Råd om fulg der hakker i vinduerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.220 visninger
7 svar
2 synes godt om
19. december 2019

Janey

Profilbillede for Janey

Vi har gennem et par uger nu, haft en musvit, der flyver rundt til de fleste af vinduerne i vores hus og hakker i dem. Den gør det nærmest fra solopgang til solnedgang, og jeg er ved at blive skør af at høre på det. Jeg har arbejdet hjemme i dag med at læse ny lovgivning og kan næsten ikke koncentrere mig. 

Er der nogen, der ved, hvorfor den gør det og, hvad man kan gøre ved det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2019

Mullemee

Ja, det ved jeg, for jeg har haft samme problem. Den spiser de små insekter, der sidder i edderkoppespindene i vinduernes hjørner.

Anmeld Citér

19. december 2019

Liland

Profilbillede for Liland
Janey skriver:

Vi har gennem et par uger nu, haft en musvit, der flyver rundt til de fleste af vinduerne i vores hus og hakker i dem. Den gør det nærmest fra solopgang til solnedgang, og jeg er ved at blive skør af at høre på det. Jeg har arbejdet hjemme i dag med at læse ny lovgivning og kan næsten ikke koncentrere mig. 

Er der nogen, der ved, hvorfor den gør det og, hvad man kan gøre ved det?

den tager de insekter der har gemt sig for vinteren du kan måske afhjælpe ved at lægge foder og mejsebolde ud (bare husk at pille nettet af mejseboldene )

Anmeld Citér

19. december 2019

L-Lotte

Liland skriver:

den tager de insekter der har gemt sig for vinteren du kan måske afhjælpe ved at lægge foder og mejsebolde ud (bare husk at pille nettet af mejseboldene )

Hvorfor skal nettet af mejseboldene, det er da det der får dem til at hænge fast på træerne og fuglene sidder i dem?

Anmeld Citér

19. december 2019

Hck

Profilbillede for Hck
L-Lotte skriver:

Hvorfor skal nettet af mejseboldene, det er da det der får dem til at hænge fast på træerne og fuglene sidder i dem?

Fordi at fuglene desværre også kan sidde fast i dem og ende med at dø

Anmeld Citér

20. december 2019

Janey

Profilbillede for Janey

Den må meget gerne spise insekterne, men jeg er ved at blive skør af den hakken. 

Jeg prøver at give den nogle mejsebold i stedet.

Anmeld Citér

20. december 2019

Tinstin

Jeg har haft det problem med gråspurve engang. De fløj frontalt ind i vinduerne - ikke for at spise noget. Det var om foråret med rigeligt mad. Dengang lød buddet, at de sloges mod deres eget spejlbillede.

Jeg hang raslende affaldsposer i snore ud foran vinduerne. Det var meget grimt og naboerne undrede sig sikkert, men det holdt dem væk...

Men prøv da mejsekuglerne først

Anmeld Citér

20. december 2019

Liland

Profilbillede for Liland
L-Lotte skriver:

Fordi småfuglene til tider får fødderne viklet ind i nettet, hvis de skal hurtigt væk fra, f.eks. rovfugle.

det betyder at de får en langsom og smertefuld død fordi de hænger fast.

mange firmaer er begyndt at lave holdere som disse:

https://www.avifauna.dk/holder-til-mejsebolde-gron-spiral

og derudover er mange begyndt at lave mejsebolde uden net, hvilket også er bedre for miljøet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.