Veninde i mellem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

446 visninger
2 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. november 2019

Anonym trådstarter

Kort og godt jeg er kommet i tvivl om min veninde og mit venskab er som det bør værre tvivl er opstå efter jeg har havde en samtale med min storsøster om hvordan det gik mellem min veninde og mig om jeg hørte mere fra hende end kun når hun inviter til børne fødselsdag det måtte jeg sige at det gjort jeg ikke selvom hun har lov mig at hun skulle blev bedre og det dermed stadivæk er mig der søger for at vi ses jeg måtte også   indrømmer at jeg viste mere om en person jeg lærte at kende for et år side end min veninde som jeg har haft i mit liv i 5 år min veninde fortælle mig ikke ret mange om hendes liv jeg fik ved en tilfældighed af vide at hun var gået fra kæresten for et par måned side til søn   fødselsdag   for nogle ude side til det sige min søster at det var ellers sådan noget man snakke med sin venner og veninde om   jeg del til gengæld en del med min veninde udmeldbart tænkt jeg hun må fortælle mig hvad hun ønsker..

Bør jeg tag min venskab med min veninde op til overvejes

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Kort og godt jeg er kommet i tvivl om min veninde og mit venskab er som det bør værre tvivl er opstå efter jeg har havde en samtale med min storsøster om hvordan det gik mellem min veninde og mig om jeg hørte mere fra hende end kun når hun inviter til børne fødselsdag det måtte jeg sige at det gjort jeg ikke selvom hun har lov mig at hun skulle blev bedre og det dermed stadivæk er mig der søger for at vi ses jeg måtte også   indrømmer at jeg viste mere om en person jeg lærte at kende for et år side end min veninde som jeg har haft i mit liv i 5 år min veninde fortælle mig ikke ret mange om hendes liv jeg fik ved en tilfældighed af vide at hun var gået fra kæresten for et par måned side til søn   fødselsdag   for nogle ude side til det sige min søster at det var ellers sådan noget man snakke med sin venner og veninde om   jeg del til gengæld en del med min veninde udmeldbart tænkt jeg hun må fortælle mig hvad hun ønsker..

Bør jeg tag min venskab med min veninde op til overvejes

Næh. Med mindre det går dig på for dig selv og ikke fordi din søster siger det. 

man kan ikke veje venskaber på den måde. 

jeg kunne snildt være den veninde du taler om. Jeg fortæller sjældent om mit liv til folk. Det er kun min allerbedste ven som jeg betror mig til. Har veninder som ikke engang ved at jeg faktisk ser en ny fyr. Det betyder jo ikk at jeg er en dårlig veninde. Betyder bare at jeg er en meget privat person. 

Anmeld Citér

15. november 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Alle er veninder på forskellige måder - og det du skal gøre op med dig selv er om du nyder hendes selskab og jeres venskab.

Der er ikke en rigtig måde at være venner på - nogen er sådan nogle jeg deler alt med alle mine veninder og andre er mere private og deler måske kun med en enkelt eller to, mens man så gør andre ting med sine andre venner.

Så nyder du jeres venskab og giver det dig noget, så lad være med at lytte hvordan andre mener et venskab skal være og lad være med at bruge energi på det.

Men hvis du føler at du vil være gladere for ikke at have hende i din omgangskreds end med hende som din ven - ja så skal du sødt fortælle hende det og komme videre - men ikke det skal være fordi du føler at du vil have det bedre uden end med hende - ikke fordi din søster siger at veninder skal opfører sig på en bestemt måde.

Det kan også være du skal se på om du ligger noget andet/mere i venskabet end hun gør - og derfor måske bare skal nedjustere forventningerne - i er måske ikke slyngveninder men bare veninder som mødes indimellem og hygger og snakker om løst og fast - og det gør ikke en til en dårligere veninde bare til en anden slags veninde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.