Feriepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

554 visninger
9 svar
1 synes godt om
5. november 2019

AnoMor

Er der nogen der kan forklare mig de nye ferie penge regler? Forstår dem simpelthen ikke. 

jeg er timelønnet. Og på min lønseddel står der feriepenge og noget med fastlåste ferie penge. 
hvad betyder det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Hvis det har at gøre med den nye ferielov er denne side udmærket:  https://www.borger.dk/ny-ferielov

Anmeld Citér

5. november 2019

AnoMor

IenFart skriver:

Hvis det har at gøre med den nye ferielov er denne side udmærket:  https://www.borger.dk/ny-ferielov

Forstår det stadig ikke 

Anmeld Citér

5. november 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

De feriepenge du optjener fra 1 september i år og og frem til 31 august 2020 bliver fastlåst i en feriefond som udbetales når du går på pension.

De feriepenge du har optjent fra 1 januar til 31 august i år, bliver tilgængelige som ferie fra 1 maj 2020. Det svarer til ca 16 feriedage og der er derfor de skriver at man skal sørge for at gemme noget ferie fra det ferieår vi er i nu, dvs. frem til 30 april 2020, hvis man vil holde mere end 16 dages sommerferie.

Fra 1 september 2020 kører det efter det nye system, hvor de feriepenge man optjener pr. måned bliver tilgængelige med det samme.

Anmeld Citér

5. november 2019

B&J

Jeg ringede til min fagforening og de forklarede mig det ned til det mindste og det var nødvendigt ind til jeg skriger af grin er det kun det ja siger hun så jeg er ikke så god til selv st forklare desværre 

Anmeld Citér

5. november 2019

Snoopy77

IenFart skriver:

De feriepenge du optjener fra 1 september i år og og frem til 31 august 2020 bliver fastlåst i en feriefond som udbetales når du går på pension.

De feriepenge du har optjent fra 1 januar til 31 august i år, bliver tilgængelige som ferie fra 1 maj 2020. Det svarer til ca 16 feriedage og der er derfor de skriver at man skal sørge for at gemme noget ferie fra det ferieår vi er i nu, dvs. frem til 30 april 2020, hvis man vil holde mere end 16 dages sommerferie.

Fra 1 september 2020 kører det efter det nye system, hvor de feriepenge man optjener pr. måned bliver tilgængelige med det samme.

Tak for forklaring til endnu en der ikke helt forstod reglerne. Men vil det så sige at man skal overføre ferie fra dette ferieår til det næste, hvis man vil have mere end 16 dages ferie? 

Anmeld Citér

5. november 2019

AnoMor

IenFart skriver:

Ah okay. Så tror jeg at jeg forstår det. 

dvs. der bliver ikke fastlåst penge til pension efter /9 2020?

Anmeld Citér

5. november 2019

AnoMor

B&J skriver:

Jeg ringede til min fagforening og de forklarede mig det ned til det mindste og det var nødvendigt ind til jeg skriger af grin er det kun det ja siger hun så jeg er ikke så god til selv st forklare desværre 

Hehe okay. Men er forklaringen lig med den Ienfart skriver så? 

Anmeld Citér

6. november 2019

B&J

AnoMor skriver:

Hehe okay. Men er forklaringen lig med den Ienfart skriver så? 

Jep

Anmeld Citér

6. november 2019

AnoMor

B&J skriver:

Jep

Perfekt. Så tror jeg at jeg forstår det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.