Ååååh jeg er så pisse frustreret over min dårlige selvtillid og selvværd sådan skal forfølge mig ind i mit voksne arbejdsliv. Jeg har været på arbejdsmarkedet i 1 år og nogle mdr efter endt uddannelse. Min første stilling var et vikariat. Jeg kom ret hurtigt ind i det, og jeg har stort set ingen fejl lavet, fået masser af ros fra ledelse og kollegaer osv. På intet tidspunkt er det lykkes mig at tænke, at jeg måske faktisk er god til det jeg laver.
Nu er jeg startet på nyt arbejde for knap to måneder siden, en fastansættelse. Det er en udfordrende stilling, men det er spændende. Og igen. Går jeg med tanken, at jeg er total uduelig, ikke kan finde ud af det, ikke kan leve op til deres forventninger til mig. Jeg overså en detalje i sidste uge (som de andre har sagt at de også ville have overset), og jeg har rumineret hele weekenden og kommet frem til jeg er håbløs.
I dag spurgte jeg en af mine teamledere efter feedback. Hun var lutter rosende ord. Hun må ofte minde sig selv om, at jeg ikke en gang har været der to måneder, fordi jeg falder så godt ind i teamet, arbejdet og kører med fuld drift allerede. Hun sagde faktisk, at jeg så RIGELIGT lever op til de forventninger de har haft til mig. At hun er imponeret over min indsats, arbejdstempo, har fuld tillid til mig, fordi jeg spørger hvis jeg er i tvivl. Bla bla, jeg kunne blive ved.
Og min tanke er "?????".. Og "aaaaarhhh, det er nok bare noget hun siger". Jeg har aldrig været den der var naturligt dygtig til noget, så jeg kan SLET ikke identificere mig med al den ros jeg får, jeg kan slet ikke integrere det i min selvforståelse, jeg bliver ved at tvivle og tænker, at jeg bare er håbløs og ikke kan finde ud af noget.
Det fylder alt for meget i det daglige og gør, at jeg tænker alt for meget på arbejde, også når jeg har fri. Er der nogen af jer, der har nogle råd eller har oplevet det samme?
Anmeld
Citér