Vores søns søvn påvirker vores forhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

374 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. oktober 2019

Anonym trådstarter

Jeg holder det bare ikke ud længere. Vi savner hinanden. 

Min mand og jeg har en søn som bliver 2 år om en måneds tid. Han har altid sovet dårligt og bøvlet med sin søvn. Klaget og sagt høje brokke lyde mange mange gange om natten. Vi vænnede ham af med flasker for laaaang tid siden self. For at sikre det ikke var derfor, det hjalp ikke.

Så fandt vi ud af han havde væske på ørerne og nok havde haft det længe. Han fik lagt dræn for 5 mdr siden. Vi har været til kontrol hvor de sad endnu, og nyligt så vi også god effekt da han fik MØB.

Dræn har ikke hjulpet på hans dårlige søvn andet end ganske kortvarig, det var tilbage til det samme før første kontrol. Der er ingenting når han sover til middag. 

Vores søns seng står i vores soveværelse, så vi sover i samme rum. For hvis ikke skal han sove på en helt anden etage i et hjørne længst væk fra os pga rækkehusets indretning. Det er vi for det første ikke trygge ved, for det andet ville det være et mareridt pga alle de gange om natten vi er ovre og hjælpe ham til ro igen. Vi føler os sikre på det ikke skyldes han bliver forstyrret, for det kan også ske mange gange fra han puttes til vi selv går i seng, hvorfor vi heller ikke har nogen uforstyrrede aftener. 

Det er nu sådan vi ikke har sovet sammen andet end få gange i 1.5 år. Årsagen er at min mand fungerer upåklageligt med afbrydelserne og også formår at sove igennem de af gangene vores søn bare klager i søvne men ikke har brug for noget. Jeg vågner ved den mindste lyd, hvorfor jeg blev fuldstændig nedbrudt af at sove med vores søn. Jeg lider af nogle psykiske ting der desuden gør at jeg er ekstra sårbar uden søvn, så det var eneste udvej.

Som sagt kan vi ikke flytte ham ud af soveværelset da vi så som sagt vil skulle rende op og ned af trapper i ét væk hele natten. Vi har prøvet i en periode, det var forfærdeligt. 

Jeg føler jeg er ved at nå enden af min snor. Jeg savner min mand, men jeg har udviklet en decideret angst for at sove i vores fælles seng pga minder om de værste af nætterne, så lige så snart jeg ligger der er mit nervesystem i overdrive, jeg føler mig i konstant alert fight or flight mode og får ingen søvn.. 

Vi har brug for hjælp til at få ham til at sove godt uden al den klagen, hvad kan vi gøre? Det er ikke decideret gråd, og han er ikke vågen, det er sådan nogle vrede klagende brokkelyde der er EKSTREMT høje.. Jeg bliver jævnligt vækket af dem trods jeg sover på en anden etage bag to lukkede døre (på sofaen).. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2019

Hjemmegaaende

Har I overvejet at kontakte sundhedsplejerske eller lignende i forhold til råd? Evt overvejet tyngdedyne

Anmeld Citér

26. oktober 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Synes I skal forsøge med at kontakte sundhedsplejerske og evt få lidt viden om hans søvn. 

Når det så er sagt så tror jeg mange forældre til omkring 2 årige børn savner samlivet med deres partner. Da min søn var 2 år brugte vi laaaaaang tid på at putte, så vi havde nok max 1 time sammen om aften inden vi gik i seng. Han arbejder endda skiftende arbejdsgiver så det var slet ikke hver aften vi var sammen. Jeg tror på at man må finde andre måder at være sammen på end dem man havde før man fik børn. Man må nå hinanden på andre måder. 

Du savner at I sover sammen. Hvad med at ligge tæt sammen på sofaen om aften mår jeres søn sover? Sex kan ligeså ske i stuen. Intimiteten må flyttes når man har børn i soveværelset, jeg har selv 2 børn i soveværelset og jeg savner da helt klart at sove tæt med min mand, men det skal nok komme når børnene bliver lidt større og så finder vi intimitet på andre måder pt. 

Mht søvnen hos din søvn og dig. Jeg synes jeg kan høre at din søvn forstyrres af jeres søns nattero og du har nogle psykiske ting det gør det ekstra vigtigt at du får din søvn. Jeg kan godt forstå at I ikke ønsker jeres søn sover i den anden ende af huset - men er det en mulighed at du rykker derned engang imellem? Hvis din søn sover trods uro, din mand sover fra det og du vågner - jamen så er det måske muligt du kan tage nogle nætter i en anden seng i den anden ende af huset, og så kan far stå for jeres søn hvis han fx vågner. 

Anmeld Citér

26. oktober 2019

Malene76

Vores søn larmer også når han sover, men det er mest fra meget tidlig morgen til vi skal op. Det vækkede også mig. Han er nu 7 åg det har ikke været slemt de sidste par år. 

Jeg ville overveje at prøve Kranio Sekral terapi. Det hjælper bare på så meget. Vi har brugt det en del til vores søn og det duer bare. Han fik de første behandlinger da han var 3 måneder gammel og det gav ro på gråden og nattesøvnen blev bedre. 
Jeg er megafan fordi behandlingen er så blid. 

kh. Malene 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.