Beliggenhed,Beliggenhed, Beliggenhed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

679 visninger
8 svar
4 synes godt om
27. oktober 2019

Anonym trådstarter

Ah huskøb driver en til vanvid jeg har brug for noget konstruktiv råd 

Vi kigger på en hus på det mest fantastiske beliggenhed, tæt på skole, tæt på aktiviter og indkøb muligheder samt et stort hus så langt så godt - MEN

Det er over 60 år gammel og er slidt og på grund af beliggenheden er det så øverste oppe på vores penge hvad vi vild give for et hus.......

Det er slidt og dyrt så når vi flytter ind kan vi ikke lave så meget med det de første år ..... men det er slidt men der er ikke noget galt med det, wc”er er syge grime men det er ligemeget 

Hvor meget betyder beliggenhed? - vi har det bare så stramt med det at bruge så mange penge på sådan noget gammelt noget hvor vi ikke har penge til at renovere før der er gået mange år og vores børn er nu 2-5 år ......

- Vi kan få helt nye bygget huse men der er ingen privat liv, samt næsten ingen have og 30 minutter ekstra at køre 

Hvad gjorde i da i valgte hus?

plus jeg har en mand der ikke kan renovere selv 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2019

Pb18

Tja, vi var af den holdning at meget kan man ændre ved et hus - undtagen beliggenheden.. Så vi gik efter et hus med en god beliggenhed og så måtte det gerne være slidt så længe at det var beboeligt. Vi kan heller ikke lavet noget selv (men vi fandt så det hus med den rigtige beliggenhed og i god stand).

Men jeg ville ikke gå for meget på kompromis med beliggenheden, I kan jo ikke gøre haven større... Og grimme badeværelser kan jo fikses en lille smule med lidt maling på væggene (hvis muligt) og neutrale håndklæder 

Anmeld Citér

27. oktober 2019

Rockertand

Vi kigger på en hus på det mest fantastiske beliggenhed, tæt på skole, tæt på aktiviter og indkøb muligheder samt et stort hus så langt så godt - MEN

Det er over 60 år gammel og er slidt og på grund af beliggenheden er det så øverste oppe på vores penge hvad vi vild give for et hus.......

Det er slidt og dyrt så når vi flytter ind kan vi ikke lave så meget med det de første år ..... men det er slidt men der er ikke noget galt med det, wc”er er syge grime men det er ligemeget 

Hvor meget betyder beliggenhed? - vi har det bare så stramt med det at bruge så mange penge på sådan noget gammelt noget hvor vi ikke har penge til at renovere før der er gået mange år og vores børn er nu 2-5 år ......

- Vi kan få helt nye bygget huse men der er ingen privat liv, samt næsten ingen have og 30 minutter ekstra at køre 

Absolut ikke.

Når I ikke har råd til at renovere, og du har en mand uden evner, så blliver det hurtigt til et stort problem - og en kæmpe udgift!! Et 60 år gammelt hus mangler ganske givet lovpligtig isolering, der er tærrede skjulte rør, der er kuldebroer og fugt, og  for 60 år siden var byggesjusk absolut i højsædet, så gad vide, hvor mange K' er, der dukker op hen ad vejen....

Vi startede selv ud som nyt par med sådan et kæmpeprojekt mes fantastisk beliggenhed (vi havde dog råd til at renovere, men troede ikke, det var nødvendigt i det omfang). 

Vi rundede 1.000.000 i renovering - og min mand har både evner og udstyr og "folk'. Dette var endda for snart 20 år siden, hvor materialer var 25% billigere end i dag.

Synes klart, at I skal bringe fagfolk ind og få deres vurdering af tags levetid, revners alvor, døre og vinduers levetid (det koster mindst 100.000 at skifte dem) osv.

Få et realistisk billede og held og lykke med huskøbet.

Anmeld Citér

27. oktober 2019

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Absolut ikke.

Når I ikke har råd til at renovere, og du har en mand uden evner, så blliver det hurtigt til et stort problem - og en kæmpe udgift!! Et 60 år gammelt hus mangler ganske givet lovpligtig isolering, der er tærrede skjulte rør, der er kuldebroer og fugt, og  for 60 år siden var byggesjusk absolut i højsædet, så gad vide, hvor mange K' er, der dukker op hen ad vejen....

Vi startede selv ud som nyt par med sådan et kæmpeprojekt mes fantastisk beliggenhed (vi havde dog råd til at renovere, men troede ikke, det var nødvendigt i det omfang). 

Vi rundede 1.000.000 i renovering - og min mand har både evner og udstyr og "folk'. Dette var endda for snart 20 år siden, hvor materialer var 25% billigere end i dag.

Synes klart, at I skal bringe fagfolk ind og få deres vurdering af tags levetid, revners alvor, døre og vinduers levetid (det koster mindst 100.000 at skifte dem) osv.

Få et realistisk billede og held og lykke med huskøbet.

Tak for svaret 

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Babilooo

Beliggenheden betyder rigtig meget for at et hus bevarer sin værdi. Har I en tilstandsrapport?

Jeg ville ikke være betænkelig hvis der var tale om estetiske ting indvendigt. Men skallen af huset er enormt vigtig - tagets, vinduers stand osv. er der fugt i kælderen ..? Det er alt sammen meget dyre poster. 

Anmeld Citér

28. oktober 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Vi har jo alle forskellige præferencer. Så det er der som skal finde ud af hvad i vægter.

For selvom beliggenhed er vigtigt, så ville jeg personligt ikke orke at leve i et hus jeg syntes var grimt i mange år.

På den anden side ville jeg hellerikke gide køre 30 minutter ekstra hver vej. Husk dog ang. Nybyg at hække vokser ret hurtigt, så er år eller to før en stor forskel.

Men jeg ville nok vælge står tiden an, og se om ikke der kom noget som ville kræve mindre kompromiser end de to muligheder du skitserer

Bliv skrevet i alle mæglernes køberkartoteker, og se evt på andre områder.

Anmeld Citér

28. oktober 2019

serinasmor

Her har vi valgt den gode beliggenhed og et gammelt hus .. 

ingen af os er håndværkere - eller har hænder som er skruet rigtigt på ... 

Vi flyttede ind for 5 år siden med fokus på at lade huset stå som det stod (stort set) i de 5 år ... Det trænger efterhånden til nye vinduer, men det er stadig ikke livsnødvendigt ... taget kan også sagtens holde en del år endnu ... 

Planen var oprindeligt at vi så ville finde ud af om vi ville blive boende her ALTID ... og indtil videre er det stadig planen ... OG når det er det, så behøver renovering ikke være med det samme, hvis bare det vi får lavet er holdbare løsninger... 

Alternativet for os ville i øvrigt have været at rykke teltpælene op og flytte til en ny by+ at få 2 biler eller at vente i mange år med at købe hus

Anmeld Citér

28. oktober 2019

Øboen

Jeg var gået med beliggenheden. Alt andet kan altid laves om bare huset er i nogenlunde stand. Måske i bare skal give det lidt mere tid til der dukker et bedre hus op på den ønskede beliggenhed, eller måske bruge pengene anderledes, altså fx sige farvel til lidt kvm og i stedet få et andet hus i bedre stand. 

Men det kommer jo an på hvordan man er som menneske og hvordan man lever. Jeg er bybo, ikke at det skal være en stor by. Men jeg vil gerne lige kunnes smutte i Netto, have institutioner i cykelafstand osv.. Jeg ville ikke kunne holde ud at skulle bruge så meget transporttid hver dag bare på at hente og aflevere børn, snart skal ungerne også køres til hver deres fritidsaktiviter, hver deres venner.. det ville jo blive en uendelig tjans som eftermiddagschauffør. Så hellere bo så ungerne selv kan smutte hjem fra fodbold, hen til en kammerat osv.

Anmeld Citér

28. oktober 2019

LM2402

Anonym skriver:

Vi købte hus ud fra, at vi altid kan ændre på huset men aldrig på beliggenheden. Vores var så “kun” 50 år gammelt og løbende vedligeholdt. Er de store poster i orden (tag, isolering, vinduer, døre), så kommer man langt for få penge. Vi har renoveret for 130.000 og har praktisk talt fået et nyt hus.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.