Er du blevet gravid ved at I "Stod af i Roskilde"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er du eller din sexpartner blevet gravid efter at I "Stod af i Roskilde"?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.482 visninger
10 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. januar 2020

Anonym trådstarter

Jeg og nogle veninder havde en snak om emnet, og nu kunne jeg egentlig godt tænke mig at høre, hvad udfaldet har været hos de forskellige, da ret mange vidst bruger den form for "beskyttelse" 

Hvis nogle er blevet gravide må I evt gerne skrive om det var første gang, I stod af i Roskilde at I blev gravide, eller om det skete efter flere år, hvor I havde haft sex på denne måde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg og nogle veninder havde en snak om emnet, og nu kunne jeg egentlig godt tænke mig at høre, hvad udfaldet har været hos de forskellige, da ret mange vidst bruger den form for "beskyttelse" 

Hvis nogle er blevet gravide må I evt gerne skrive om det var første gang, I stod af i Roskilde at I blev gravide, eller om det skete efter flere år, hvor I havde haft sex på denne måde. 

Vi har brugt den metode i 2 år, uden anden beskyttelse, og uden nogensinde at blive gravid af det.

samlet på min livs tid indtil videre, har jeg været gravid 3 gange, og alle gangene er det sket i første cyklus, så vi er meget fertile. 

dermed ikke sagt det er en god og sikker metode

Anmeld Citér

5. januar 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi gjorde det i cirka 6mdr, og så blev jeg gravid af det. Siden dengang har jeg været på p-piller. Jeg var 15 år og turde ikke fortælle mine forældre at jeg var seksuelt aktiv og vi syntes jo bare det var så meget bedre uden det skide gummi. Men, det kan virkelig ikke anbefales at breake nyheden for sine forældre, med en graviditet.............

Anmeld Citér

5. januar 2020

Anonym

Vi har brugt metoden i sammenlagt 2,5 år. Før vores søn og efter vores søn. Jeg er aldrig blevet gravid af det, men først i første cyklus efter vi begyndte at forsøge aktivt 

Anmeld Citér

5. januar 2020

Anonym

Jeg blev gravid uden at min kæreste havde sædafgang, da han ikke kunne den pågældende dag. Det var godt nok planlagt at vi gerne ville være gravide, men metoden er jo reelt den samme.

Anmeld Citér

5. januar 2020

M O R til J Vega

Anonym skriver:

Jeg blev gravid uden at min kæreste havde sædafgang, da han ikke kunne den pågældende dag. Det var godt nok planlagt at vi gerne ville være gravide, men metoden er jo reelt den samme.

Husk sæd kan lever i op til 5 dage indeni kvinden, så hvis I har haft samleje indenfor de 5 forhenværende dage, kan det også være grunden til opnået graviditet  

Anmeld Citér

5. januar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Vi har også brugt det i årevis, når vi har bestemt os for graviditet, er der gået max 3 mdr før gevinst, så er fint fertile.

Vil dog ikke anbefale denne metode

Anmeld Citér

6. januar 2020

Anonym

M O R til J Vega skriver:

Husk sæd kan lever i op til 5 dage indeni kvinden, så hvis I har haft samleje indenfor de 5 forhenværende dage, kan det også være grunden til opnået graviditet  

Det havde vi ikke  Har termin om et par uger, så det er efterhånden lidt tid siden, men mener at det var første samleje i omkring 14 dage.

Anmeld Citér

6. januar 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Vi brugte denne metode efter barn nummer to... det gik ganske fint i 3,5 år  men vupti, så kom lillebror. 

Nu er manden sterrealiseret og jeg vil absolut ikke anbefale denne prævention, hvis man ikke ønsker at blive gravid. 

Anmeld Citér

6. januar 2020

Anonym

Havde mange problemer med p-piller, så vi gik over til Roskilde metoden... holdt i 3 mdr så var jeg gravid. Bruger nu plastik fuldt ud med god success. Sex er også en del bedre når man ikke trækker ud 

Sæd kan leve i kvinden i flere dage og det er ikke altid at din ægløsning falder 14 dage efter første menstrationsdag. Den kan sagtens være forskudt, og nogle kvinder er fertile i flere dage...

Vi kører kun uden gummi når jeg ved jeg får menstration dagen efter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.