Kære alle
Jeg har brug for et godt råd, fra udeforstående.
Jeg lever på næsten 6 år i et forhold, som jeg mener nu, er under psykisk vold.
Dagligt får jeg af vide at jeg er uintelligent, udulig, ikke giver nok opmærksomhed, ikke er en god ven og kæreste.
Hvis jeg er det mindste uenig i nogle ting, skal jeg høre for i timevis, at jeg går imod ham. Enten er man med ham, ellers er man imod ham. Det er altid kun mig som den er helt galt med.
De første år af vores forhold, skrev han til flere andre, deriblandt sin eks, som jeg tilfældigvis er veninde med. Hver gang har jeg fået afvide at der jo var min egen skyld, fordi jeg ikke gav hvad han havde brug for. Adventsgaver, f.eks får jeg ikke, da han ikke mener at jeg har fortjent det. Han besøger min familie, på et minimum, og kun ved fødselsdag, og går igen efter 1-1,5 time, så orker han det ikke mere. Han smutter jævnligt ud og hygger med kammeraterne, men hvis jeg kører ud en tur, kan jeg risikere at høre for, at jeg vægter andre ting højere, end tid med ham. Efterhånden er hele hjemmet mit område, han kan hjælpe med støvsugning.
Det er altid mig som er dramatisk, snerrende, oversensitiv, har behov for prof hjælp. Han mener oprigtigt, at jeg har behov for daglig ambulant psykiatrisk behandling.
Jeg har ad nogle omgange gået til psykolog, og den ene sagde, at jeg skulle overveje at gå fra ham. Så jeg stoppede. Sandheden gjorde nok for ondt.
Jeg lider af kronisk sygdom, som forværres under stres, men der får jeg afvide, hvis jeg siger noget, at jeg er ækel og egoistisk.
Hit me - styrken til at smutte, er på et minimum.