Skal, skal ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.255 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. oktober 2019

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har haft en del problemer henover sommeren og var egentlig noget dertil hvor vi overvejede om forholdet egentlig var det rigtige. Vi har haft noget tid fra hinanden og er nu blevet enige om at prøve igen.

Jeg er så blevet lidt i tvivl om jeg kan/skal sige til ham at nu skal vi sætte os ned og aftaler hvem står for hvad i huset, eller om jeg bare skal tage det som det kommer og risikere at det går galt igen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Altså det giver jo ingen mening at prøve igen, hvis i ikke prøver at tale ud om de problemer, som var grunden til at i gik fra hinanden. Så hvis fordelingen af det huslige ar bejdse var et problem, så er det med at få talt ud om det. Ellers er i jo nok tilbage, hvor i var inden længe.

Anmeld Citér

27. oktober 2019

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har haft en del problemer henover sommeren og var egentlig noget dertil hvor vi overvejede om forholdet egentlig var det rigtige. Vi har haft noget tid fra hinanden og er nu blevet enige om at prøve igen.

Jeg er så blevet lidt i tvivl om jeg kan/skal sige til ham at nu skal vi sætte os ned og aftaler hvem står for hvad i huset, eller om jeg bare skal tage det som det kommer og risikere at det går galt igen. 

Omhandler problemerne huslige opgaver eller er der mere end det? 

Anmeld Citér

27. oktober 2019

Anonym trådstarter

Babyklar87 skriver:

Omhandler problemerne huslige opgaver eller er der mere end det? 

de huslige pligter var en del af problemerne.

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Anonym skriver:

de huslige pligter var en del af problemerne.

Så tænker jeg umiddelbart at I må have talt igennem hvordan I for fremtiden ønsker fordelingen skal være.  

Vi har aldrig talt om fordelingen herhjemme, men hjælper blot hinanden. Men det er forskelligt i perioder hvordan fordelingen er. Lige for tiden er den nok 80% til mig og 20% til min mand. Han er stresset og har travlt på sit arbejde. Andre gange er det ham der laver mest, det er meget forskelligt. 

Jeg ville personligt have svært ved at skulle fastsætte regler om hvem der gør hvad, hvordan og hvornår det skal gøres. Men jeg har heller ikke stået i et dilemma hvor vi har haft konflikter omkring det. 
Men det kan være det virker for jer og det skal I da helt sikkert afprøve. Det kan jo altid tages op til revurdering.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.