Sent første lægebesøg, og manden med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.067 visninger
12 svar
7 synes godt om
28. december 2019

AS90

Hej,

Jeg skal til lægen for første gang den 4. februar og aflevere en urinprøve og en blodprøve. 3 dage efter skal jeg komme igen og få svar. Er det noget I tænker at en kæreste snildt kan undvære at være med til - Eller sker der noget, som han gerne skal være en del af? 

I den uge vil jeg være 10+3, er det ikke lidt sent, eller hvordan? 

Det kan nok godt læses at det er min allerførste gang som gravid 

På forhånd tak!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Prøv at ringe til din læge og spørg om hvilken af konsultationerne der skal startes vandrejournal op ved det synes jeg var meget fint for min kæreste at være med til den første gang, da vi snakkede om graviditet i det hele taget, snakkede om os, og fik noget læsestof med hjem og lign  

Anmeld Citér

28. december 2019

AS90

Mor11 skriver:

Prøv at ringe til din læge og spørg om hvilken af konsultationerne der skal startes vandrejournal op ved det synes jeg var meget fint for min kæreste at være med til den første gang, da vi snakkede om graviditet i det hele taget, snakkede om os, og fik noget læsestof med hjem og lign  

Tak for hurtigt svar  Det skal der den 7., så han må nok hellere komme med.

Hvornår var du første gang ved lægen?

Anmeld Citér

28. december 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
AS90 skriver:

Åh det kan jeg ikke huske mine børn er 5 og 8 idag,  så det er lige et par dage siden  

Anmeld Citér

28. december 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
AS90 skriver:

Så længe blodprøven der skal bruges til nf scanning er taget rettidigt så man kan have svaret til nf, så er alting fint og nf ligger jo først omkring uge 12  

Anmeld Citér

29. december 2019

AnoMor

AS90 skriver:

Hej,

Jeg skal til lægen for første gang den 4. februar og aflevere en urinprøve og en blodprøve. 3 dage efter skal jeg komme igen og få svar. Er det noget I tænker at en kæreste snildt kan undvære at være med til - Eller sker der noget, som han gerne skal være en del af? 

På forhånd tak!

Min baby Daddy var ikk med til hverken nogen af læge besøgende eller jordmoder besøgende. Hverken han eller jeg følte at han gik glip af noget. Scanningerne var vigtigst for os 

Anmeld Citér

29. december 2019

Soonmom

Hvorfor skal du komme igen og få svaret? - du kan jo ikke bruge svaret til noget uden en scanning? - Har da aldrig hørt om nogen der giver svaret på blodprøven, det er da at skabe en unødvendig skærk? 

Anmeld Citér

29. december 2019

Soonmom

Hvorfor skal du komme igen og få svaret? - du kan jo ikke bruge svaret til noget uden en scanning? - Har da aldrig hørt om nogen der giver svaret på blodprøven, det er da at skabe en unødvendig skærk? 

Anmeld Citér

29. december 2019

fehår

Soonmom skriver:

Jeg tænker, det kan være svar på de andre blodprøver: kønssygdomme, haresyge, blodtype.

Men ja, det virker unødvendigt at sætte en tid af til det. Den slags kan jo nemt klares telefonisk eller over mail nutildags.

Anmeld Citér

29. december 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
AS90 skriver:

Hej,

På forhånd tak!

Min mand var med til alt ved første graviditet - det fandt vi ud af var ret unødvendigt. Så ved de næste graviditeter var han med til scanning og så vidt muligt til jordemor besøg. 

Så tænker ikke det er nødvendigt din mand er med. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.