Familie er ikke noget man er tvunget til at være hele livet, det er noget man vælger - når man er klar 
Jeg kan nævne alle svigt i bogen, min barndom (og ungdom) var urimelig og modbydelig.
For snart 4 år siden (da jeg var 29 og lige havde fået barn nr. 2) brød jeg al kontakt til mine (skilte) forældre. Og jeg har ALDRIG været så lettet og afklaret indeni. Jeg har et netværk som jeg har familiære og tætte forhold med, for mine børns skyld. Men det er KUN mennesker jeg værdsætter, og som værdsætter os!
Jeg ville ikke begynde ar rippe op i alt det der gør ondt, og gøre et stort nummer ud af at forklare dem hvorfor du vælger dem fra - men bare gøre det. De lader ikke til at ville/kunne sætte sig i dit sted, og så bliver du bare mere såret i forsøget.
Gør dine nærmeste opmærksomme på din beslutning (når/hvis du altså er klar til at gøre det), og bed dem om at hjælpe dig med at holde fast i den. Jeg får stadig øjeblikke hvor jeg overvejer at gå tilbage, men så ringer jeg til en veninde som minder mig om hvad jeg ville vende tilbage til.
Fjern alle forbindelserne: Facebook, telefonnumre (du ved at du altid kan få fat i dem igen), billeder der står fremme eller som børnene har fået. Sæt dig et mål ad gangen. Start med at love dig selv fx "ingen kontakt i 14 dage", og så kan du forlænge med den tid du tænker at du kan overskue. Det bliver nemmere jo længere det går 
Og hvis du har brug for en pep-talk eller bare en sludder, så skriv gerne en pb 
Anmeld
Citér