Indendørs i København centrum (voksne)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

252 visninger
2 svar
0 synes godt om
21. december 2019

Lomm

Profilbillede for Lomm

Min mand har sin bror på besøg fra Italien, og de er netop nu på vej til Kbh i 2 dage. Planen er bare at tulle lidt rundt, se de vigtigste seværdigheder.

Men jeg tænker at det kan de nok nærmest nå på dag 1, så hvis de skal have tiden til at gå i morgen (har først tog hjem om aftenen), så skulle de måske finde en interessant indendørs aktivitet. Så hvad ER  der af ting - enten i gåafstand fra centrum eller også noget der er nemt at nå (ikke adskillige skift m.transportmiddel osv) ?

Vi er bosat i Jylland, så jeg kender ikke København specielt godt, har selvfølgelig hørt om forskellige ting, men aner jo ikke hvor de reelt ligger henne.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2019

ErDuHerIkkeSnart

Hmm... altså - det kommer jo meget an på, hvad du mener med “væsentlige seværdigheder”, for i mit optik når de bestemt ikke rundt “til det hele” på hverken 1 eller 2 dage - det ville snarere kræve et par uger, men de når højest lige at snuse til et par ting af de mest touristede.

Men hvis I gerne vil være indendørs, kommer det jo an på, hvad der interesserer dem. Byen byder på hundredvis af spændende tilbud - alt efter om de er til mad, kunst, musik, andet?

Jeg anbefaler altid mine udenlandske gæster at leje cykler og så udvælge 1-2 kvarterer, at gå på opdagelse i, alt efter hvad de kan lide. Hvis de skal bo i centrum (forstået som fx Rådhuspladsen), ville jeg anbefale dem at skynde sig lidt længere ud på broerne.

Har de børn med?

Anmeld Citér

21. december 2019

ErDuHerIkkeSnart

Hov, ser lige at du skriver voksne Hvis de er til kunst, ville jeg sende dem på SMK eller hoppe på et tog til Louisiana. Der er også julemarkedet i Tivoli, hvis det skal være en lidt anden genre.

Grand Biograf viser ofte gode udenlandske film, der er også Vester Vov Vov (og Vesterbro er generelt hyggelig, hvis de skal have en drink om aftenen).

Men endagstur til Malmø, en tur med HT-færgen igennem Københavns Havn, besøge Torvehallerne, Arbejdermuseet og Sømods Bolchefabrik omkring Nørreport er også hyggelige bud...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.