De der halvrunde kager...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.390 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. oktober 2009

Nemesis

som i fx. mariehøner, hvordan propper i bunden i skålen?? skærer i bunden op så den bliver kræmmerhusagtig eller lader i den gå i stykker eller folder den???

Og hvad med MMF´en..når den er rullet ud og skal hen over den runde form, skærer i så op/det overskydende af og hvordan skjuler i så det??

Sisse som skal bage en fodbold til lørdag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2009

Tynen

Har du kigget i "Trin for trin"?
Har smidt en to-do guide med billeder ind for den mariehøne jeg lavede - Ved ikke om du kan finde svar deri?:
https://www.baby.dk/debat/25336pi1/kageklubben/trin-for-trin--ingen-kommentarer.aspx

Mht. overskydende MMF, så skar jeg det bare af..
Du kan evt. lave en kant af noget andet opfindsomt til at dække det med.
Jeg brugte sølvkugler den ene gang og lavede en MMF-kant i blå den anden gang...

Ved ikke om jeg fik svaret ordentlig, ellers så skriv lige igen

Anmeld

21. oktober 2009

linemus

Jeg skærer en trekant af bunden, så den bliver lidt kræmmerhusagtig. Bruger resten til kanten, så den bliver højere.

Jeg har fundet et trick med kanten. Når der er smurt smørcreme på, så træk en kniv (alm. rund spids) rundt i kanten, så der kommer en lille kant ind under kagen. Der kan du gemme mmf-kanten, når du har skåret den til, så er den ikke så ujævn/grim.

Anmeld

21. oktober 2009

Nemesis

Super! Det var mere om bundene op af skålens kanter ikke bliver til lidt puzzlespils agtigt med bunde i stykker.

Med hensyn til MMF´en mente jeg nu ikke bundkanten, men når man tager et ca firkantet stykke og lægger hen over en runding så danner det da noget overskydende på selve kagen eller er det kun et spørgsmål om at have så meget MMF at man kan glatte evt. folder ud??

Super tip med kniven - det skal huskes!
Har kigget i trin for trin...men kan se at den skål der er brug er med flad bund..og jeg skal bruge en rund men må forsøge mig frem..ellers kan det vel glattes ud med smørcremen.

:-) Sisse som godt nok er spændt på hvodan dette projekt spænder af.

Anmeld

22. oktober 2009

linemus

Jo, det kan godt være lidt puslespilsagtigt med bundene, men presses de lidt sammen, så hænger det fint sammen, og det ses jo ikke, når der er mmf på.

Mmf'en skal du bare glatte. Glatte glatte glatte, det er tricket.

Og det har ingen betydning om skålen er med flad eller rund bund.

Go' fornøjelse

Anmeld

22. oktober 2009

Nemesis

Takker! Jamen så må jeg jo glatte glatte glatte :-)

Er noget spændt på hvordan det skal spænde af, men skal smelte skildpadder i fløden i aften, så kagen kan lægges sammen i morgen og få smørcreme på og så det sidste lørdag.

:-) Sisse

Anmeld

23. oktober 2009

Mette+Mathias

linemus skriver:

Jo, det kan godt være lidt puslespilsagtigt med bundene, men presses de lidt sammen, så hænger det fint sammen, og det ses jo ikke, når der er mmf på.

Mmf'en skal du bare glatte. Glatte glatte glatte, det er tricket.

Og det har ingen betydning om skålen er med flad eller rund bund.

Go' fornøjelse

Line, hvordan glatter du?? Mine første kager var også lidt bulede, og prøvede at glatte smørcremen med en varm kniv (som jeg havde læst et sted), men mmf blev lidt bulet alligevel.

Anmeld

24. oktober 2009

Nemesis

Så har vi fejret fødselsdag! Kagerne var et hit og Jonas har virkelig set frem til dem.
Det er skilpaddecreme og en frisk vaniljecreme med hindbær i lagene og bundene var hjemmelavede på mål - til den firkantede. Boldkagen var købe bunde.

Må også sige at manden var noget skeptisk indtil jeg viste ham billedgalleriet herinde og så blev han ellers udfordret, så han har faktisk deltaget lige så meget med mmf som jeg.

I betragtning af det er vores første forsøg, så er vi rigtig godt tilfredse og har bestemt mod på mere.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. oktober 2009

Bondepigen

ladydan1 skriver:

Så har vi fejret fødselsdag! Kagerne var et hit og Jonas har virkelig set frem til dem.
Det er skilpaddecreme og en frisk vaniljecreme med hindbær i lagene og bundene var hjemmelavede på mål - til den firkantede. Boldkagen var købe bunde.

Må også sige at manden var noget skeptisk indtil jeg viste ham billedgalleriet herinde og så blev han ellers udfordret, så han har faktisk deltaget lige så meget med mmf som jeg.

I betragtning af det er vores første forsøg, så er vi rigtig godt tilfredse og har bestemt mod på mere.

Det har I da gjort godt....

Anmeld

25. oktober 2009

linemus

Mette+Mathias skriver:

Line, hvordan glatter du?? Mine første kager var også lidt bulede, og prøvede at glatte smørcremen med en varm kniv (som jeg havde læst et sted), men mmf blev lidt bulet alligevel.

Når jeg smører smørcreme på, sørger jeg for, der er et godt lag på, så det dækker. Det er ikke vigtigt her, at det er glat. Først når den har været på køl, glatter jeg den. Har prøvet det med den varme kniv, og det virker også til det grove, men ender altid med at stå med hænderne på kagen for at glatte det helt ud. Er der evt. huller, så tager jeg noget af det overskydne smørcreme, som jeg "skærer" af et andet sted på kagen. Jeg glatter simpelthen med hænderne, indtil kagen er helt jævn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.