Faste - hvad må man.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.149 visninger
10 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. november 2019

FruStolpe

Halløj baby brugere

Jeg skal til undersøgelse på sygehuset på fredag og der står i indkaldelsen at jeg skal faste fra midnat 

Men gælder det og Så min morgen medicin  -og hvad med kaffen? 

Ja jeg må da sikkert bare ringe og spørge,  men nu var det jo nu jeg kom i tanke om det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
FruStolpe skriver:

Halløj baby brugere

Jeg skal til undersøgelse på sygehuset på fredag og der står i indkaldelsen at jeg skal faste fra midnat 

Men gælder det og Så min morgen medicin  -og hvad med kaffen? 

Ja jeg må da sikkert bare ringe og spørge,  men nu var det jo nu jeg kom i tanke om det 

Ifht medicinen er du nødt til at ringe ind. Der kan være særregler ifht hvad du tager, og om det påvirker det der skal undersøges. 
Kaffen må du undvære, det eneste man som udgangspunkt må drikke er vand. Og alt efter hvad det er der skal undersøges kan det også være at du ikke engang må det. 

Anmeld Citér

26. november 2019

FruStolpe

MummiT skriver:

Ifht medicinen er du nødt til at ringe ind. Der kan være særregler ifht hvad du tager, og om det påvirker det der skal undersøges. 
Kaffen må du undvære, det eneste man som udgangspunkt må drikke er vand. Og alt efter hvad det er der skal undersøges kan det også være at du ikke engang må det. 

Pis også, havde da håbet jeg kunne have sluppet for at hænge i kø 

Og ingen kaffe, kaffe er jo bare vand med smag 

Øv da... 

Anmeld Citér

26. november 2019

nanan78

Profilbillede for nanan78

Du må ikke spise 6 timer før. Du må drikke tynde væsker op til 2 timer før. Vand, saft, kaffe og te uden mælk. Ingen juice. 

Anmeld Citér

27. november 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
FruStolpe skriver:

Pis også, havde da håbet jeg kunne have sluppet for at hænge i kø 

Og ingen kaffe, kaffe er jo bare vand med smag 

Øv da... 

Der er jo nogle stoffer i kaffe som kroppen reagerer på, som evt vil kunne påvirke udfaldet af undersøgelsen, igen alt efter hvad der skal undersøges. Og better safe than sorry, ikke? ��

Anmeld Citér

27. november 2019

FruStolpe

nanan78 skriver:

Du må ikke spise 6 timer før. Du må drikke tynde væsker op til 2 timer før. Vand, saft, kaffe og te uden mælk. Ingen juice. 

Hmm der står udtrykkeligt at jeg skal faste fra midnat, og undersøgelse  er først 10.30... 

Der er ingen vej udenom at vi dem det kald tænker jeg. Men tak 

Anmeld Citér

27. november 2019

AnoMor

FruStolpe skriver:

Hmm der står udtrykkeligt at jeg skal faste fra midnat, og undersøgelse  er først 10.30... 

Der er jo forskel på undersøgelser. Men da jeg skulle have foretaget en kirurgisk abort. Der skulle jeg også være fastet fra midnat. Jeg måtte dog drikke vand op til 2 timer før. Men fordi jeg faktisk kom til at tage en enkelt tår vand af sådan vanens magt 20 min før. Så blev hele indgrebet rykket i 1,5 time. 

Så ville nok lige ringe og forhøre mig for en sikkerheds skyld 

Anmeld Citér

27. november 2019

FruStolpe

AnoMor skriver:

Der er jo forskel på undersøgelser. Men da jeg skulle have foretaget en kirurgisk abort. Der skulle jeg også være fastet fra midnat. Jeg måtte dog drikke vand op til 2 timer før. Men fordi jeg faktisk kom til at tage en enkelt tår vand af sådan vanens magt 20 min før. Så blev hele indgrebet rykket i 1,5 time. 

Så ville nok lige ringe og forhøre mig for en sikkerheds skyld 

Der står faktisk at jeg skal være både fastende og tørstende fra midnat. Og jeg har spurgt en spl på jobbet og der er ingen kære mor. 

Ingen mad eller væske 

Anmeld Citér

27. november 2019

AnoMor

FruStolpe skriver:

Der står faktisk at jeg skal være både fastende og tørstende fra midnat. Og jeg har spurgt en spl på jobbet og der er ingen kære mor. 

Ingen mad eller væske 

Føj for pokker. Den bliver hård med væsken så tænker jeg. Held og lykke med undersøgelsen. 

Anmeld Citér

27. november 2019

bøllen

Jeg er lige blevet opereret 2 gange i knæet inden for de sidste 7 mdr og skulle faste . Det var som nævnt . Faste med mad 6 timer før , væske 2 timer før . Fik anbefalet at drikke saft som det sidste pga sukker . Første gang skulle jeg møde ind kl 12 og operationen var kl 14. Men samme regler . Er du i tvivl giv afdelingen et kald

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.