Nyresten hvor længe???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.684 visninger
17 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. november 2019

Anonym trådstarter

Jeg har netop fået konstateret nyresten 

Det startede i lørdags med sindssyge smerter, som gjorde jeg kastede op og var helt smadret efterfølgende.. Puha.. 

Stenen skulle sidde løst men er stadig ikke kommet ud og får stadig mindre smerte anfald i løbet af natten 

Nogen som har erfaringer med hvor længe det tager for stenen at komme ud? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu har jeg godt nok "kun" haft nyregrus, som jo ik er helt så slemt. Men der gik der lidt over en uge, hvor jeg den første dag, var ret sikker på, at jeg var døden nær, men så fik jeg et skud morfin, også blev det tålelig. Og herefter gik der et par dage, hvor det svingede lidt, hvor ondt jeg havde det.

Så få noget ordentligt smertestillende! Og rigtig god bedring. Vh Stine 

Anmeld Citér

19. november 2019

NCB89

Det er ikke sikkert de kommer ud selv. Min mand fik dem fjernet for et års tid siden. Han havde flere anfald på et par måneder uden at stenene kom ud.

Anmeld Citér

20. november 2019

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Nu har jeg godt nok "kun" haft nyregrus, som jo ik er helt så slemt. Men der gik der lidt over en uge, hvor jeg den første dag, var ret sikker på, at jeg var døden nær, men så fik jeg et skud morfin, også blev det tålelig. Og herefter gik der et par dage, hvor det svingede lidt, hvor ondt jeg havde det.

Puha det var også sådan jeg oplevede det første dag 

I nat gik smerten dog fra siden af ryggen ned i blære og halebenet  Forstår ikke helt hvad halebenet har med det at gøre, men følte jeg var ved at "føde" ud af min blære 

Tak for dit svar  Håber virkelig snart det er slut!! 

Anmeld Citér

20. november 2019

Anonym trådstarter

NCB89 skriver:

Det er ikke sikkert de kommer ud selv. Min mand fik dem fjernet for et års tid siden. Han havde flere anfald på et par måneder uden at stenene kom ud.

Uha det håber jeg virkelig!! 

Anmeld Citér

20. november 2019

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Havde du forresten også smerter bagtil haleben/endetarm

Det føles som et tryk derned nemlig...  Meget ubehageligt!! 

Anmeld Citér

20. november 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Havde du forresten også smerter bagtil haleben/endetarm

Det føles som et tryk derned nemlig...  Meget ubehageligt!! 

Syntes nærmest jeg havde ondt fra midt på ryggen og hele vejen ned midt på låret

Jeg har en veninde, der er sygeplejerske. Hun sagde at når de fik folk ind med nyresten/grus, så blev de opfordret til feks at drikke et glas vin eller en øl, fordi det åbenbart sætter extra gang i nyren, når man drikker alkohol, fordi de går i gang med en "udransning"

Så jeg havde et par dage, hvor jeg lige fik en enkelt genstand eller 2, og det hjalp altså! Vh Stine 

Anmeld Citér

21. november 2019

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Syntes nærmest jeg havde ondt fra midt på ryggen og hele vejen ned midt på låret

Jeg har en veninde, der er sygeplejerske. Hun sagde at når de fik folk ind med nyresten/grus, så blev de opfordret til feks at drikke et glas vin eller en øl, fordi det åbenbart sætter extra gang i nyren, når man drikker alkohol, fordi de går i gang med en "udransning"

Så jeg havde et par dage, hvor jeg lige fik en enkelt genstand eller 2, og det hjalp altså! Vh Stine 

Okay tak for rådet, det vil jeg da afprøve 

Anmeld Citér

23. november 2019

Anonym trådstarter

Åhh... Idag er det præcis 1 uge siden det startede og stenen er stadig ikke kommet  ud 

Jeg er SÅ træt, fuldstændig drænet for energi!! 

Har ikke anfald mere, men en konstant Murren, Niven og stikken, lidt som blærebetændelse og kvalme 

Arghhh.. kom nu ud dumme sten!!! 

Hvis der er andre gode råd til at få det ud tager jeg imod det med kyshånd 

Anmeld Citér

23. november 2019

UnderCover37

Anonym skriver:

Åhh... Idag er det præcis 1 uge siden det startede og stenen er stadig ikke kommet  ud 

Jeg er SÅ træt, fuldstændig drænet for energi!! 

Har ikke anfald mere, men en konstant Murren, Niven og stikken, lidt som blærebetændelse og kvalme 

Arghhh.. kom nu ud dumme sten!!! 

Hvis der er andre gode råd til at få det ud tager jeg imod det med kyshånd 

Jeg føler med dig!

Hvordan fik du konstateret stenen, og hvordan har sygehuset vejledt dig i at forholde dig?

Har du blod i urinen? Er den grumset? Misfarvet?

Har du feber?

Har du ondt i flankerne?

Hvis du spørger mig så skal du kontakte vagtlæge; beskrive din tilstand, have stixet urinen og målt crp (infektionstal) samt til henvises til en urologisk afdeling der kan vurdere din tilstand præcist.

Jeg har haft nyrebækkenbetændelse mange gange pga sten der ikke selv kunne passere, og endte med at sidde fast i urinlederen, og opstarten lyder som det du beskriver at have nu, inden jeg blev virkeligt syg.

Jeg gætter på at du har en urinvejsinfektion og måske en sten der er på vej eller sidder fast.

Rigtig god bedring 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.