Anonym skriver:
Hej alle,
Min kæreste og jeg smed præventionen for ca. 1 måned siden, ergo er det her 1. cyklus, vi prøver at opnå graviditet. Jeg har testet positiv for ægløsning og forventer mens på søndag ca. Vi har en dreng på 3 år.
Nå, nu til dilemmaet. Ved vores første blev jeg gravid i 1. cyklus, ikke 100% planlagt, men ønskede ikke at være på p-piller længere, og ja anden prævention glippede lige en gang. Den her gang ønskede jeg at prøve den spænding der er i perioden indtil man bliver gravid, og derfor aftalte vi, at vi ikke ville planlægge sex, det måtte ikke blive til et projekt for os. Jeg var helt med på ideen, og vi var enige om det. MEN det er bare ikke så nemt alligevel, nu det kommer til stykket. Vi ville ikke teste før tid, men jeg kan bare IKKE lade være. Jeg er nok blevet et af de dersens testmonstre. Jeg kan teste hele tiden, flere gange om dagen, og de er alle negative. Jeg har dårlig samvittighed over det, for jeg ved jo godt, at nogle kæmper i flere måneder og år, og det her er vores 1. cyklus.. Jeg har dårlig samvittighed over for min kæreste, for jeg føler, jeg bryder vores aftale om at tage det hele stille og roligt. Jeg ønsker nok det her mere end jeg lige regnede med.
Jeg ved godt, jeg bare burde tage mig sammen, men har I nogle råd? jeg vil virkelig gerne bare tage det hele stille og roligt og ikke blive så skuffet hvergang.
Kender så meget følelsen!
de to andre gange jeg har været gravid, er det sket i 1 cyklus, og jeg har testet positiv 3+1 begge gange
jeg havde ÆL d 8 dec. (1 cyklus her trejde gang) og siden mandag har jeg testet, jeg har teste 5 gange om dagen siden da, og fik en svag test (har meget ømme bryster, præcist som de to andre gang, så var bare så sikker på jeg var gravid, for har ikke ømme bryster ellers) testen har ikke udviklet sig, og er faktisk negativ nu.
så nu prøver jeg at indfinde mig med jeg ikke er gravid.
jeg er så ufattelig gal på mig selv! Og jeg tror vi holder en pause med at blive gravid nu.
Det skal lige siges, anden graviditet endte i MA i uge 8.
har ingen råd