Andre herinde der har piger med asberger syndrom?
Eller nogen hvis piger er under udredning?
Vores datter på 13 er lige blevet henvist til børne og unge psykiatrien da der er kraftig mistanke om "et eller andet i autisme registreret" og det "et eller andet" er med al sandsynlighed asberger.
Vi har længe haft en mistanke om at hun var noget særligt, at der var et eller andet der ikke var som det skulle være.
Vi står nu i en situation hvor vi har en pige, der truer med selvmord, en pige der har brug for voldsom struktur i hverdagen, for at hun kan få ro i hovedet.
Vi aner ikke hvad vi skal gribe eller gøre i, indtil hun kan komme videre i udredning, hvordan får man en ny hverdag til at fungere? Og hvad skal der ske herfra?
Vores største ønske er at vores datter kan få lidt ro på så hun kan få en "normal" hverdag til at hænge sammen.
Skolen har heldigvis taget en masse initiativer til at lette det for hende der, men jeg synes det er svært at få den samme struktur på herhjemme.
Hun har altid været en "særlig" pige. 
tøj har altid været et helvede, vi kan købe en masse nyt tøj (bukser især) hun har prøver det hele, siger god for det, men når hun skal have det på er der hyl og skrig fordi de "ryger ned" (de giver sig en lille cm. bag på som bukser altid gør), hun hader cowboybukser og render derfor altid i leggings, sweat pants og joggingtøj. (hvilket absolut ikke gør os noget)
hun er en drengepige med stort D, hvilket alle omkring hende har accepteret, hun er som hun er.
HJun kan hidse sig op over småting, en sok der er rutchet en smule ned, en bluse hvor ærmerne ikke sidder præcis det samme sted på armen, eller hvis sokkerne ikke er lige langt oppe på benet.
hun kan blive gal over at den ene strop på tasken er løsere end den anden (og med gal mener jeg bund hysterisk)
Hun (og vi) er blevet langt bedre til at håndtere hendes "nedsmeltninger" og hun får lov til at rase ud (skolepsykologens råd) og så komme til os når hun er klar.
hun er fuldstændig udkørt efter en skoledag og kan ikke magte ret meget andet end at gemme sig bag sin skærm og lukke alt og alle ude, eller sove.
Fag- og emneuger på skolen er et helvede, fordi hverdagen ikke er struktureret på samme måde som de almindelige skoledage. hun bliver træt, sur, ked af det og kommer hele følelses registreret igennem på meget meget kort tid.
Jeg synes det er benhårdt at holde hovedet ovenvande lige pt. og med en lillesøster på vej (efternøler) så frygter jeg virkelig hvordan vi skal få hverdagen til at hænge sammen.
Nogen der har erfaringer man kan trække på eller gode råd? så modtages de med glæde 
Tak hvis du nåede hertil