Jeg fik mit 2. kejsersnit for over et halvt år siden. Det var kejsersnit nr. 2 inden for 2 år (pga. en uplanlagt graviditet, der kom lidt for hurtigt efter den første).
Jeg havde slem bækkenløsning og min krop var i det hele taget medtaget af 2 graviditeter så kort efter hinanden. Der var intet elegant ved det, min mave var helt enorm og hang så meget, jeg fik ekstra strækmærker og følte, at jeg ikke kunne bære den.
Baby kom ud og kejsersnittet helede bedre denne gang, altså selve såret, som er så fint nu.
Men. Resten af min krop er stadig så enormt medtaget! Jeg kom mig godt efter min første graviditet og selvom jeg havde delte mavemuskler, samlede de sig næsten helt. Nu er mine mavemuskler meget delte, jeg kan få 3-4 fingre ind imellem og jeg kan faktisk ikke rigtigt bruge mine mavemuskler, så jeg får ondt i ryggen og er generelt meget bevægelseshæmmet. Det strækker også stadig i arret, når jeg prøvet og jeg er fortsat følelsesløs i operationsområdet. (For slet ikke at tale om mavens form, når man har delte mavemuskler
)
Jeg har også stadig bækkenløsning - slet ikke så slemt, som det har været, godt nok, men jeg kan stadig ikke gå ture og dermed komme af med alt mit ekstra fedt, der naturligvis er kommet. Jeg går til kiropraktor jævnligt, det hjælper meget, men jeg bliver ved med at have smerter i symfysen
Det er jo også kun et halvt år siden, jeg fødte, men det føles som om helingen er gået i stå - jeg ville ellers gerne gå nogle ture og komme i gang, men jeg har stadig bækkenløsningssmerter og virkelig svag mave, så yoga er f.eks. også svært.
Er der andre, der har prøvet noget lignende? Der har nogle gode råd?
Anmeld
Citér