Kæresten synes jeg er for inaktiv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2019

Soonmom

mor:) skriver:

Jeg tænker du skal gøre hvad du synes - du skal nyde din graviditet 

men jeg vil gøre dig opmærksom at de ekstra kilo ikke ryger igen pr. automatik. Jeg har altid været slank. Syntes ikke jeg tog særlig meget på under graviditeten - men det gjorde jeg. Jeg var bare forblændet af lykkefølelsen og maven og så det simpelthen ikke. Jeg tog ikke meget på i starten men de sidste tre måneder - ja det er absurd hvor meget jeg rent faktisk endte med at tage på. Det har taget knap to års kostændringer og træning før jeg kom tæt på min gamle vægt. 

Så nyd din graviditet, gå ikke på kur men tænk da alligevel lidt over hvad du spiser og måske nogle gåture er nok som aktivitet. 

Det er mine tanker. 

Det kommer da helt an på hvad du tager på, er det kun væske, baby, moderkage osv så ryger det altså ret let bagefter. 

Her var det hele væk, da jeg var på vægten efter 10 dage og jeg havde virkelig ikke forsøgt at få det væk og spiste som jeg hele tiden havde gjort (de første to gange)

Tredje gang har det været lidt svære og tror jeg nok mangler et halvt kilo endnu (har ellers manglet 1,5-2 kg nærmest fra start) og hun er 5,5 måneder, igen har jeg ikke forsøgt.

Så her ryger de af sig selv, det kan man ikke rigtig generalisere med. Jeg lavede i øvrigt ikke noget aktivt i mine graviditeter andet end at gå ture.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Hej 

Jeg er gravid i 5. Måned og har det det meste af tiden fint. Jeg er dog mere træt end jeg plejer og får ondt i bækkenet til tider. Jeg har de seneste år gået i fitness center nogle gange om ugen og løbetrænet i perioder (vil selv sige jeg er i ok god form). 
Efter jeg er blevet gravid er jeg stoppet og det eneste motion jeg får er de 3 km jeg cykler på arbejde. Det er ikke hårdt, får bare let sved på panden. Det har jeg det selv okay med.  

min kæreste har flere gange nævnt, at jeg altså skal lave noget og at det er godt for kroppen. Han synes jeg er inaktiv og det sårer mig, da det for mig føles naturligt at jeg ikke får lavet så meget, da der sker meget i kroppen. Jeg tager på som jeg skal og jordemoderen siger jeg ligger helt normalt i vægt.

jeg føler mig tyk, slasket og doven og langt fra tiltrækkende og det bunder mest i at jeg ved, at han synes jeg laver for lidt  Han dyrker selv meget sport, det er også derfor han er så opmærksom på det. 

har han ret, er jeg for doven? hvad gør I andre? Jeg kan godt se jeg har taget på (også lidt på andre steder end maven), men jeg tænker det naturligt forsvinder igen, når hun kommer til verden. 
det gør mig bare så ked af det, at jeg ved han tænker sådan...

Du skal gøre hvad du føler er rigtigt. Synes ikk du lyder doven 

jeg motionerede ikk synderligt under min graviditet. Da tredje trimester startede begyndte jeg at gå ture hver dag på 30-60 minutter. Jeg tog 16 kg på i sæt. Tabte de 11 kg den første måned (inkl fødselsvægten) uden at gøre noget for det. De sidste 5 er kommet for at blive. Dem vil jeg ikke af med 

Anmeld Citér

20. december 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

jeg har en veninde hvis kæreste også mente hun skulle træne noget mere i sin graviditet og en dag smed hun i hovedet på ham "okay, jeg går to kilometer, du løber 10. Det er det samme." Ved ikke om det passer men han kommenterede ikke på hendes mængde af/form for motion de sidste fire måneder.

Anmeld Citér

21. december 2019

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar, dejligt og høre andres meninger. Jeg tror jeg må sætte mig og snakke med ham om det, for lige nu har jeg trukket mig lidt fra ham. Og forklare ham at det på ingen måde er motiverende for mig og hvor meget det sårer mig og påvirker mit eget kropssyn. Min krop forandrer sig så meget lige nu og er heller ikke i tvivl om at det gør mig mere nærtagende. Men jeg har nemlig ikke tænkt mig at sidde og æde kage og chips hele dagen og jeg er bestemt ikke ligeglad med, at min krop er sund og har det godt. 

Anmeld Citér

21. december 2019

LSS

Du skriver du har det fint med den smule motion du får. Men længere nede skriver du at du føler dig slasket mm. Det er ret modsigende. Du må gøre en indsats hvis du føler dig slasket 

Anmeld Citér

21. december 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
LSS skriver:

Du skriver du har det fint med den smule motion du får. Men længere nede skriver du at du føler dig slasket mm. Det er ret modsigende. Du må gøre en indsats hvis du føler dig slasket 

Men hun kan altså ikke træne sig fra en graviditets krop.. jeg tror mange kvinder føler sig mere "slaskede" end smuk gravide i stadiet hvor maven er på vej men endnu ikke er stor og udspilet rund. Man kan heller ikke træne sig fra vandophobninger som også kan se herrens ud og få enhver kvinde til at føle sig som en flodhest. 

Anmeld Citér

21. december 2019

LSS

Mor11 skriver:

Men hun kan altså ikke træne sig fra en graviditets krop.. jeg tror mange kvinder føler sig mere "slaskede" end smuk gravide i stadiet hvor maven er på vej men endnu ikke er stor og udspilet rund. Man kan heller ikke træne sig fra vandophobninger som også kan se herrens ud og få enhver kvinde til at føle sig som en flodhest. 

Man kan ikke træne sig fra en graviditets krop? Siger hvem? Det er da gået ganske fint for mig. 

Anmeld Citér

21. december 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
LSS skriver:

Man kan ikke træne sig fra en graviditets krop? Siger hvem? Det er da gået ganske fint for mig. 

Så du så ikke gravid ud mens du havde en baby i maven? TS er gravid i 5. Måned, at få en større mave  er ikke noget hun kan få til at gå væk med træning på nuværende tidspunkt af ret åbenlyse grunde. 

Anmeld Citér

21. december 2019

LSS

Mor11 skriver:

Så du så ikke gravid ud mens du havde en baby i maven? TS er gravid i 5. Måned, at få en større mave  er ikke noget hun kan få til at gå væk med træning på nuværende tidspunkt af ret åbenlyse grunde. 

Du siger det ikke kan lade sig gøre. Det er ikke korrekt. God dag!

Anmeld Citér

21. december 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
LSS skriver:

Du siger det ikke kan lade sig gøre. Det er ikke korrekt. God dag!

Jeg har en fornemmelse af at vi taler forbi hinanden.   God dag til dig også .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.