Jeg har brug for at høre fra de af jer, der har været i et forhold, der på den ene eller den anden måde har været usundt, og som er lykkedes med at komme ud af det. Har virkelig brug for opmuntring, for jeg er i den fase, hvor jeg bliver ved med at falde tilbage og for hver gang det sker, bliver min tro på, at jeg kan komme videre mindre. Vi har brudt mange gange, men efter 3-4 uger (længere tid går der ikke!) tager vi altid tråden op igen. Vi har kendt hinanden et år i alt.
Lidt baggrundsinfo: Der er ingen fælles børn, vi har ikke mødt hinanden familie, så den del er let nok, der er ikke liv, der skal vikles ud af hinanden igen. Det er heller ikke et forhold, der involverer fysisk eller psykisk vold. Vi er kommet ind i et mønster, hvor det bliver meget dramatisk og vi ikke behandler hinanden særligt godt, men der ikke en skurk eller et offer. Det er usundt på den måde, at vi går totalt i symbiose og mister interessen for alt andet. Og det er en kæmpe belastning for mig. Han er meget tilfreds med måden vi er sammen på og er ked af, at jeg ikke har det på samme måde. Men vi er simpelthen så forskellige hvad angår interesser, sociale behov, mål i livet og indstilling til tingene, at jeg ikke kan se en fremtid i det.
Jeg begynder at tænke, at det er en forelskelse i forelskelsen/afhængighedsforhold jeg er i.
Dem, der godt vil kommentere, at det er grotesk, at jeg ikke bare slår op eller skal tage mig sammen, behøver ikke at skrive. Det ved jeg allerede og jeg har ikke brug i at slå mig selv i hovedet med det.
Anmeld
Citér