Tvivl om tro på sig selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.607 visninger
10 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. december 2019

Anonym trådstarter

Kære alle

Jeg har brug for et godt råd, fra udeforstående.

Jeg lever på næsten 6 år i et forhold, som jeg mener nu, er under psykisk vold.

Dagligt får jeg af vide at jeg er uintelligent, udulig, ikke giver nok opmærksomhed, ikke er en god ven og kæreste.

Hvis jeg er det mindste uenig i nogle ting, skal jeg høre for i timevis, at jeg går imod ham. Enten er man med ham, ellers er man imod ham. Det er altid kun mig som den er helt galt med.

De første år af vores forhold, skrev han til flere andre, deriblandt sin eks, som jeg tilfældigvis er veninde med. Hver gang har jeg fået afvide at der jo var min egen skyld, fordi jeg ikke gav hvad han havde brug for. Adventsgaver, f.eks får jeg ikke, da han ikke mener at jeg har fortjent det. Han besøger min familie, på et minimum, og kun ved fødselsdag, og går igen efter 1-1,5 time, så orker han det ikke mere. Han smutter jævnligt ud og hygger med kammeraterne, men hvis jeg kører ud en tur, kan jeg risikere at høre for, at jeg vægter andre ting højere, end tid med ham. Efterhånden er hele hjemmet mit område, han kan hjælpe med støvsugning.

Det er altid mig som er dramatisk, snerrende, oversensitiv, har behov for prof hjælp. Han mener oprigtigt, at jeg har behov for daglig ambulant psykiatrisk behandling.

Jeg har ad nogle omgange gået til psykolog, og den ene sagde, at jeg skulle overveje at gå fra ham. Så jeg stoppede. Sandheden gjorde nok for ondt.

Jeg lider af kronisk sygdom, som forværres under stres, men der får jeg afvide, hvis jeg siger noget, at jeg er ækel og egoistisk.

Hit me - styrken til at smutte, er på et minimum.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Kram

Nu skriver du ikke om der er børn, men hvis der ikke er så løb så hurtigt og langt du kan inden der kommer nogen og du bliver endnu mere fanget i forholdet. (og hvis der er så stadig løb for det lyder ikke som et godt miljø for hverken dig eller børn)

Ingen fortjener at være med en som synes de er dovne, uduelige og uintelligente - man skal være med en som gør en bedre end man er alene ikke med en som gør en lille og forsagt.

Du fortjener et forhold, hvor du får lov til at være dig og ikke bare en skygge af dig, som lister rundt og er bekymret for hvornår du igen får ham til at blive sur.

Så søg hjælp hos veninder og/eller familie og kom væk.

Anmeld Citér

16. december 2019

asphodel

Jeg ved ikke helt hvad du har brug for / gerne vil høre. Det åbenlyse er jo: Du skal forlade ham. Den måde han behandler dig på har du ikke fortjent. Fortæl noget familie eller en god veninde hvad der sker og find en som du kan flytte hjem til. Og få dem til at holde dig i hånden så du står ved, at det er slut. Få dem til at hjælpe dig med at hente dine ting. Eller kontakt et krisecenter. Det er svært at gøre alene, så ring til en du stoler på (din mor, en veninde, hvem som helst) og sig at du har brug for hjælp. Men det virker kun hvis du har besluttet dig for at gå og at sige stop, for hvis du bare fyrer dem, ligesom psykologen, fordi de siger at du skal væk fra sådan en dårlig situation, så kommer du ingen vegne. Det hele starter med dig selv. Andre kan kun hjælpe dig hvis du er parat til hjælp.

Anmeld Citér

16. december 2019

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Kram

Nu skriver du ikke om der er børn, men hvis der ikke er så løb så hurtigt og langt du kan inden der kommer nogen og du bliver endnu mere fanget i forholdet. (og hvis der er så stadig løb for det lyder ikke som et godt miljø for hverken dig eller børn)

Ingen fortjener at være med en som synes de er dovne, uduelige og uintelligente - man skal være med en som gør en bedre end man er alene ikke med en som gør en lille og forsagt.

Du fortjener et forhold, hvor du får lov til at være dig og ikke bare en skygge af dig, som lister rundt og er bekymret for hvornår du igen får ham til at blive sur.

Så søg hjælp hos veninder og/eller familie og kom væk.

Nej, der er ingen børn, fik en medicinsk abort for ca 4 uger siden, fordi jeg ikke følte det passede ind. 
Og tak.

Anmeld Citér

16. december 2019

Anonym

hejsa

vil du liv i det hele liv for det vil jeg ikke her selv prøve det og jeg bliv i 15 1/2 år være dag at høre på en siger at det kun er ham der elsker en og du er så dum at der ikke er nok som vil hold af dig så kom min nye mand og jeg skal da lige lov for at det er når ander liv jeg her får da så vis jeg være dig vil jeg tage min STOR løbsko på da og kom ud af det da for jeg her også en  kronisk sygdom, og det gør ikke en til doven da min mand siger ar jeg når det jeg kan hold til også må det ander kom når jeg kan hold til det 

Anmeld Citér

16. december 2019

ønskebørn74

Anonym skriver:

Kære alle

Dagligt får jeg af vide at jeg er uintelligent, udulig, ikke giver nok opmærksomhed, ikke er en god ven og kæreste.

Hvis jeg er det mindste uenig i nogle ting, skal jeg høre for i timevis, at jeg går imod ham. Enten er man med ham, ellers er man imod ham. Det er altid kun mig som den er helt galt med.

De første år af vores forhold, skrev han til flere andre, deriblandt sin eks, som jeg tilfældigvis er veninde med. Hver gang har jeg fået afvide at der jo var min egen skyld, fordi jeg ikke gav hvad han havde brug for. Adventsgaver, f.eks får jeg ikke, da han ikke mener at jeg har fortjent det. Han besøger min familie, på et minimum, og kun ved fødselsdag, og går igen efter 1-1,5 time, så orker han det ikke mere. Han smutter jævnligt ud og hygger med kammeraterne, men hvis jeg kører ud en tur, kan jeg risikere at høre for, at jeg vægter andre ting højere, end tid med ham. Efterhånden er hele hjemmet mit område, han kan hjælpe med støvsugning.

Det er altid mig som er dramatisk, snerrende, oversensitiv, har behov for prof hjælp. Han mener oprigtigt, at jeg har behov for daglig ambulant psykiatrisk behandling.

Jeg har ad nogle omgange gået til psykolog, og den ene sagde, at jeg skulle overveje at gå fra ham. Så jeg stoppede. Sandheden gjorde nok for ondt.

Jeg lider af kronisk sygdom, som forværres under stres, men der får jeg afvide, hvis jeg siger noget, at jeg er ækel og egoistisk.

LØB, HURTIGT!!! Han er psykopat..

Anmeld Citér

16. december 2019

LSS

Han lyder som en kugleskør psykopat! Løb! Har du ikke en veninde eller familie du kan tage til? Hvor i landet er du?

Anmeld Citér

16. december 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Kære alle

Du får det kun værre af at blive. Så kom væk nu.

Anmeld Citér

16. december 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Du skal forlade ham - det ER psykisk bold. Han lyder ærlig talt som en psykopat. Han er sikkert sød, sjov og charmerende når han er ude og en vanvittig idiot hjemme. Han ødelægger dig. 

Gør det en dag uden at sige det til ham så han ikke manipulerer dig til at blive. Planlæg det hele (evt. med en veninde) vælg en dag og gør det på denne dag - ingen undskyldninger for at lade være. Ej heller sygdom. 

Har du svært ved at overskue hvordan, så kontakt lokk og snak med nogen rådgiver der. De vil kunne vejlede dig. 

Og du er absolut ikke uintelligent - for du har taget et helt igennem ansvarligt og klogt valg, da du valgte ikke at få børn med denne mand. Så for Guds skyld gå inden du bliver bundet til ham. 

Anmeld Citér

16. december 2019

Tommelise

Jeg tænker, at du har oprettet denne her tråd, fordi du inderst inde godt er klar over, at du er udsat for psykisk vold og at du skal ud af det her forhold.

Og ja - du er udsat for psykisk vold, og du skal ud af forholdet.

Du har taget det gode valg at undlade at få børn med denne mand. Det var både stærkt og modigt. 

Han manipulerer med dig og forsøger at få dig til at tro, at du er uintelligent osv.

Det er du ikke.

Jeg håber, at du kan betro dig til en veninde, en søster eller en anden, som du er tæt på og stoler på.

Ellers kontakt det nærmeste krisecenter.

Fnd styrken til at forlade ham. Du kan godt. Du er stærkere end du tror, og det vil du kunne se, når du er kommet væk fra ham.

Håber det bedste for dig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.