser op uden fædre. En ting er man kan gå fra hinanden, det kan ske for alle. Men at sætte et barn til verden, som skal vokse op uden den ene forældre, at barnet skal lide under det og have en masse spørgsmål, forvirring og et savn efter det der er normalen, det synes jeg er synd. 

Jeg forstår godt, at man kan have et ønske om børn. Men så må man gøre op med sig selv, om det er af egoistiske grunde eller altruistiske. Derudover så synes jeg det er forkert, at man vil være mand og samtidig føde et barn, det er helt forkert i mit hovede og jeg synes det er synd for barnet. 

Anmeld Citér

7. januar 2020

Sprit25

Nadije skriver:

Med risiko for at blive savet midt over, så svare jeg alligevel. Jeg synes det er forkert, og det er synd for barnet. Jeg synes det er synd for de børn os, som vokser op uden fædre. En ting er man kan gå fra hinanden, det kan ske for alle. Men at sætte et barn til verden, som skal vokse op uden den ene forældre, at barnet skal lide under det og have en masse spørgsmål, forvirring og et savn efter det der er normalen, det synes jeg er synd. 

Jeg forstår godt, at man kan have et ønske om børn. Men så må man gøre op med sig selv, om det er af egoistiske grunde eller altruistiske. Derudover så synes jeg det er forkert, at man vil være mand og samtidig føde et barn, det er helt forkert i mit hovede og jeg synes det er synd for barnet. 

Nu gjorde han det fordi konen ikke kunne 

Men helt enig med ts. Når du tager valget: jeg er det modsatte køn end mit fødte kone. Så kan du ikke sige: men jeg føder lige mit barn....

Anmeld Citér

7. januar 2020

AnoMor

Sprit25 skriver:

Nu gjorde han det fordi konen ikke kunne 

Men helt enig med ts. Når du tager valget: jeg er det modsatte køn end mit fødte kone. Så kan du ikke sige: men jeg føder lige mit barn....

Fordi konen ikk kunne? 

Anmeld Citér

7. januar 2020

kamikaze

AnoMor skriver:

Jeg har lige set en dokumentar på DR der hedder faren der fødte sit barn. 

handler om en transkønnet mand som har beholdt sin livmoder og æggestokke og vælger at købe sæd og bæger og føde sit eget barn. 

personligt har jeg ingen problemer med det overhovedet. Og om han så er mor eller far bagefter er for mit vedkommende helt op til ham. men indrømmer også at jeg synes det er underligt at vælge at skifte køn fordi man føler sig som en mand for samtidig at føde sit eget barn som en kvinde. Understreger lige at jeg ikke ser noget forkert i det. 

men er nysgerrig at høre hvad mener i andre? Er det rigtig eller forkert ? 

Hvis du ikke ser noget forkert i det, hvorfor vil du så invitere til en omgang bashing af et meget følsomt tema?

Det skal ikke meget omtanke til for at indse at mange vil være "imod" og at diskussionen meget hurtigt bliver hadefuld. Så hvorfor lægge op til det?

Anmeld Citér

7. januar 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg syntes det er helt ok, og ka virklig ik se at det sku være et problem. 

Jeg ka heller ik se et problem i, at folk får donor børn, helt alene, eller at homoseksuelepar får børn eller adoptere.

Jeg syntes vi lever i et samfund, der er så rig på muligheder, og hvor vi har brug for at folk får børn, for at sikre fremtiden, i forhold til fordelingen ung/gammel.

Og for mig er det vigtigste, at de børn der kommer til verden, blir valgt af kærlighed, og ind i en familie, der ønsker dem. 

Hva endte man er enig i deres valg eller, må det vigtigste være, at børn får en tryg og kærlig barndom. Vh Stine 

Anmeld Citér

7. januar 2020

ChesireKitty

Jeg har en kammerat som er en transkønnet mand, men ikke har fået den nødvendige kirurgi for at være tilfreds med hans krop endnu. Hans kæreste er en transkønbet kvinde, som jo aldrig kan få de nødvendige dele til selv at være et barn. Vi er virkelig tætte og han har snakket meget med mig om, at han er meget i tvivl om hvordan de skal få børn, fordi han ved at den eneste mulighed for at de kan få nogle er hvis han bærer dem, da de ikke må adoptere fordi transkønnethed stadig bliver anset som en psykisk lidelse. Tanken er forfærdelig for ham, for han kan slet ikke forestille sig at skulle være kvinde i de ni måneder han skal være gravid og han har flere gange været så fortvivlet at han har siddet og grædt snot over tanken.

Hvis han vælger at være deres børn for så at være tæt for dem efterfølgende, vil jeg være der og støtte ham hvert skidt på vejen og jeg er sikker på at de bliver nogen af verdens bedste forældre.

Så nej, jeg ser ikke et problem i at en transkønnet mand føder sit eget barn.

Anmeld Citér

7. januar 2020

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Der hvor det bliver for langt ude for mig, er at hun vil kaldes far til barnet, når hun genetisk og biologisk er mor. 

Anmeld Citér

7. januar 2020

Sprit25

AnoMor skriver:

Fordi konen ikk kunne? 

Ja hun kunne ikke blive gravid 

Anmeld Citér

7. januar 2020

Abracadabra

Mor_til_3_unger skriver:

Der hvor det bliver for langt ude for mig, er at hun vil kaldes far til barnet, når hun genetisk og biologisk er mor. 

Men han er vel også biologisk og genetisk kvinde og vil gerne omtales og tiltales som mand? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.