Oksekød fra fryseren smager dårligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.101 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. december 2019

Anonym trådstarter

Ved godt det ikke handler om baby, men håber nogen herinde kan give noget afklaring.

For ca 3 uger siden købte vi en kvart ko - økologisk og nyslagtet. Samme dag fik vi delt og pakket det hele, som kom i fryseren. Fryseren blev meget fyldt, så det tog ca 1 døgn før det hele var frossent, men der var jo koldt derinde. Vi har spist gladeligt af det, og det har været lækkert. Indtil vi den anden dag tog en culottesteg op. Den lugtede sødt, men vi lavede den, og smagte forsigtigt på det. Kunne ikke spise det, da den smagte som det lugtede. Her i går tog vi hakket oksekød op, som vi har spist meget af. Det blev lavet til bøffer, men synes også det smagte og lugtede lidt af det samme. Men kunne heller ikke finde ud af om det bare var noget jeg var ved at bilde mig selv ind, pga oplevelsen med culottestegen. Men hvordan kan det pludselig ske? Det er jo ikke særlig længe siden vi fik det, og indtil nu har vi smagt på lidt af hvert som intet har fejlet. Synes godt nok det er træls hvis det her gælder for resten af kødet og vi bare skal smide så mange kilo kød ud 

Jeg håber nogen kan komme med svar og måske et godt råd. På forhånd tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2019

L-Lotte

Anonym skriver:

Ved godt det ikke handler om baby, men håber nogen herinde kan give noget afklaring.

For ca 3 uger siden købte vi en kvart ko - økologisk og nyslagtet. Samme dag fik vi delt og pakket det hele, som kom i fryseren. Fryseren blev meget fyldt, så det tog ca 1 døgn før det hele var frossent, men der var jo koldt derinde. Vi har spist gladeligt af det, og det har været lækkert. Indtil vi den anden dag tog en culottesteg op. Den lugtede sødt, men vi lavede den, og smagte forsigtigt på det. Kunne ikke spise det, da den smagte som det lugtede. Her i går tog vi hakket oksekød op, som vi har spist meget af. Det blev lavet til bøffer, men synes også det smagte og lugtede lidt af det samme. Men kunne heller ikke finde ud af om det bare var noget jeg var ved at bilde mig selv ind, pga oplevelsen med culottestegen. Men hvordan kan det pludselig ske? Det er jo ikke særlig længe siden vi fik det, og indtil nu har vi smagt på lidt af hvert som intet har fejlet. Synes godt nok det er træls hvis det her gælder for resten af kødet og vi bare skal smide så mange kilo kød ud 

Jeg håber nogen kan komme med svar og måske et godt råd. På forhånd tak.

Jeg ved ikke om det kan være fordi det har været for længe om at fryse, men spørg evt. en slagter.

Når vi får ko på den måde sørger jeg altid for at der er noget frosset fra fryseren imellem hvert lag. Det er noget rod, men det gør at kødet er frosset på max en dag. Bruger i øvrigt også kvik frys.

Anmeld Citér

15. december 2019

Anonym trådstarter

L-Lotte skriver:

Jeg ved ikke om det kan være fordi det har været for længe om at fryse, men spørg evt. en slagter.

Når vi får ko på den måde sørger jeg altid for at der er noget frosset fra fryseren imellem hvert lag. Det er noget rod, men det gør at kødet er frosset på max en dag. Bruger i øvrigt også kvik frys.

Tak. Vi brugte også kvikfrys. Men synes også bare det er underligt at det først er efter 3 uger det smager underligt. 

Anmeld Citér

16. december 2019

Tinstin

Så vidt jeg ved standser forrådnelsesprocessen ikke ved nedfrysning, den bliver bare langsommere - og det kunne jo tyde på, at kødet ikke er godt længere...

Anmeld Citér

16. december 2019

Anonym

Som kødkvæg avler, der har frosset og spist utallige øko køer, har jeg aldrig oplevet lignende. Men jeg kan sige, at en økologisk kø, der udelukkende lever af græs og urter , får kødet en anderledes og mere kraftig smag end det kød man køber i supermarkedet. Og det er ikke alle, der kan lide det. Ca 5 % af vores kunder vender ikke tilbage pga det. Smagen sidder især i fedtet , så det kan man fjerne. Derudover tænker jeg, at du måske ikke har fået en kvart af samme ko og derfor at noget af kødet er fra en anden økse, der har gået og spist et sted med flere urter.

P.s vi fryser ned på samme måde - dit kød er ikke blevet dårligt af det. I øvrigt hænger kødet i op til 14 dage på krog og modner i kølerum , inden du får det.

Anmeld Citér

16. december 2019

Anonym

Tinstin skriver:

Så vidt jeg ved standser forrådnelsesprocessen ikke ved nedfrysning, den bliver bare langsommere - og det kunne jo tyde på, at kødet ikke er godt længere...

Det passer ikke.

Bakterievæksten stopper når det kommer under 0 grader,  men kvaliteten bliver dårligere  

Man kan sagtens spise kød fra fryseren der er flere år gammelt.

Anmeld Citér

16. december 2019

Tinstin

Anonym skriver:

Det passer ikke.

Bakterievæksten stopper når det kommer under 0 grader,  men kvaliteten bliver dårligere  

Man kan sagtens spise kød fra fryseren der er flere år gammelt.

Okay, tak, så blev jeg det klogere

Anmeld Citér

15. april 2020

dylan5

da vi taler om mad, synes jeg, at vi alle burde skifte til miljøvenlige produkter. dette er et virkelig vigtigt emne, og jeg lærte det af dette  LINK SLETTET AF MODERATOR  sammen kan vi ændre klimaet omkring og så mange andre ting. lad os tænke over, hvad vi spiser nu, og alt vil være fint. læs mere info der. have en dejlig dag

Anmeld Citér

15. april 2020

Tommelise

dylan5 skriver:

da vi taler om mad, synes jeg, at vi alle burde skifte til miljøvenlige produkter. dette er et virkelig vigtigt emne, og jeg lærte det af dette  LINK SLETTET AF MODERATOR  sammen kan vi ændre klimaet omkring og så mange andre ting. lad os tænke over, hvad vi spiser nu, og alt vil være fint. læs mere info der. have en dejlig dag

Som du kan se, er dit indlæg anmeldt. 

Det kan ikke betale sig at forsøge at reklamere for noget bestemt, for det bliver slettet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.