Det nye midlertidige børnetilskud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

326 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. december 2019

Anonym trådstarter

Godmorgen og glædelig jul til alle 

Er der nogen af jer der noget om det nye midlertidige børnetilskud, som skal komme fra januar 2020.?

Jeg læser og høre en masse forskelligt. Det eneste jeg er kommet frem til, er at det ER vedtaget. Men hvem der reelt set får det kan jeg ikke lige tyde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Godmorgen og glædelig jul til alle 

Er der nogen af jer der noget om det nye midlertidige børnetilskud, som skal komme fra januar 2020.?

Jeg læser og høre en masse forskelligt. Det eneste jeg er kommet frem til, er at det ER vedtaget. Men hvem der reelt set får det kan jeg ikke lige tyde. 

Det er vedtaget. 

Alle der er ramt af kontanthjælpsloftet vil få noget udbetalt. Det varierer hvad man har ret til alt efter ens situation, og man kan maks få det man har mistet pga loftet. 

I januar udbetales tilskuddet for august-november og i februar udbetales for december. Og så kører set ellers sådan hver måned at man får for den måned der ligger 2 måneder tilbage. Januar bliver udbetalt i marts, februar i april osv.

Anmeld Citér

23. december 2019

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Det er vedtaget. 

Alle der er ramt af kontanthjælpsloftet vil få noget udbetalt. Det varierer hvad man har ret til alt efter ens situation, og man kan maks få det man har mistet pga loftet. 

I januar udbetales tilskuddet for august-november og i februar udbetales for december. Og så kører set ellers sådan hver måned at man får for den måned der ligger 2 måneder tilbage. Januar bliver udbetalt i marts, februar i april osv.

Jeg er kronisk syg, og alvorlig ramt af anden sygdom også. Jeg er derfor sygemeldt og også ramt af loftet. Derfor har det stor betydning for mig. Jeg har mistet lige knap 3000 pr måned siden loftet.

Åh hvor er jeg led og ked af at være fanget i det her system! Men samtidig lykkelig for det findes så jeg kan få mad og have tag over hovedet.

Ved du om der sendes brev ud til de ramte, eller kommer pengene bare? 

Anmeld Citér

23. december 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg er kronisk syg, og alvorlig ramt af anden sygdom også. Jeg er derfor sygemeldt og også ramt af loftet. Derfor har det stor betydning for mig. Jeg har mistet lige knap 3000 pr måned siden loftet.

Åh hvor er jeg led og ked af at være fanget i det her system! Men samtidig lykkelig for det findes så jeg kan få mad og have tag over hovedet.

Ved du om der sendes brev ud til de ramte, eller kommer pengene bare? 

Man får brev for hver måned man er berettiget til tilskuddet. Mener at have læst at brevene kommer slut januar, men jeg er i tvivl.

Jeg er også ramt af loftet pga sygemelding og nu barsel, og jeg ved at de penge falder på et tørt sted herhjemme.

Anmeld Citér

23. december 2019

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Man får brev for hver måned man er berettiget til tilskuddet. Mener at have læst at brevene kommer slut januar, men jeg er i tvivl.

Jeg er også ramt af loftet pga sygemelding og nu barsel, og jeg ved at de penge falder på et tørt sted herhjemme.

Jeg synes at have læst de kommer den 1/1 pengene, men har simpelthen læst SÅÅÅÅ mange forskellige ting. Herhjemme vil de også falde på et meget meget tørt sted. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.