hvor meget barsel holdt/holder jeres kæreste/mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

953 visninger
13 svar
0 synes godt om
22. oktober 2009

christina2412

ja jeg går ind i uge 38 imorgen, og når jeg har født holder min mand 14 dages barsel.

han har så ca 14 dages jule ferie, og holder så barsel i hele januar.

så han skal kun lige arb i 14 dage i dec hvis jeg føder til min termin d 12/11 og skal så først på arb igen 1/2-2010

jeg er meget glad for han vil holde noget barsel sammen med mig og vores søn

christina 37+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2009

Mira0911

Min kæreste holdte 14 dage

Anmeld

22. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

Martin skrev bachelor... ca 14. dage efter fødslen var han hjemme hele tiden :0) og så ellers fra midten af januar og til marts :0)

Anmeld

22. oktober 2009

Moar'en

14 dage lige efter fødsel.

Anmeld

22. oktober 2009

Hjaltesmor

Esben har selvfølgeligt de første 2 ugers fædreorlov. Derefter har han haft 5 ugers ferie. Herefter starter han på arbejde, men går en time før hver dag ved hjælp af noget afspadsering, han har opsparet.

Jeg har så barsel, til Hjalte er 5 måneder. Derefter går Esben på barsel tiden ud. Når Esben går fra barsel i juli 2010 passer det med, at jeg får ferie fra mit studium i 8 uger.

Dvs. Esben har i alt 24 ugers barsel og 5 ugers ferie med Hjalte.

Jeg har i alt 22 ugers barsel og 8 ugers ferie.

Vi kan allerede se, at Hjalte og Hjaltes far har en helt fantastisk kontakt, hvilket sundhedsplejersken også kommenterer.
Det er lige så jeg kan blive helt misundelig. Men mest varmer det bare, når Hjalte ligger og smiler beundrende til sin far og de pludrer sammen højt og længe. ) Så ved jeg ikke, hvem af dem, jeg skal være mest stolt af.

Anmeld

22. oktober 2009

Vingummien

Emils far tog de 14 dage så Emil kunne være herhjemme i længere tid

Anmeld

22. oktober 2009

Hava

Vi deler i porten. Jeg tar seks måneder, og så ta'r kæresten de næste seks måneder.

Jeg forestiller mig, at det bliver hårdt at starte på arbejde, når den lille er så lille.... Men kunne slet ikke forestille mig at arrangere det på anden måde. Farmand vil jo lige så gerne være tæt på den lille.

OG så har jeg barsel, mens der er godt vejr, VM i fodbold og Tour de France!

Anmeld

22. oktober 2009

MyntheMus

Først 14 dage, og da hun var 1 mdr. havde han en hel mdr. fri. - Det var så dejligt at have ham hjemme i den første tid.  

Anmeld

22. oktober 2009

TbCp

Min mand holdt ingen barsel.
Han var lige startet op som selvstændig et par måneder og tidligere og var igang med at få det til at køre.
Tilgengæld arbejdede han så hjemme 2 dage om ugen det første 1/2 år

Anmeld

22. oktober 2009

Lise

Han holdt sidst 14 dage + 14 dages ferie. Men han lavede køkken i de fire uger  Heldigvis hjalp min far ham, og min mor mig. Men det var en streng tid, synes jeg.

Denne gang holder han de 14 dage han har med løn. Har krævet af ham at der ikke skal være igangværende projekter i vores hus i den periode, og at han bare skal være familie med mig og den lille og vores søn på 2. Det vil  han også gerne. Jeg ville gerne have at han holdt f.eks. to måneder senere, og at jeg så startede tidligere på job. Men da det er ham der tjener flest penge, og budgettet er stramt, er det desværre ikke en mulighed.

Lise 20+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.