For det første vil jeg godt fortælle at der findes baby-bio 
Dernæst vil jeg nok umiddelbart foreslå I venter et år eller to med at prøve, eller indtil den første af jeres venner får barn. Selvom man gerne vil have børn, er det okay at vente til man er klar. I er jo begge stadig relativt unge. Og måske den ekstra ventetid gør jer mere venligt stemt over at få børn.
Hvis jeres venner får børn, så vil det at I selv får børn kun være medvirkende faktor til at fortsætte venskabet. Og så er det jo helt okay at tage børnene med, uanset om det er til en legeaftale eller til middag i privaten, hvor ungerne bliver puttet i gæsteværelset. (de fleste børn har det fint med at sove ude, hvis deres forældre er med, det er mere det at sove uden forældre, der kan være et problem)
Og så får du med sikkerhed en stor omgangskreds af andre mødre, fordi I mødes på barsel eller til mødregruppe eller i legeland osv... Så kan I sidde og drikke cafelatte mens ungerne leger på legepladsen 
Mht til babyer, så er du næppe den første mor, der ikke er super vild med babyer. Så er det jo godt, de kun er babyer i få måneder. Før man får set sig om, kan de både gå og snakke 
Mht manglende søvn, så er den jo som regel svær at undgå. Men man kan indføre nogle rutiner, hvor man fx skiftes til at tage nattevagten, eller mor får lov at få en lur, når far kommer hjem fra arbejde. Og det er max tre år du ikke får en eneste uafbrudt nattesøvn
som regel noget mindre. Så snart barnet er vænnet af med at amme, kan far jo overtage nattetjansen indtil mor er ovenpå igen. Ellers skal I gå "all in" og have fællesseng, så alle hurtigere kan sove igennem. Der er mange løsninger. Uanset hvad, er jeg sikker på I nok skal klare den! Det lyder umuligt, men det hele ser helt anderledes ud, når du pludselig står med et menneske i favnen, som du elsker højere end noget andet. (bare så du ikke bliver overrasket, så kommer den følelse nogle gange først lidt tid efter fødslen).
For øvrigt har jeg set mødre på barsel, som var mere aktive/sociale end nogensinde før, og som måtte sætte sig for, at huske at blive hjemme mindst én dag i ugen, fordi vasketøjet ellers aldrig blev ordnet
Så børn behøver bestemt ikke være en hindring for et socialt liv, tvært i mod.
Pøj pøj med det!