Ah huskøb driver en til vanvid jeg har brug for noget konstruktiv råd 
Vi kigger på en hus på det mest fantastiske beliggenhed, tæt på skole, tæt på aktiviter og indkøb muligheder samt et stort hus så langt så godt - MEN
Det er over 60 år gammel og er slidt og på grund af beliggenheden er det så øverste oppe på vores penge hvad vi vild give for et hus.......
Det er slidt og dyrt så når vi flytter ind kan vi ikke lave så meget med det de første år ..... men det er slidt men der er ikke noget galt med det, wc”er er syge grime men det er ligemeget
Hvor meget betyder beliggenhed? - vi har det bare så stramt med det at bruge så mange penge på sådan noget gammelt noget hvor vi ikke har penge til at renovere før der er gået mange år og vores børn er nu 2-5 år ......
- Vi kan få helt nye bygget huse men der er ingen privat liv, samt næsten ingen have og 30 minutter ekstra at køre 
Hvad gjorde i da i valgte hus?
plus jeg har en mand der ikke kan renovere selv
Absolut ikke.
Når I ikke har råd til at renovere, og du har en mand uden evner, så blliver det hurtigt til et stort problem - og en kæmpe udgift!! Et 60 år gammelt hus mangler ganske givet lovpligtig isolering, der er tærrede skjulte rør, der er kuldebroer og fugt, og for 60 år siden var byggesjusk absolut i højsædet, så gad vide, hvor mange K' er, der dukker op hen ad vejen....
Vi startede selv ud som nyt par med sådan et kæmpeprojekt mes fantastisk beliggenhed (vi havde dog råd til at renovere, men troede ikke, det var nødvendigt i det omfang).
Vi rundede 1.000.000 i renovering - og min mand har både evner og udstyr og "folk'. Dette var endda for snart 20 år siden, hvor materialer var 25% billigere end i dag.
Synes klart, at I skal bringe fagfolk ind og få deres vurdering af tags levetid, revners alvor, døre og vinduers levetid (det koster mindst 100.000 at skifte dem) osv.
Få et realistisk billede og held og lykke med huskøbet.